Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - WordPress / Znacznik Meta Title – Jak ustawić na WordPressie? Jaki ma wpływ na SEO?


Znacznik Meta Title – Jak ustawić na WordPressie? Jaki ma wpływ na SEO?



20 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

Meta title to jeden z ważniejszych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Odpowiednio dopracowany może realnie wpłynąć na osiągane przez daną witrynę pozycję w wynikach wyszukiwania. W przypadku meta title, mamy do czynienia z tzw. meta tagiem, który będzie bardzo krótką formą opisową Twojej strony internetowej m.in. z poziomu wyników wyszukiwania w Google, ale i nie tylko.

Czym jest Meta Title?

Meta Title to najprościej mówiąc, krótki tytuł konkretnej strony internetowej. Jest jednym ze znaczników HTML, który z poziomu wyszukiwarki, ma za zadanie przedstawić użytkownikowi konkretną stronę internetową. Jest on wyświetlany razem z meta description i na ich podstawie użytkownicy powinni móc podjąć szybką decyzję, czy dana strona pozwoli mu uzyskać istotne informacje z punktu widzenia zapytania użytkownika.

Jest to więc swego rodzaju zachęta, która ma za zadanie skłonić użytkownika do wejścia na konkretną stronę, a jeśli to zrobi, to dopiero wtedy mamy szansę na zainteresowanie użytkownika treścią. Dlatego meta title jest tak istotny. Ma on upewnić użytkownika, że nasz content będzie dla niego satysfakcjonujący i pozwoli mu znaleźć odpowiedź na postawione pytanie w wyszukiwarce.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Wpływ meta title na pozycjonowanie strony

Powiedzieliśmy już, że meta title jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych dla Google. Przyjrzymy się temu zagadnieniu z bliska i zastanówmy się dlaczego tak się dzieje. Przede wszystkim, należy zauważyć, że meta title musi wprost korespondować z treścią, którą on opisuje. 

Przeczytaj również  W jaki sposób można sprawdzić efekty pozycjonowania strony?

A zatem jeśli tworzymy materiał dotyczący np. wtyczek SEO do WordPressa, to wspomniane słowa kluczowe, powinny znaleźć się nie tylko w treści artykułu, ale również w meta title. Zatem ważne będzie wykorzystanie słów “wtyczki”, “SEO” oraz “WordPress”. Jeśli wykorzystany przez nas meta title, nie będzie nawiązywał do treści na konkretnej stronie, to poza niską oceną użytkownika, nie możemy liczyć także na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak powinien wyglądać meta title?

Skoro meta title jest tak bardzo istotny pewnie zastanawiasz się, jak powinien prawidłowo wyglądać tytuł Twojej strony internetowej. Przede wszystkim, jeśli dodawałeś np. artykuły na swojego bloga, a nie zdecydowałeś się na ręczne ustawianie meta title, to i tak tytuł strony został wygenerowany automatycznie. Jednak w tak przedstawionej sytuacji, oddajemy bez walki wpływ, jaki możemy wywrzeć na użytkownikach oraz na robotach wyszukiwarek.

Meta title – praktyczne porady

Dlatego nie powinniśmy zapominać o ręcznej optymalizacji. Zamiast pozostawiać nasz los w rękach przypadku, lepiej zdecydować się na przemyślany i dopieszczony meta title ustawiony własnoręcznie. Jak w takim razie powinien wyglądać dobrze dopracowany meta title?

  • Długość tytułu – przede wszystkim, jeśli nasz tytuł będzie zbyt długi, to będzie “ucięty” np. w połowie. Jak można się domyślać taki tytuł nie będzie spełniał swojej funkcji. Dlatego ważne jest, aby meta title posiadał od 60 do 70 znaków. Jest to najbardziej optymalna długość tytułu strony, która pozwoli nam zachowanie jego całości z poziomu wyników wyszukiwania.
  • Tytuł odpowiadający treściom – jest to prawdopodobnie najbardziej istotny punkt. Jeśli nasz content nie będzie wprost odpowiadał znacznikowi meta title, możemy narazić się na złą sławę zarówno wśród użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. To także wiąże się z zastosowaniem odpowiednich słów kluczowych. Powinniśmy wybierać takie frazy, które są powiązane z naszą działalnością. 
  • Czytelność – w przypadku meta title nie powinniśmy zapominać również o niej. Przede wszystkim należy stosować odpowiednie znaki interpunkcyjne, aby sam tytuł był na odpowiednim poziomie, a liczby warto zapisywać w cyfrach. Powinniśmy także unikać słów, które posiadają wiele znaczeń, np. komórka, zamek, piła. Jeśli musimy je użyć, musimy precyzyjnie określić, o jakie znaczenie danego słowa chodzi – “komórka macierzysta”, “Zamek Królewski w Warszawie” itp.
  • WordPress – w przypadku tego CMS’a możemy skorzystać z darmowej wtyczki Yoast SEO. Przy publikacji każdego wpisy na dole strony mamy pole na uzupełnienie treści:
Przeczytaj również  Co to jest UX (User Experience) i jak wpływa na pozycjonowanie
VD Znacznik Meta Title - Jak ustawić na Wordpressie? Jaki ma wpływ na SEO?
Znacznik Meta Title - Jak ustawić na Wordpressie? Jaki ma wpływ na SEO? 2

Podsumowanie

Meta title to nic innego jak tytuł strony internetowej, który wyświetla się z poziomu wyników wyszukiwania. Jest bardzo ważnym elementem opisu zasobów internetowych, nie tylko ze względu na użytkowników, ale także pod kątem pozycjonowania stron. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio zoptymalizować stronę internetową pod kątem SEO, a w tym zająć się prawidłowym zapisem tego meta tagu.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Znacznik Meta Title - Jak ustawić na stronie np. Wordpress?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *