Na rynku narzędzi wykorzystywanych w marketingu internetowym, mamy do czynienia z prawdziwą obfitością. Mamy komfortu doboru określonego narzędzia, które najbardziej będzie odpowiadało naszym wymaganiom. Jednak jak w każdej branży, stosuje się wszelkiego rodzaju rankingi, które mają wskazywać najlepsze dostępne rozwiązania. W środowisku SEO, szczególnym uznaniem cieszy się SEMrush, zajmując poczesne miejsce we wszelkiego rodzaju notowaniach.
Spis treści:
Czym jest SEMrush?
SEMrush jest oczywiście narzędziem, które wykorzystuje się do badania naszych działań z zakresu SEM, a także SEO. Z pomocą SEMrush uzyskujemy do dostęp do ponad 50 funkcjonalnych narzędzi. Warto zaznaczyć, że wśród specjalistów w tej dziedzinie, SEMrush cieszy się bardzo dobrą opinią i dużą popularnością.
Co zrobimy z SEMrush?
Za pomocą SEMrush możemy przede wszystkim doglądać nasze słowa kluczowe. Przeprowadza się różnego rodzaju badania, śledzi strategię, sprawdza konkurencję, content naszego bloga, profile linków itp. Nie miniemy się z prawdą, jeśli uznamy SEMrush, za prawdziwy kombajn dla działań z zakresu SEO.
Przykłady funkcjonalności SEMrush
Aby lepiej zobrazować opisywane narzędzie, skupimy się na kilku istotnych funkcjonalnościach. Pomoże to zobrazować ogromny potencjał SEMrush i wyjaśnić dlaczego jest to bardzo popularne rozwiązanie.
- SEMrush – słowa kluczowe
Zakładka “analiza słów kluczowych” pozwala na wyszukiwanie tych fraz oraz konkretnych ich parametrów. Jest to przydatne, szczególnie jeśli chcemy zaimplementować pokrewne słowa kluczowe dla naszej strony. W rezultacie otrzymamy listę fraz kluczowych, na których musimy się skupić w naszej kampanii. Istotne jest również to, że analiza SEMrush umożliwia wyodrębnienie liczby wyszukiwań z komputerów oraz urządzeń mobilnych, któej wyniki mogą zaskakiwać, ale pozwolą nam na dobranie odpowiedniej strategii.
- SEMrush – linki
SEMrush udostępnia wiele mniejszych narzędzi dotyczących linków. Podobnie jak chociażby w Ahrefs, w SEMrush również można przeanalizować linki, ich strukturę itp. Mamy dostęp do informacji dotyczących nie tylko samych linków, ale także anchorów, konkurentów, adresów URL, domen linkujących, adresów IP itp. Ciekawym rozwiązaniem w kontekście linków, dostępnym w SEMrush jest również audyt toksyczności linków. Z jego pomocą możemy przeanalizować potencjalne lokalizacje naszych adresów odsyłających.
- SEMrush – reklama
SEMrush posiada wiele narzędzi, które pozwolą nam odpowiednio dopracować nasze działania reklamowe. Doskonale wiemy, że w przypadku Google Ads, opłaty za bardzo konkurencyjne słowa kluczowe, mogą być dość duże. SEMrush sprawdzając słowa kluczowe, tworzy listę firm, które korzystają z rozwiązań typu PPC oraz PCA wobec interesujących nas fraz. Otrzymujesz więc dużą ilość danych o tym jakie firmy potencjalnie nadają się w Twoim przypadku na tego typu reklamy.
SEMrush – czy posiada wady?
Większość dostępnych na rynku narzędzi posiada swoje wady i zalety. Oczywiście w dużej mierze, będą to subiektywne opinie, ponieważ coś co jest nieprzydatne lub przeszkadza jednej osobie, dla drugiej może mieć kompletnie inne znaczenie. Warto jednak wspomnieć o kilku wadach SEMrush, aby być w 100% szczerym, np.:
- Kategoryzacja i zarządzanie grupami słów – w kontekście analizy słów kluczowych, jest to element, którego brak może być frustrujący. Warto jednak zaznaczyć, że możemy nasze dane eksportować jako pliki XLS lub CSV.
- Odpłatność – nie powinna nikogo dziwić, skoro mówimy o prawdziwym kombajnie narzędzi pod kątem SEO. Zasadniczo sama subskrypcja SEMrush w podstawowej wersji jest niewielka i wynosi 99$. Jednak jest to cecha, którą należy odnotować.
- Ograniczona baza słów kluczowych – w Polsce, przez dość słabo rozbudowaną bazę. Wartości słów kluczowych dla naszej strony mogą być przez to zaniżone względem stanu faktycznego. SEMrush umożliwia wgląd w tylko 95 fraz.
Podsumowanie
SEMrush to prawdziwy kombajn funkcjonalności dla środowiska SEO. Z jego pomocą możemy dokonać praktycznie wszystkich niezbędnych m.in. czynności analitycznych, które w dużym stopniu ułatwią nam prowadzenie naszych działań, obranie odpowiedniej strategii, a także wpłyną na ich efektywność. Oczywiście jak wszystko, SEMrush posiada pewne drobne wady, które są silnie subiektywne. Jednak przez obfitość przydatnych narzędzi, jest na pewno bardzo interesującą pozycją.
Dodaj komentarz