Czasami dochodzi do sytuacji, że nie możemy odnaleźć strony w Google. To najgorszy scenariusz właściciela firmy. Zastanawiamy się co się mogło stać, że witryna nie znajduje się w indeksie? Sprawdź, jakie działanie mogło mieć na to wpływ. Czasem wystarczy mała zmiana i kłopot gotowy. Dowiedz się, co teraz należy zrobić, bo szybka reakcja może uratować sytuację.
Spis treści:
Serwer blokuje witrynę
Jeśli chcemy zweryfikować, czy strona nie jest zablokowana przez serwer musimy sprawdzić plik .htaccess lub poszukać błędów wykorzystując narzędzie Google Search Console. W sytuacji, gdy Google Search Console będzie w stanie pobrać stronę, to będzie to świadczyło o tym, że mamy do czynienia z innym rodzajem błędu.
Meta robots z zawartością “noidex”
Ten znacznik może spowodować, że nasza witrynie nie pokaże się w wyszukiwarce. Stosowany jest przeważnie podczas tworzenie strony internetowej, kiedy nie chcemy żeby internauci mogli na nią wejść. Czasem znacznik „noindex” przez pomyłkę pojawia się na stronie i nieszczęście gotowe, strony nie odnajdziemy w indeksie. Warto prześledzić kod w celu sprawdzenia, czy ten znacznik nie został gdzieś niechcący dodany. Dzięki wtyczce Meta Tag Checker szybko możemy to sprawdzić.
Zastosowanie filtra Safe Search
Czasami treści na stronie są przeznaczone tylko dla użytkowników, którzy ukończyli 18 lat. Może się zdarzyć, że zostało uruchomione filtrowanie Safe Search. Aktywny filtr może skutkować zbanowaniem portalu w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy, żeby witryna znowu była dostępna konieczne jest wyłączenie filtra.
Plik robots.txt
Winą za niewyświetlanie się witryny w wynikach wyszukiwania może odpowiedzialny być plik robots.txt. Wykorzystuje się go do administrowania ruchem botów Google, dzięki niemu mamy też możliwość zablokować robotom wejście na niektóre podstrony lub stronę. Może to mieć negatywny wpływ na zaindeskowanie strony, bo roboty nie będą w ogóle wchodzić na naszą witrynę. Sprawdźmy, czy po wpisaniu naszastrona.pl/robots.txt wyskakuje błąd 404? Jeśli tak, to już wiemy co trzeba poprawić.
Brak pozycjonowania
Wszystkim zależy, żeby jego strona po wpisaniu branżowych słów kluczowych znalazła się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Często niestety dzieje się tak, że wcale nie możemy znaleźć na takie frazy naszej witryny. Musimy sprawdzić, czy nie mamy na stronie zduplikowanego contentu, czy jest on wartościowy i ciekawy, czy witryna została poprawnie zoptymalizowana uwzględniając zalecenia Google, czy znacznik meta title jest poprawnie zaimplementowany? Jeśli wszystko na naszej stronie wydaje się być poprawne, skontaktujmy się z agencją SEO.
Ręczne działanie
W związku z załamaniem zasad Google, niestosowaniem się do regulaminu i prowadzeniem działań manipulujących indeksem nasza strona może zajmować niższe pozycje w wyszukiwarce Google lub wcale się nie wyświetlać. Na taką sytuację przeważnie mają wpływ np. maskowanie zdjęć, nadmierne upychanie tekstu i pozycjonowanych fraz, ukrywanie contentu, nienaturalne linki itd.
Na szczęście ręczne działania w stosunku do naszej witryny możemy sprawdzić we wcześniej wspomnianej już Google Search Console, co pozwoli nam podjąć odpowiednie działania w celu usunięcia problemu i cofnięcia kary.
Dodaj komentarz