Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Tworzenie reklamy i kampanii produktowej PLA (Product Listing Ads)


Tworzenie reklamy i kampanii produktowej PLA (Product Listing Ads)



9 lipca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Czym są reklamy produktowe PLA?

Kampania produktowa inaczej zwana Kampania Google Shopping, Reklama Merchant Center, Zakupy Google lub Product Listing Ads (PLA) to reklama, która ma postać zdjęcia lub grafiki wraz z podanym tytułem, kwotą i nazwą sklepu. Tego rodzaju reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce na samej górze nad wynikami wyszukiwania po wpisaniu konkretnego artykułu. Są polecane w szczególności do promowania produktów w sklepach internetowych. Eksperci uważają, że kampanie produktowe przynoszą większą konwersję, aniżeli inne formy reklamy. Warto uwzględniać sezonowość artykułów i obecnie panujące trendy, żeby zwiększyć sprzedaż. Mamy do wyboru dwa typy kampanii shoppingowej: standardowa oraz inteligentna.

Co to jest inteligentna kampania produktowa?

Inteligentna kampania produktowe zwana również Smart Shopping, to podgrupa reklamy produktowej, jest w pełni zautomatyzowana. Tego rodzaju kampania to połączenie typowej kampanii PLA i kampanii remarketingowej w sieci reklamowej. Automatycznie umieszcza reklamy i sama ustala odpowiednie stawki, żeby reklamować nasze towary w różnych sieciach. Inteligentna kampania produktowa ułatwia osiągnięcie lepszej konwersji, poprawia jej zasięg i pozwala na prostsze zarządzanie kampanią.

Przeczytaj również  Praca zdalna - narzędzia wspierające organizację pracy zdalnej

Zalety kampanii produktowej

Kampania shoppingowa jest bardzo skuteczna, dlatego jest często wybierana przez właścicieli sklepów internetowych do promowania konkretnych artykułów. Klientom po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiedniego hasła bez konieczności wchodzenia do sklepu internetowego wyświetla się poszukiwany produkt w postaci atrakcyjnego zdjęcia, co wpływa na skrócenie ścieżki zakupowej i oszczędność czasu klientów oraz wzrost osiągniętej konwersji w sklepie. Jeśli klienci się zdecydowali, to z tego miejsca mogą kliknąć w baner reklamowy, przejść na odpowiednią podstronę w sklepie internetowym i dokonać zakupu. Plusem jest również dość proste przygotowanie takiej kampanii. Kolejną zaletą tego typu reklamy jest jej automatyzacja. System sam sprawdza, czy towar jest dostępny i czy nie zmieniła się jego cena. W związku z tym klient zawsze będzie miał gwarancję identycznej ceny, jaka znajduje się na banerze reklamowym. Plusem jest możliwość promowania tysięcy produktów bez żadnych ograniczeń. Cena kampanii produktowej nie jest wysoka, z reguły jest tańsza aniżeli typowego baneru w Google Ads, a co najważniejsze nie płacimy za wyświetlenia, opłaty są pobierane tylko wtedy, gdy klient kliknie w reklamę.

Przeczytaj również  Zwiększenie ruchu na sklepie internetowym

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

W jaki sposób przygotować kampanię?

Potrzebujemy tylko stworzyć plik produktowy, czyli tzw. feed produktowy, w którym znajdzie się lista wszystkich artykułów wraz z opisem wybranych parametrów. Najczęściej tego typu pliki dostarczają nam pracownicy działu IT. Mając już wymagany plik trzeba się zalogować do Google Merchant Center i zainstalować tam nasz plik, a gdy połączymy konto Google Merchant Center z kontem Google Ads uzyskamy opcję publikowania reklam produktów.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Tworzenie reklamy i kampanii produktowej PLA (Product Listing Ads)"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *