Chcąc, żeby nasza strona internetowa była wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania i cieszyła się dużą ilością odwiedzin, musimy zadbać o unikalny i wartościowy content. Przeczytajcie poniższy artykuł i dowiedzcie się, na co trzeba zwrócić uwagę.
Spis treści:
Czym jest wartościowy content?
Zastanówmy się czym tak naprawdę są przydatne treści. W internecie możemy znaleźć bardzo dużo informacji, które są niskiej jakości i nie są przydatne. Mogą opisywać temat za szczegółowo lub zbyt pobieżnie, są za długie lub za krótkie, są kopią innych artykułów lub nie ma w nich odpowiedzi na szukane przez nas zagadnienie. Ważne jest, żeby na naszej stronie zadbać o to, by użytkownicy szybko znaleźli wyczerpujące odpowiedzi na nurtujące ich pytania i nie musieli szukać ich u konkurencji. Szansa, że do nas wrócą, gdy opuszczą naszą witrynę, jest bardzo mała. Treści muszą być unikalne i użyteczne, ich zadaniem jest zachęcenie potencjalnych klientów do pozostania na stronie, wpływa to także na pozycję zajmowaną w organicznych wynikach wyszukiwania.
Co to jest duplicate content?
W sytuacji, gdy mamy do czynienia ze zdublowaną, skopiowaną treścią na więcej niż jednej witrynie, mówimy o tzw. duplicate content. Od czasu, gdy Google wprowadziło w 2011 r. algorytm Panda unikalność treści jest niezmiernie istotna. Wprowadzone przez Google zmiany miały na celu poprawienie oceny rankingowej witrynom, które zadbały o unikalne i wartościowe treści, a jej obniżenie tym stronom, które kopiowały lub publikowały artykuły o marnej jakości. Dlaczego powstają duplikaty? Czasami korzystamy z usług niesprawdzonych copywriterów, którzy jeden tekst mogą sprzedać wielu firmom. Możemy też nie mieć świadomości, jak duplikowanie treści wpływa na pozycje w wyszukiwarce. Musimy mieć świadomość szkód jakie takie praktyki przyniosą i nie dopuszczać do takich sytuacji.
Odmiany duplicate content:
W wewnątrz strony, czyli wtedy, gdy identyczne treści znajdują się przynajmniej w dwóch miejscach w witrynie. Przykładowo:
– możemy mieć takie same opisy produktów
– jedna postronna widnieje pod dwoma adresami URL
– jednoczesne działanie nieprzyjaznych i przyjaznych adresów ULR
– cała strona jest duplikatem, bo niepoprawnie jest wdrożony certyfikat SSL
Na zewnątrz portalu, czyli w sytuacji gdy takie same artykuły, opisy znajdują się na kilku witrynach. Przykładowo:
– informacje od producentów na temat użytkowania i specyfikacji urządzenia
– identyczne treści na stronie, w katalogach branżowych, w social mediach, na Allegro itd.
– cytaty, które nie zostały odpowiednio zaznaczone
– kopiowanie treści ze stron konkurencji lub blogów
Podsumowanie
Jeśli chcemy, żeby opisy, artykuły i porady były na naszej stronie unikalne, to musimy je napisać samodzielnie lub wybrać copywritera, do którego mamy zaufanie. Jeśli musimy zduplikować treści na stronie koniecznie zastosujmy linki kanoniczne lub przekierowania 301. Możemy prezentować użytkownikom identyczne treści, ale Google nie musi ich indeksować, dlatego zastosujmy meta tag robots.
Dodaj komentarz