Prowadzisz sklep odzieżowy i zastanawiasz się, jak dotrzeć do nowych klientów? Internetowych sklepów odzieżowych jest bardzo dużo, konkurencja nie śpi i również prowadzi działania marketingowe, dlatego musisz się wyróżnić. Pandemia koronawirusa sprawiła, że wiele osób chętniej decyduje się na zakup odzieży online, dlatego warto to wykorzystać. Sama ładna strona, niskie ceny, ciekawe rabaty i dobrej jakości towar nie wystarczą, jeśli nie zwiększysz ilości wejść na stronę, czas zatem zdecydować się na reklamę w internecie. Sprawdź, w jaki sposób skutecznie rozreklamować usługi?
Spis treści:
Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (reklama w Google)
To podstawowa forma reklamy, jaką możemy wykorzystać. W związku z tym, że w sklepie odzieżowym mamy dużo różnych produktów, warto zdecydować się na pozycjonowanie w tzw. długim ogonie. Podczas wybierania słów kluczowych decydujemy się na frazy, które prawdopodobnie wpisze użytkownik w wyszukiwarce, np. czarne spodnie damskie rozmiar 38, body niemowlęce rozmiar 62. Promowanie takich fraz skraca czas oczekiwania efekty i zwiększa szansę, że zainteresowana osoba kupi nasze produkty, bo znajdzie dokładnie to, czego szukała. Decydując się na pozycjonowanie strony musimy ją odpowiednio zoptymalizować, przygotować unikalne i użyteczne treści, warto prowadzić bloga firmowego, właściwie linkować stronę. Jeśli nie mamy czasu na tego typu działania warto skorzystać z usług agencji SEO.
Promocja sklepu odzieżowego w social mediach jest bardzo ważna. Koniecznie musimy stworzyć profil firmowy na Facebooku lub Instagramie. Dzięki temu mamy szansę nawiązać i utrzymać relacje z klientami. Social media to świetne miejsce na prezentowanie nowości w sklepie, ciekawych stylizacji, porad itd. Wstawiajmy filmiki i zdjęcia, możemy przygotować konkurs dla fanów na naszym fanpage. Warto również skorzystać płatnego promowania postów lub filmików, żeby zwiększyć zasięg działania i pracować nad rozpoznawalnością marki. Warto udzielać się w grupach o tematyce odzieżowej, związanej z modą.
Kampania Google Ads dla sklepu odzieżowego (Reklama Google Ads)
To kolejna forma reklamy, którą warto rozważyć. Dzięki temu, że baner reklamowy wyświetla się niemal od razu bardzo szybko można poprawić zasięg. Rozliczamy się na zasadzie aukcji, czyli ten kto da więcej jest wyżej. Ostatecznie opłaty są pobierane tylko za kliknięcie w baner reklamowy, tzw. Pay-per-click. Nasza reklama może się wyświetlać na górze przed naturalnymi wynikami wyszukiwania, jaki i na różnych portalach tematycznych. Jedną z możliwości, z której warto skorzystać jest Google Shopping. To narzędzie, które pozwala przeprowadzać kampanie produktów bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Klient bez wchodzenia na stronę sklepu internetowego zobaczy artykuł, zdjęcie, cenę i krótki opis. Taka forma reklamy wpływa na wzrost konwersji. Kolejną ciekawą opcją Google Ads jest remarketing. Nasz reklama pokazuje się osobom, który już odwiedziły nasz e-sklep, ale nie dokonały zakupu, bo z jakiegoś powodu opuściły stronę. Remarketing znacznie zwiększa szansę na ponowne odwiedziny naszej strony przez użytkowników i dokończenie zakupów.
Dodaj komentarz