Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Aktualizacja starych wpisów blogowych – czy warto to robić?


Aktualizacja starych wpisów blogowych – czy warto to robić?



18 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Oczywiście, że warto aktualizować stare wpisy na blogu. Uaktualnienie treści jest dobrze widziane przez roboty wyszukiwarek i ma pozytywny wpływ na zajmowaną przez witrynę pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania. Sprawdźmy zatem w jaki sposób przeprowadzić modyfikację starych wpisów i czerpać jak najwięcej z content marketingu?

Blog firmowy

Nie od dziś wiadomo, że unikalne i wartościowe treści są konieczne do skutecznego wypozycjonowania witryny. Świetnym rozwiązaniem jest pisanie firmowego bloga, na którym możemy umieszczać artykuły poradnikowe, informacyjne lub dotyczące ciekawych zagadnień. Użytkownicy wchodzący na bloga mogą się dowiedzieć wielu ciekawych informacji, czasami mogą rozwiać swoje wątpliwości na temat artykułu, który chcą kupić. Istotną kwestią jest również budowanie świadomości marki i tworzenie długofalowych relacji z osobami czytającymi bloga, którzy uważają nas na ekspertów z naszej branży.

Po co aktualizować wpisy na blogu?

Umieszczone kilka tygodniu temu wpisy na blogu mogą być już nieaktualne, bo informacje w nich zawarte nie są już zgodne z prawdą. Są oczywiście tematy, które zawsze będą na czasie, ale niestety wiele treści nie jest już zgodnych z prawdą, bo technologia poszła do przodu. W związku z tym dobrze jest co jakiś czas posprawdzać artykuły zamieszczone na stronie i w razie potrzeby zmodyfikować ich treść w taki sposób, żeby informacje w nich zawarte były na czasie. Szkoda, żeby internauci, którzy wejdą na naszego bloga po zapoznaniu się z treścią wstępu zamieszczonego artykułu, szybko zamknęli witrynę, bo znalezione informacje będą nieaktualne. Taka sytuacja może być dla nas bardzo niekorzystna, bo w związku ze zwiększonym czynnikiem odrzuceń z wejść na stronę, algorytmy Google uznają, że treści znajdujące się na blogu nie są przydatne użytkownikom. To z kolei wpłynie na obniżenie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mniejszy ruch w witrynie i ostatecznie spowoduje pogorszenie się konwersji i straty finansowe. Modyfikacja artykułów jest zatem niezwykle ważna, a szansa że nasi czytelnicy docenią nasza działania jest spora.

Przeczytaj również  Reklama i marketing biur nieruchomości [Wskazówki]

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jakie artykuły warto modyfikować?

Są takie treści, które nie będą potrzebowały korekty np. instrukcje użytkowania, porady, recenzje, opinie, a także różnego rodzaju relacje z wydarzeń. Warto z kolei przyjrzeć się jeszcze raz konkretnym artykułom, bo może linki zamieszczone w treści są już niedostępne albo trzeba zmienić grafiki. Może niektóre produkty inaczej wyglądają lub mają zmodyfikowane zastosowanie. Musimy jeszcze raz sprawdzić najważniejsze informacje ze stanem faktycznym i zaktualizować treści na blogu.

Nowe wytyczne Google

Warto przejrzeć również content na blogu z uwagi na nowe wymogi Google. Może dojść do sytuacji, że gdy pisaliśmy artykuł algorytmy Google zwracały uwagę na inne elementy i np. artykuł przesycony jest słowami kluczowymi, co obecnie nie jest zaletą. Dobrze jest zatem cały czas trzymać rękę na pulsie.

Przeczytaj również  Planowanie i monitorowanie efektów kampanii SEO


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Aktualizacja treści na blogu a pozycjonowanie"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *