Chcą odnieść sukces w skutecznym wypozycjonowaniu strony konieczne jest odpowiednie wybranie słów kluczowych. To fundamentalna sprawa, bo będzie rzutować na wszystkich innych działaniach. Jeśli wybierzemy złe frazy może się okazać, że zmarnowaliśmy czas i pieniądze, bo nikt takich słów kluczowych nie wpisuje i nie przyniesie to pożądanej konwersji. Wyróżniamy różne kategorie słów kluczowych, dlatego warto się z nimi najpierw zapoznać.
Frazy kluczowe – jak przygotować listę:
- Frazy ogólne – najczęściej są jedno lub dwuwyrazowe. Przykładowo jeśli ktoś szuka hasła nieruchomości, to nie wiadomo, czy interesuje go kupno, sprzedaż, wynajem, to ma być apartament, mieszkanie czy dom? Możliwości jest bardzo dużo. Analogiczne jest z frazą nieruchomości Wrocław, jest zbyt ogólna i nie wiadomo, czego ktoś naprawdę szuka. Promocja strony na tego typu frazy jest droga, czasochłonna, a w konsekwencji wpłynie na zmniejszenie współczynnika konwersji, bo będzie generować duży współczynnik odrzuceń z wejść na stronę.
- Long tail, czyli długi ogon – tutaj słowa kluczowe zbudowane są z kilku słów i są rozbudowane. Wpisują je użytkownicy, którzy wiedzą czego dokładnie chcą, np. sprzedaż apartamentów Sopot blisko morza. Od razu wiemy czego szuka internauta. Mimo, że frazy tego typu są rzadko wpisywane to cechują się wysokim współczynnikiem konwersji.
- Frazy regionalne – takie, które zawierają nazwę miejscowości, dzielnicę lub województwo np. nieruchomości Wrocław, nieruchomości dolnośląskie, nieruchomości Wrocław Krzyki
- Frazy brandowe – to słowa kluczowe związane z nazwą marki, przedsiębiorstwa czy konkretnego artykułu. Są wpisywane, gdy internauci nie pamiętają dokładnego adresu portalu internetowego.
- Pytania – internauci wpisują konkretne pytanie i szukają odwiedzi. Takie zapytania można kierować na podstronę z blogiem.
- Wybierając słowa kluczowe przeanalizuj na co wyświetla się konkurencja? Zastanów się, które produkty przyniosą ci największy zysk i które warto promować? Sprawdź, czego mogą szukać potencjalni klienci. Żeby dobrze dobrać frazy warto wykorzystać profesjonalne narzędzia do analizy fraz.
- Planer słów kluczowych – dzięki niemu można sprawdzić, ile dana fraza ma wyszukań miesięcznie. Możemy określić konkurencyjność słów kluczowych i sprawdzić stawki CPC.
- Google Search Console – pomoże przeanalizować frazy i pokaże po wpisaniu jakich fraz użytkownicy trafili na twoją stronę.
- Keyword Tool – możemy wygenerować do 750 fraz związanych ze słowem kluczowym które wpisaliśmy. W wersji odpłatnej otrzymamy dostęp do dodatkowych danych.
- Ubersuggest – to popularne narzędzie, które przydaje się do stworzenia słów kluczowych na długi ogon. Szczególnie pomocne jest dla osób prowadzących bloga.
- Answer The Public – jeśli chcemy poznać, jakie pytania wpisują użytkownicy, to bezpłatne narzędzie będzie idealne.
- Wyszukiwarka Google – wykorzystując sugerowane podpowiedzi możemy stworzyć listę fraz związaną z naszym słowem kluczowym.
Do wybrania odpowiednich słów kluczowych w pewnym sensie możemy też wykorzystać takie narzędzia które sprawdzi to jakich słów używa nasza konkurencja (na bazie analizy serpów) oraz zasugeruje jak powinien być zbudowany nasz content, aby odpowiednio rankować w Google.