W ostatnim czasie wiele działań marketingowych jest nastawionych na content marketing, Wynika to przede wszystkim z dwóch powodów. Pierwszy jest konsekwencją tego, że roboty wyszukiwarek zwracają szczególną uwagę na oryginalne i przydatne treści, co wpływa na ranking witryny i widoczność strony w wyszukiwarce. Do drugie użyteczne i przede wszystkim ciekawe artykuły na stronie w postaci opisu produktów, artykułów czy bloga firmowego, to szansa na utrzymywanie relacji z użytkownikami, przedstawienia siebie jako eksperta i zachęcenie klienta do skorzystania z naszych usług.
Spis treści:
Co to jest content marketing?
Content marketing to strategia marketingu internetowego (tzw. budowanie świadomości marki), która ma za zadanie regularnie pisać i umieszczać na stronie atrakcyjne i wartościowe treści, powinna być wsparta pozycjonowaniem strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem tych działań jest zainteresowanie określonej grupy docelowej naszymi produktami i usługami, wywołanie u niej potrzeby posiadania danego artykułu, przekonanie ich do działań, które przełożą się na zysk finansowy naszej firmy.
W jaki sposób zdobyć klientów przy pomocy content marketingu?
Zastanówmy się, co trzeba uwzględnić podczas przygotowywania content marketingu?
1. Układ strony musi być przede wszystkim czytelny, nie można wpisywać wszystkich informacji ciągiem, bo tekst będzie się zlewał. Wszystkie kluczowe informacje warto uwypuklić, żeby użytkownicy szybko mogli je znaleźć. Tworząc stronę należy uwzględnić grupę docelową, umieścić ciekawe zdjęcia, najlepiej samodzielnie wykonane. Typowe zdjęcie skopiowane z innej strony raczej nie zachęci odbiorców.
2. Content wysokiej jakości, to niezwykle ważne ze względu na pozycjonowanie, jaki i z uwagi na osoby odwiedzające naszą stronę. Nie od dziś wiadomo, że chcąc zaktywizować klientów, warto założyć bloga firmowego i umieszczać na nim informacje o produktach, ciekawe recenzje, instrukcje użytkowania, ciekawostki związane z naszymi produktami lub usługami.
3. Przeprowadzanie wartościowych kampanii promocyjnych. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę, czego potrzebuje nasza grupa docelowa. Nie zawsze chodzi o zaprezentowanie najtańszych produktów, możemy przygotować kampanię informacyjną, promującą określone postawy lub wydarzenia.
4. Stosując content marketing warto skorzystać z social mediów. Prowadzenie konta firmowe na Facebooku lub Instagramie, to ciekawy sposób komunikacji z klientami. Możemy też zwiększyć zasięg działania poprzez tzw. marketing szeptany, organizowanie ciekawych konkursów, promowanie postów na Facebooku i Facebok Ads.
Jakie są etapy content marketingu?
W marketingu internetowych bardzo ważny jest tzw. cykl życia treści. Chodzi tutaj o całościowe działania, które składką się na content marketing. Wyróżniamy 4 etapy: kreacja, sweeding, zasięg i konwersja. Kreacja to czas, w trakcie wymyślania celu treści i jej przygotowywanie. Sweeding to umieszczenie contentu na portalu lub stronach partnerskich. Zasięg to czas, kiedy osoby zajmujące się promocją rozpowszechniają artykuły i docierają do określonej grupy docelowej. Konwersja natomiast, to zweryfikowanie, jakie korzyści przyniosła zastosowana reklama. W odniesieniu do celu kampanii sprawdzamy, czy obroty firmy się zwiększyły, czy wzrósł ruch w witrynie lub konto firmowe w social media odwiedza więcej osób?
Dodaj komentarz