Firma Google codziennie zmienia coś w swoich algorytmach. Często są to poprawki bardzo małe, nawet niedostrzegalne. Czasami jednak to duże zmiany, które w znaczący sposób wpływają na pozycję fraz w wyszukiwarce. Google chce, żeby internauci otrzymywali dostosowane do potrzeb i jakościowe wyniki wyszukiwania, zawierające wartościowy content, strony muszą mieć wysoki ranking. W sytuacji, gdy Google wprowadza dużo modyfikacji w głównym algorytmie tzw. core updates, pada blady strach na osoby zajmujące się pozycjonowaniem. Każdy chce wiedzieć, dlaczego pozycje spadły, albo poprawiły swoją pozycję, jakie zmiany zostały wprowadzone? Sprawdźmy, co robić w sytuacji, gdy spadają nam pozycje?
Spis treści:
Czy możemy przygotować się na wprowadzenie zmian?
Czasem przed niektórymi zmianami Google daje znać, że chce wprowadzić poprawki w algorytmie. Taka sytuacja ma miejsce, gdy osoby zajmujące się pozycjonowaniem są w stanie jeszcze przed wdrożeniem updatów zmodyfikować stronę. Jednakże z reguły Google nie informuje nikogo, że szykuje się z wprowadzeniem modyfikacji i nikt nie może się do tego przygotować. Niestety często nawet po wprowadzeniu zmian, nie mamy wiedzy, co się zmieniło. Czasem spadek pozycji nie wynika z błędów w pozycjonowaniu witryny. Co zrobić, żeby odzyskać czołowe pozycje?
Jakie działania wdrożyć za zmianie algorytmu?
Google samo zwraca uwagę, że często nie trzeba nic zmieniać, witryna nie wymaga naniesienia poprawek. Prace do tej pory wykonane były zgodnie z wymaganiami Google, jednakże na stronie po prostu brakuje odpowiednich, wartościowych i unikalnych treści. Jeśli jednak nasza strona nie spełnia jakiś wymagań lub zawiera błędy, trzeba je jak najszybciej poprawić.
Content na stronie
Najistotniejszą rzeczą na każdym portalu jest content, roboty Google zwracają na niego największą uwagę. Nawet najlepiej zoptymalizowana strona nie poprawi pozycji bez odpowiednich treści. To o niego trzeba zadbać, użytkownicy muszą znaleźć na stronie odpowiedzi na pytania. Treści muszą być zrozumiałe, odpowiedniej długości, przyjazne, angażujące, osoba która wchodzi na naszą stronę, musi znaleźć odpowiedź na zadane pytanie. Nie wolno nic kopiować z innych witryn, plagiat szybko zostanie wykryty przez boty wyszukiwarek. Ważne, żeby tytuł i nagłówki podstrony były związane z treścią na stronie. Tekst musi być napisany niejako przez eksperta, dlatego nie może zawierać błędów i nie można w nim pisać nieprawdy. Użytkownicy muszą nam uwierzyć, że znamy się na temacie i nie piszemy głupot. Treści trzeba też poprawnie zredagować, nie może w nich być błędów ortograficznych, językowych, stylistycznych. Powinny dobrze wyglądać na komputerze, jak i na smartfonie.
Strategia E-A-T
Innym istotnym zagadnieniem jest wykorzystanie strategii E-A-T, czyli Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness, to wiedza ekspertów, która cechuje się wiarygodnością i autorytatywnością. Mówi nam, co powinny zawierać odpowiednie treści na stronie i jak je poprawić. Samo Google sugeruje sprawdzić, w jaki sposób pracują raterzy Google. Kim są raterzy, to osoby które testują i stosują przy tym bardzo restrykcyjne wymogi. Zalecenia Google może przejrzeć każdy, bo są dostępne dla wszystkich. Dobrze je przejrzeć i dostosować do nich swoją witrynę.
Dodaj komentarz