Przygotowanie odpowiedniej strategii dotyczącej doświadczenia użytkownika jest niezwykle istotne. Jeśli chcemy osiągać wysoką konwersję wygląd i funkcjonalność strony musi być na najwyższym poziomie. Zobaczymy zatem do czego przyda się nam UX i jak go poprawnie wdrożyć?
Spis treści:
Co to jest UX?
UX to inaczej User Experience, czyli zadbanie o doświadczenie użytkownika, który przegląda naszą witrynę, korzysta z aplikacji w telefonie lub wykorzystuje zakupiony przedmiot. Na User Experience oddziałują wszystkie elementy związane z odczuciami, opinią i doświadczeniem klienta. Przykładowo użytkownicy chcący dokonać zakupu poprzez smartfona muszą mieć zapewnione szybkie ładowanie się strony, wygodny podział na kategorie, żeby bez problemu znaleźć poszukiwany artykuł, łatwe dodanie do koszyka, możliwość dogodnej formy płatności i opcji dostawy itd.
Czym jest strategia UX?
Zastosowanie strategii User Experience (UX) gwarantuje, że serwis jest przyjazny dla osób, które go przeglądają, tzw. user friendly. Jeśli chcemy wprowadzić na naszej stronie tego typu rozwiązania trzeba najpierw stworzyć plan działania. Idealnym rozwiązaniem jest wdrażanie strategii UX już na etapie projektowania serwisu internetowego, dzięki temu będziemy mogli wdrożyć wszystko, co sobie założymy.
Właściwa struktura witryny
Kluczową kwestią jest intuicyjna struktura witryny. Szczególnie istotna jest dla internetowych sklepów, gdzie jest dużo podstron z produktami i użytkownicy mogą mieć najzwyczajniej problem z odnalezieniem tej właściwej. Z reguły w e-sklepach wykorzystuje się schemat typu:
Strona główna – Kategoria artykułu – Artykuł
Oczywiście to nie jest jedyny słuszny wybór. Sami możemy stworzyć odpowiednią strukturę, ważne tylko żeby była dla wszystkich jasna i czytelna. Trzeba pamiętać także o użytecznym zamieszczeniu w witrynie artykułów branżowych, grafik, filmików wideo, infografik, tabel itd. Wszystkie istotne informacje trzeba podkreślić w taki sposób, żeby odbiorca mógł się szybko z nimi zapoznać.
Dopasowanie do urządzeń mobilnych
Kwestia responsywności strony, czyli dopasowywania się do różnych rozdzielczości ekranów jest obecnie niezwykle ważna. Po pierwsze zwracają na to uwagę roboty Google, co w efekcie przekłada się na wyższe pozycje w wyszukiwarce responsywnych witryn. Po drugie bardzo dużo osób dokonuje zakupów online poprzez urządzenia mobilne, ludzie przeglądają oferty stojąc w kolejce lub jadąc autobusem do pracy. Jeśli nie zadbamy o szybkie ładowanie się witryny i wygodne przeglądanie asortymentu sklepu, to stracimy potencjalnych klientów.
Szybkość ładowania
Tak, jak wspominałam wcześniej strona musi się szybko ładować. Nikomu nie chce się czekać, aż załadują się wszystkie grafiki i zdjęcia w serwisie. Użytkownicy są niecierpliwi prędzej zamkną wolno działającą stronę i przejdą do konkurencji, aniżeli będą tracić czas.
Wyskakujące okienka
Nieraz sami wchodząc na stronę internetową denerwujemy się, że co chwilę wyskakują nam niechciane okienka. Informacja o RODO, ciasteczkach, zniżkach, chat firmowy, propozycja zapisania się do newslettera itd. Musimy się dobrze zastanowić, czy tego typu działania nie odstraszają potencjalnego klienta. Nie możemy go atakować zaraz po wejściu na stronę, bo szybko z niej wyjdzie.
Dodaj komentarz