Jeśli pragniemy poprawić sprzedaż w sklepie warto wykorzystać marketing internetowy. Możemy skorzystać z wielu metod i narzędzi, które pozytywnie wpłyną na ruch na stronie, a co za tym idzie na wzrost sprzedaży. Jedną z metod jest Content marketing, czyli to tzw. marketing treści – strategia marketingowa, która ma za zadnie regularnie umieszczać na portalu ciekawe i unikalne treści. Ich zadaniem jest wzbudzenie zainteresowania i utrzymania konkretnej grupy odbiorców, żeby przekonać ich do działania, które przyniesie nam zyski.
Przykładowe działania marketingowe:
- Pozycjonowanie – tutaj bardzo istotna jest treść, to jeden z kluczowych elementów, bez którego nie osiągniemy zamierzonych efektów. Rozbudowane treści koniecznie trzeba wzbogacić o słowa kluczowe związane z naszą branżą. Trudno, a nawet niemożliwe jest wypozycjonować stronę, która nie zawiera odpowiednich treści. Na stronie dobrze jest prowadzić bloga, umieścić jakiś poradnik, uzupełnić opisy sprzedawanych produktów itd.
- Linkowanie – ważne żeby linki pochodziły z tzw. wartościowych stron, czyli ze stron związanych tematycznie z naszym portalem. Tutaj mogą się przydać treści poradnikowe, blogi tematyczne, magazyny online itd.
- Rozbudowa treści powinna być regularna, żeby miała pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Gdy tylko stworzymy stronę warto zastanowić się nad prowadzeniem poradnika albo bloga, bo nawet dobrze przygotowane opisy np. produktów to za mało.
- Co zrobić, gdy nasz sklep oferuje tysiące produktów. Na początku najlepiej skupić się na kilku najważniejszych, najczęściej wyszukiwanych produktach w wyszukiwarce Google lub takich które przyniosą nam największy zysk. Opłaca się też rozbudować treści kilku produktów nawet do 2000 znaków.
- Potencjalny klient powinien na naszej stronie znaleźć wszystkie niezbędnie informacje. Niedopuszczalne jest, żeby musiał wyjść ze sklepu żeby poszukać odpowiedzi gdzie indziej, istnieje ryzyko, że już do nas nie wróci. Treści na stronie pełnią funkcję sprzedawcy. Powinny być przedstawione w łatwy i przystępny sposób. Klient bez trudu powinien znaleźć odpowiedzi dotyczące m.in. sposobów płatności, terminu dostawy, kosztów dostawy, sposobów dostawy, możliwości zwrotów itd.
- FAQ – to tzw. czyli często zadawane pytania. Wykorzystując dobrze przygotowane pytania i odpowiedzi klient może uzyskać odpowiedź na swoje pytanie bez konieczności z kontaktowania się z obsługą e-sklepu. Użytkownik może się dowiedzieć: m.in: jak uzyskać rabat, czy sklep prowadzi program lojalnościowy, jakie są opcje dostawy, w jaki sposób dokonać zwrotu, informacje dotyczące zamawiania produktów nietypowych np. ręcznie malowanych wazonów.
- User-generated content – to treści wytwarzane i publikowane przez użytkowników. Możesz wykorzystać opinie, oceny klientów, które napisali na Google+, Facebooku, Opineo lub bezpośrednio na stronie. Taka podstrona z pozytywnymi rekomendacjami to informacja dla potencjalnych klientów, że o nich zadbasz i będą zadowoleni. Można też zorganizować konkurs na który użytkownicy będą przesyłać np. wspomnienia z wakacji, opisy remontu itd. Te treści będzie można umieścić na stronie. Drugim plusem jest to, że buduje się relację z klientami.
Dodaj komentarz