Zainwestowałeś w pozycjonowanie strony internetowej, ale zamiast poprawiać pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania domena ciągle spada? Tak czasami się dzieje z nowymi serwisami, z czasem zajmowane miejsce powinno być wyższe. Zastanówmy się też co w sytuacji, gdy już długo wzmacniamy naszą witrynę i nagle zaczyna ona tracić pozycję? W jaki sposób powinniśmy zareagować? Zapraszam do zapoznania się z artykułem na temat spadających pozycji w wyszukiwarce Google.
Spis treści:
Co wpływa na pogorszenie pozycji w wyszukiwarce?
Znalezienie powodu spadku zajmowanego miejsca w wyszukiwarce pozycjonowanych fraz wiąże się z przeprowadzeniem szczegółowej analizy. Jeśli chcemy szybko zareagować i dokonać poprawek, musimy wiedzieć, gdzie leży przyczyna takiego obrotu sprawy. Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie Google Search Console, a dopiero w dalszej kolejności wykorzystanie innych programów.
1. Kara ręczna
Google Search Console w raporcie Manualne działania pozwala sprawdzić, czy na domenę nie została nałożona ręczna kara od Google za niedozwolone działania. To chyba najczęstsza przyczyna spadków pozycji. Tego typu sankcje są przyznawana m.in. za sztuczne odnośniki kierujące do witryny, zhakowanie strony, nieprzydatny lub sztuczny content dla osób odwiedzających domenę, spamerską strukturę meta descripion, bezpłatny hosting itd. Sprawdźmy, czy nie doszło do zduplikowania treści, może ktoś skopiował nasze artykuły i zamieścił na swojej stronie Zobaczymy, jak wygląda nasz profil linkowy i czy nie zawiera nienaturalnych linków?
2. Działania konkurencji
Nasza witryna może zacząć spadać, bo po prostu prześcignęła nas konkurencyjna firma. Może dopiero zaczęła pozycjonować swoją stronę lub przeznaczyła na ten cel dodatkowy budżet? Takie wahania pozycji są niezwykle mocno zauważalne w kontekście małych lokalnych firm lub niszowych branż, gdzie konkurencja jest niewielka, a spadek nawet o jedną pozycję może zmniejszyć ruch w serwisie aż o połowę. Przeprowadźmy analizę działań konkurencji, może przygotowali serię artykułów na stronę lub stworzyli bloga firmowego, sprawdźmy ilość i jakość linków przychodzących i listę pozycjonowanych fraz.
3. Zmiany algorytmów
Google na bieżąco dokonuje zmian w swoich algorytmach, z reguły jednak są to drobne, niezauważalne modyfikacje. Nimi nie musimy się przejmować. Jednakże kilka razy w roku mają miejsce duże zmiany wymagające naszej uwagi. Przeważnie Google nie informuje, że wprowadza jakieś modyfikacje. W sytuacji, gdy zauważymy, że po wprowadzeniu nowych algorytmów nasze wyniki zaczynają spadać konieczna jest szybka reakcja. Sprawdź, co piszą na forach związanych z branżą pozycjonującą, żeby dowiedzieć się, czego dotyczyły wprowadzone modyfikację. To pomoże szybciej ustalić problem. Możemy również skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO, która pomoże nam w przywróceniu wcześniejszych pozycji.
4. Fluktuacja
Fluktuacja, czyli wahania przypadkowe pozycji, których nie można przewidzieć. To naturalne zjawisko i nie trzeba się nim martwić. To normalne, że jednego dnia pozycjonowane słowo kluczowe jest na 10 miejscu w organicznych wynikach wyszukiwania, a kolejnego to już 12 miejsce. Dobrze jest analizować dane w dłuższym okresie czasu np. w odniesieniu do paru miesięcy.
Dodaj komentarz