Dobry tekst reklamowy jest swego rodzaju przynętą dla marketingowca. Ma on za zadanie przyciągnąć uwagę jak największej ilości odbiorców do Twojego produktu bądź usługi. Nawet jeśli będą one najlepsze we własnych zakresach, bez pokazania ich grupie docelowej, nie osiągną celów sprzedażowych.
W Google Ads teksty reklamowe oraz ich nagłówki są pierwszymi i najczęściej jedynymi okazjami na zainteresowanie użytkownika, ponieważ na ich podstawie odbiorca zdecyduje czy wybierze Twój produkt czy produkt konkurencji.
Porady dotyczące tekstów reklamowych w Google Ads.
Słowa kluczowe
Należy zamieszczać słowa kluczowe zarówno w nagłówku reklamy, jak i w jej opisie. Jeżeli zapytanie użytkownika, będzie dotyczyło Twojego słowa kluczowego, Google je pogrubi i wskaże czytelnikowi. Dzięki temu odbiorca zwróci większą uwagę na Twoją reklamę niż na reklamę konkurencji.
Unikalność tekstów i styl
Należy wystrzegać się kopiowania tekstów konkurencyjnych firm, nie tylko ze względów etycznych, ale przede wszystkim dla własnego dobra. Aby teksty reklamowe były skuteczne, muszą być unikalne. Przeznacz odpowiednią ilość czasu na znalezienie dobrego pomysłu, czytaj na głos różne wersje tekstów, nagłówków, opisów. Wybrzmienie na głos poszczególnych wyrażeń często pomaga w ich lepszym zrozumieniu, a także zadecydowania, które z nich po prostu brzmią dobrze.
Potrzeby klienta
Twoje teksty reklamowe powinny wprost odpowiadać na potrzeby odbiorców. Warto się zastanowić, dlaczego użytkownik szuka konkretnego produktu lub usługi, jakie problemy mu towarzyszą i jak chce je rozwiązać. Innymi słowy, jaką posiada motywację zakupu. Warto zauważyć, że trafnie napisany tekst, będzie przekładał się na zwiększenie CTR (click–through rate), czyli ilość odwiedzin strony.
Temat reklamy
Przede wszystkim należy zastanowić się nad tym, czego dotyczyć ma Twoja reklama. Jeśli chcesz przedstawić swój produkt bądź usługę, pomyśl co jest w nim wyróżniającego na tle konkurencji. Wyjątkowość Twoich towarów w dużej mierze zależy od Ciebie, pamiętaj jednak o zachowaniu spójności w podejmowanych działaniach. Jeśli natomiast chcesz powiadomić odbiorców na temat promocji, zadbaj o to, aby informacja promocyjna była aktualna, a sama promocja – faktycznie nią była.
Wezwanie do działania
Mówiąc najprościej: powiedz odbiorcom, co mają zrobić. Pokazujesz swoją ofertę w dobrym świetle, więc zaproponuj konkretne działanie. Tego typu reklamy mają duży wypływ na zachowania użytkowników. CTA – czyli call-to-action jest wykorzystywane na szeroką skale szczególnie w środowisku e-commerce. Przykłady? “Kup teraz!”, “Zapisz się na bezpłatną jazdę”, “Kliknij i zobacz” itp.
Wymogi Google Ads
Należy pamiętać o wymogach, które stawia przed zainteresowanymi samo Google. Wszystkie niezbędne parametry zostały przedstawione na stronie: https://support.google.com/google-ads/answer/1704389?hl=pl
Parametry dotyczące tekstów, nagłówków znaków specjalnych czy ograniczenia długości, są najbardziej istotne. W momencie niespełnienia, jakiegokolwiek z warunków nasza reklama zostanie po prostu odrzucona. Dlatego przed przystąpieniem do działania z narzędziem Google Ads, należy najpierw zapoznać się ze wszystkimi zasadami.
Podsumowanie
Przede wszystkim, tekst reklamowy Google Ads musi spełniać wymogi formalne postawione przez Google. Jeśli zostaną one zrealizowane, należy pamiętać, aby teksty były przede wszystkim nasze. Innymi słowy – słowa kluczowe, wezwania do działania, unikalność tekstów, temat reklamy czy potrzeby klientów, muszą być szczegółowo sprecyzowane na nasze potrzeby. Bez wątpienia jest to klucz do stworzenia dobrego tekstu reklamowego w Google Ads.
Dodaj komentarz