Sklepów internetowych cały czas przybywa, dlatego prowadząc sklep nie można osiąść na laurach. Jeśli chcemy przebić się w gąszczu konkurencyjnych firm i zdobyć nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki musimy zacząć działać. Sprawdźmy, jakie mamy do wybory kanały dotarcia do użytkowników i które będą najlepsze? Musimy wziąć pod uwagę oczekiwania i potrzeby przyszłych klientów. Warto skorzystać z kilku różnych form promocji, żeby uzyskać najlepsze efekty.
Spis treści:
Pozycjonowanie strony
Podstawowym kanałem dotarcia do nowych użytkowników jest wyszukiwarka Google. To tutaj najczęściej internauci szukają produktów i usług. Im wyżej będzie pojawiać się nasza strona w organicznych wynikach wyszukiwania, tym więcej osób na naszej stronie, więcej przeprowadzonych transakcji i większy dochód firmy. Pierwszym etapem pozycjonowania jest odpowiedni dobór fraz. W zależności od prowadzonej działalności możemy wybrać frazy lokalne lub z długiego ogona tzw. long tail. Wybierając frazy warto skorzystać z odpowiednich narzędzi np. Planner słów kluczowych. Kolejnym krokiem jest odpowiednia optymalizacja serwisu, zadbanie o ciekawy i przydatny dla użytkowników content i zdobycie wartościowych linków. Tworząc treści na stronę musimy pamiętać, że nie można jej kopiować z innych stron. Wszystkie opisy produktów i artykuły na stronie czy blogu muszą być unikalne. To ma wpływ na ranking strony i finalnie na pozycję w wyszukiwarce. Musimy pamiętać, że pozycjonowanie to proces długofalowy i przyjdzie nam długo poczekać na efekty naszych działań.
Jest dużo portali społecznościowych, ale reklama na Facebooku i Instagramie jest najbardziej popularna. Social media to świetne narzędzie do utrzymywania relacji z użytkownikami, zdobywanie nowych klientów, mamy możliwość pozyskania danych osobowych, promować swoje produkty i usługi, informować o ciekawych wydarzeniach i akcjach promocyjnych. Na Facebooku warto stworzyć darmowy fanpage firmowy, a także skorzystać z płatnego promowania postów, reklamować produkty na Messengerze i wykorzystać banery remarketingowe. Facebook daje wiele możliwości, bo możemy dotrzeć z reklamą do konkretnych odbiorców i wejść z nimi w interakcje.
Kampania Google Ads
Kampania Google Ads (dawniej Google AdWords) to reklama odpłatna. Która daje natychmiastowe efekty. Po przygotowaniu kampanii (linki sponsorowane) i wpłaceniu budżetu do Google banery reklamowe wyświetlają się praktycznie od razu wysoko w wyszukiwarce. Zaletą jest to, że opłaty są pobierane wyłącznie w sytuacji, gdy internauta kliknie w baner i przejdzie na naszą stronę. Możemy również skorzystać z remarketingu, czyli nasza reklama pojawia się osobom, które były w naszym sklepie, ale z jakiegoś powodu z niej wyszły. Jeśli ktoś zobaczy naszą reklamę jeszcze raz, jest duża szansa że jednak skorzysta z naszych usług. Trzecią formą promocji jest sieć reklamowa Google, czyli nasza reklama pojawia się na blogach, portalach partnerskich i większych witrynach typu Onet, Interia. Kolejną opcją jest Google Shopping, czyli promowanie konkretnych artykułów bezpośrednio w wyszukiwarce. Po wpisaniu związanej z naszą tematyką frazy, box zawierający grafikę i cenę produktu pojawi się użytkownikom na górze strony.
Dodaj komentarz