Każdy kto chociaż raz prowadził kampanię reklamową Google Ads wie, jak ważny jest odpowiedni dobór fraz. Warto pamiętać, że równie istotne są tzw. wykluczające słowa kluczowe. Zapraszam zatem do zapoznania się z artykułem dotyczącym najważniejszych informacji o wykluczających słowach kluczowych.
Spis treści:
Czym są wykluczające słowa kluczowe?
Zastanówmy się na wstępie czym w ogóle są wykluczające słowa kluczowe stosowane w kampanii Google Ads, czyli tzw. dopasowanie wykluczające? Warto zaznaczyć, że tworząc kampanie marketingowe mamy jeden cel, a mianowicie dotrzeć do użytkowników, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani naszymi usługami lub produktami. Nie ma sensu wyświetlać się wszystkim, bo nasz budżet dzienny przeznaczony na reklamę szybko się skończy i w konsekwencji nasz przekaz marketingowy okaże się nieskuteczny, bo nie dotrze do odpowiednich osób. Tutaj z pomocą przychodzą wykluczające słowa kluczowe, czyli wyrazy, wyrażenia lub zwroty, na które kampania lub grupa reklam ma się nie pokazywać. Przykładowo jeśli prowadzimy sprzedaż samochodów używanych nie chcemy, żeby nasza kampania reklamowa pojawiała się osobom, które szukają nowego samochodu. Musimy zatem wykluczyć wyraz „nowy”, „nowe”, „nowa” i inne odmiany, dzięki czemu unikniemy pokazywania się reklamy w sieci wyszukiwania na frazy, w których zawarty jest wykluczony przez nas wyraz oraz zminimalizujemy szansę na wyświetlenie się baneru reklamowego na stronach związanych z tematyką wykluczonego przez nas wyrazu.
Zalety wykluczających słów kluczowych
Wykorzystując w kampanii wykluczające słowa kluczowe możemy precyzyjniej pokierować naszą reklamą. To z kolei wpływa na to, że więcej faktycznie zainteresowanych użytkowników zobaczy nasz baner reklamowy. Zwiększy się szansa na to, że potencjalny klient wejdzie w link w reklamie, przejdzie na naszą stronę i skorzysta z naszych usług, co wpłynie na wskaźniki CR, CTR oraz zwrot z inwestycji. Musimy pamiętać, że dopasowanie wykluczające w sieci reklamowej lub wideo funkcjonują w inny sposób aniżeli w sieci wyszukiwania. Ich limit to 5000 i są wykluczeniem kategorii oraz contentu znajdującego się na stronie, w których może się pokazywać.
Typy wykluczających słów kluczowych
Tworząc kampanie reklamowe w Google Ads stosujemy kilka rodzajów dopasowań słów kluczowych. Tak samo jest z wykluczającymi słowami kluczowymi.
1. Kampania w sieci reklamowej
W sieci reklamowej Google Ads wszystkie słowa kluczowe, jakie wybierzemy do wykluczenia będą automatycznie wykluczać witryny o danej tematyce, czyli takie na których nasza reklama nie będzie się pojawiać. Przykładowo, jeśli wykluczymy frazę „sandały dziecięce”, to kampania nie wyświetli się w witrynie na której pojawia się dana fraza, a także pokrewne „sandały dla dzieci”, „adidasy dziecięce”, „obuwie dla dzieci” itd. Wszystkie frazy, które są bardzo mocno powiązane z wykluczoną przez nas frazą również zostaną wykluczone. Jeśli w witrynie znajdzie się słowo kluczowe, które dotyczy innego produktu, to reklama się wyświetli np. „sandały damskie” lub „obuwie męskie”.
2. Kampania w sieci wyszukiwania
w sieci wyszukiwania są dostępne 3 rodzaje dopasowań: przybliżone, do wyrażenia i ścisłe. Wszystko jest na tyle zautomatyzowane, że program sam weryfikuje błędy gramatyczne, ortograficzne, wyrazy bliskoznaczne, rożne odmiany itp. Niestety jeśli chodzi o wykluczające słowa kluczowe, to wszystko musimy podać ręcznie. Sprzedając podręczniki szkolne, chcemy wykluczyć frazę „podręczniki akademickie”, „podręczniki dla studentów” itp.
Dodaj komentarz