Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Wykorzystywanie ReCAPTCHA do weryfikacji użytkownika


Wykorzystywanie ReCAPTCHA do weryfikacji użytkownika



7 lipca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Serfując po internecie często można się spotkać z pojęciem ReCAPTCHA. To pojęcie związane jest z działaniami, które mają poprawić i uprościć bezpieczeństwo danych w internecie. Sprawdźmy zatem, co to takiego?

Co to jest CAPTCHA?

Jeszcze jakiś czas temu znany był tylko standardowy wariant nazywany CAPTCHA. To rozwiązanie miało na celu w łatwy sposób sprawdzić, czy mamy do czynienia z robotem czy człowiekiem. Były w tym celu przeprowadzane mini testy, które były bardzo proste, żeby każdy mógł sobie z nimi poradzić, np. dodanie do siebie dwóch liczb i wpisanie wyniku, przepisanie ciągu liter i cyfr lub wybranie tylko tych obrazków, na których znakuje się określony przedmiot.

Czym jest ReCAPTCHA?

W nowym ReCAPTCHA sposób zapewnienia bezpieczeństwa jest dużo lepszy. Teraz wystarczy tylko badanie takich elementów jak np. pliki cookie, ruchy myszką i adres IP, żeby mieć 100% pewność, że po drugiej stronie monitora siedzi człowiek, a nie automat. Jeśli zajdzie jakakolwiek wątpliwość, może wyskoczyć nam prośba o zweryfikowanie naszej tożsamości za pomocą wcześniej wykorzystywanych testów.

Przeczytaj również  Ewolucja SEO: Jak zmieniały się zasady pozycjonowania w ostatnich latach?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak się zmienia ReCAPTCHA?

ReCAPTCHA cały czas ewoluuje, bo specjaliści ciągle pracują nad ulepszaniem różnych sposobów zabezpieczeń. W dzisiejszych czasach dane są niezwykle cenne, dlatego koniecznie trzeba je odpowiednio chronić. ReCAPTCHA umożliwia zablokowanie dostępu robotom i automatom przed wejściem na fora internetowe, wstawianiem komentarzy, tworzeniem kont w serwisach, a także niechcianym wchodzeniem do formularza. Sprawdzając, jak do tej pory wyglądały kolejne modyfikacje ReCAPTCHA, to warto przypomnieć sobie rok 2012, w który Google zaproponowało nam ReCAPTCHA v2 i słynny napis Nie jestem robotem, który należało zaznaczyć. Kolejnym przełomowym wydarzeniem była ReCAPTCHA v3, której zadaniem było analizowanie zachowania osób wchodzących na stronę, a jednocześnie nie zakłócając przy tym internautom korzystania z witryny. Teraz pojawiła się wyczekiwana nowa wersja ReCAPTCHA Enterprise, której zadaniem jest jeszcze lepsze wykrywanie zagrożeń i stosowania niedozwolonych praktyk, co przekłada się na większe bezpieczeństwo. W związku z rozwojem technologii z pewnością ReCAPTCHA Enterprise nie będzie ostatnią wersją.

Przeczytaj również  No index - czyli jak zablokować indeksowanie podstron poprzez meta tag

Czy ReCAPTCHA ma wpływ na działania marketingowe?

Odpowiedź może być tylko jedna, oczywiście że ReCAPTCHA ma wpływ na marketing. Jeśli chcemy być przez potencjalnych klientów uznani za godnego zaufania partnera biznesowego i mają nam oni zaufać konieczne jest wdrożenie najlepszych dostępnych na rynku systemów zabezpieczających. Z perspektywy właściciela sklepu tego typu zabezpieczenia są ważne, żeby do newslettera zapisywali się tylko prawdziwi użytkownicy oraz aby zdobyć aktualne adresy mailowe. To ważne, bo przyda się podczas przygotowywania kampanii mailingowej. Tak samo sytuacja wygląda z ankietą, powinni ją wypełnić ludzie, a nie roboty, bo uzyskane wyniki nie będą wiarygodne. Dla właściciela firmy ważne jest zabezpieczenie przed nieprawdziwymi komentarzami, przesyłaniem linków niewiadomego pochodzenia itp.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Wykorzystywanie ReCAPTCHA do weryfikacji użytkownika"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *