Nie można zaprzeczyć, że sprzedaż w sklepie internetowym, różni się od jej stacjonarnego odpowiednika. Podstawową różnicą jest to, że nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientem. Musimy więc zadbać o jego komfort, wygodę, dobre samopoczucie itp. w inny sposób. Trzeba to zrobić tak, aby mógł nas dobrze zapamiętać i z ochotą do nas wrócić. Jednym ze sposobów na to m.in. w e-commerce jest tzw. thank you page.
Spis treści:
Czym jest thank you page?
Thank you page, o ile dziwnie brzmi, o tyle ma bardzo prostą definicję. Jest to “dziękująca” strona internetowa. Ma za zadanie podziękować użytkownikowi za wykonanie określonej czynności. Najczęściej będzie wykorzystywana w e-sklepie, po dokonaniu płatności za zamówienie. Korzystają z niej jednak również na szeroką skalę operatorzy sieci, telewizji, Internetu itp.
We wszystkich przypadkach chodzi o realizację przez użytkownika konwersji. To za to tak nagminnie dziękują nam firmy w Internecie. Jest to namiastka kontaktu bezpośredniego w punktach stacjonarnych, gdzie to pracownicy w imieniu firmy dziękują nam za np. wybranie oferty lub spożycie posiłku w restauracji.
Jak możemy wykorzystać thank you page?
Oczywiście w Internecie nic nie dzieje się przypadkowo. Podziękowanie na stronie internetowej powinno być odpowiednio dobrane w słowa, a także zasugerować inne działania.
W tym celu trzeba zachęcić użytkowników, np. często możemy się spotkać, że po realizacji zamówienia, serwis poprosi nas o zapisanie do newslettera, dzięki czemu otrzymamy zniżkę na kolejne zakupy oraz informację o nadchodzących promocjach i wydarzeniach. Jest to jeden ze sposobów na thank you page, a jakie jeszcze możemy przywołać dla przykładu?
- Podsumowująca – jest to najczęściej spotykana strona typu thank you. Podsumowuje po prostu dokonaną przez użytkownika konwersje. Jest zbiorem najistotniejszych informacji np. o dokonanym zamówieniu. Często będzie zawierała zachętę do polubienia profili w mediach społecznościowych itp.
- Polecająca – będzie wyrażała zachętę do podzielenia się ze znajomymi np. w social mediach kontaktem z marką, w zamian oferując rabat na kolejne zakupy.
- Wizerunkowa – również jest często wykorzystywana przez firmy. Zazwyczaj oferuje się w tym celu darmowe materiały do pobrania. Dzięki temu pozytywnie wpłyniemy na odbiór marki przez odbiorców.
- Pozyskująca lead – najczęściej będzie można tak powiedzieć o stronie, która będzie zachęcała do np. utworzenia konta w naszym serwisie, aby móc precyzyjniej poznać potrzeby klienta i umacniać więź między nim, a marką.
Należy zaznaczyć, że to jakiego rodzaju thank you page sprawdzi się w naszym przypadku, będzie zależeć od stopnia spójności z innymi działaniami. Nie każdy thank you page sprawdzi się najlepiej we wszystkich sytuacjach i powinien być on dopasowany do naszej strony internetowej, działań komunikacyjnych itp.
Jak stworzyć thank you page?
Rola thank you page może być naprawdę ogromna i warto jest się zainteresować utworzeniem tego typu strony. Warto zaznaczyć, że jeśli korzystamy z CMSa typu WordPress, zrobienie thank you page, nie będzie dla nas dużym wyzwaniem. Istnieją dwa najpopularniejsze sposoby:
- Wtyczki do WordPress – nie powinien dziwić ten fakt. Wtyczek do WordPressa, jest naprawdę mnóstwo i również część z nich możemy wykorzystać do stworzenia thank you page. Jakie? Przede wszystkim, musimy zastanowić się nad tym, czym jest taka strona. Zobaczymy, że będzie to jeden z typów strony docelowej, czyli landing page. O tym jak ją stworzyć pisaliśmy niedawno na naszym blogu, jednak sam opis “wtyczki do WordPressa”, również może być wystarczający.
- Kreatory – istnieje także naprawdę sporo osobnych, zewnętrznych kreatorów, które świetnie sprawdzą się na potrzeby stworzenia thank you page. Warto zaznaczyć, że w tym przypadku również będą one nazywane raczej kreatorami landing page. Istotne jednak jest to co tam zamieścimy, czyli w tym przypadku m.in. podziękowania. Wykorzystać w tym celu możemy również kreatory okienek pop-up. Wtedy to właśnie wyskakujące okienko przejmie rolę strony thank you page.
Podsumowanie
Thank you page to nic innego jak dziękująca strona internetowa. Ma ona w pewnym sensie zastąpić pracownika punktu sprzedaży stacjonarnej, który dziękuje np. za skorzystanie z naszych usług. Dziękując użytkownikowi za konwersję, powinniśmy zrobić krok naprzód i w zależności od naszej strategii marketingowej, wykorzystać thank you page np. do wskazania użytkownikowi naszych profili w social mediach itp.
Dodaj komentarz