Obecnie ludzie spędzają dużo czasu w internecie. Wszystkie potrzebne informacje i usługi są tam na wyciągnięcie ręki. Dużo osób zmęczonych po pracy woli zrobić zakupy online, aniżeli biegać po sklepach i stać w kolejkach. Nie możemy też zapominać, że pandemia Covid-19 spowodowała, że wielu konsumentów albo boi się wybrać do placówki stacjonarnej albo po prostu w związku z lockdownem sklep jest zamknięty. Przedsiębiorcy nie mają wyjścia i muszę przenieść swoje usługi do internetu, żeby odrobić straty.
Spis treści:
Jak reklamować salon fryzjerski?
Po pierwsze, żeby w ogóle zaistnieć w sieci musimy stworzyć odpowiednią stronę internetową. Tutaj trzeba się zastanowić, czy wystarczy nam prosta strona informacyjna z ogólnym zarysem naszej działalności, danymi firmy i formularzem kontaktowym, np. dla salonu fryzjerskiego, weterynarza, czy usług hydraulicznych?
Może nasza branża wymaga, żebyśmy stworzyli sklep internetowy, bo nawet najprostszy portal zbudowany np. na bezpłatnym CMS-ie będzie lepszy niż sprzedaż na Allegro? Po pierwsze nie musimy konkurować cenami z innymi sprzedawcami, żeby potencjalny klient wszedł na naszą ofertę, nie płacimy prowizji od każdej sprzedanej rzeczy i możemy zbudować bazę klientów. Prowadząc sklep internetowy warto skorzystać z porównywarek cen np. Nokaut i Ceneo. Sprzedając na Allegro takiej możliwości nie mamy, a porównywarki cenowe to świetny sposób dotarcia do potencjalnego klienta.
Warto zaistnieć w social mediach, bo tutaj możemy m.in. przestawić ofertę firmy, ukazać ją z innej często mniej sztywnej strony, pozyskać opinie klientów i mieć z nimi stały kontakt. Warto pamiętać o Bożym Narodzeniu, Dniu Kobiet, Walentynkach, a nawet mniej ważnych terminach np. o Dniu Kota i wykorzystać je do kontaktu z użytkownikami. Poprzez media społecznościowe możemy również prowadzić sprzedaż naszych produktów.
Pandemia wymusiła na nas również korzystanie w większym stopniu z narzędzi do wideorozmów zarówno z pracownikami naszej firmy, jak i klientami. Warto zastanowić się nad wykorzystaniem Skype, Zoom, czy Microsoft Teams. Z pewnością przyda się też narzędzie TeamViewer do obsługi zdalnej aplikacji i urządzeń. Dzięki Google Dysk możemy udostępnić niezbędne dokumenty. Do kontaktu przyda się też newsletter, e-mail i Messenger.
Pozycjonowanie strony i kampanie Google Ads
Warto wykorzystać aktualną sytuację na świecie i rozwinąć swój biznes online. Zaistnienie w internecie to sposób na utrzymanie klientów i pozyskanie nowych. Dzięki sklepowi internetowemu możemy sprzedawać nasze produkty w całej Polsce, a nawet i za granicą. Co ważne dobra reklama (pozycjonowanie, Google Ads) i usługi na wysokim poziomie zwiększą szansę na prześcignięcie konkurencji. Warto zastanowić się, co jeszcze możemy wprowadzić do naszej oferty, bo przymusowa izolacja i kwarantanna generują nowe potrzeby. Klienci dużo chętniej załatwiają sprawy w internecie, dlatego rozszerzenie naszych usług z pewnością pozytywnie zaprocentuje.
Dodaj komentarz