Branża motoryzacyjna to szeroki rynek, który w najprostszym ujęciu można podzielić na nowe oraz używane samochody, motocykle, czy też mówiąc ogólniej – pojazdy. Od momentu gdy tylko powstały, coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodu z uwagi na jego wygodę oraz fakt, że daje on swego rodzaju niezależność. To powoduje, że ludzie zawsze będą potrzebować samochodów i zawsze będą decydować się na ich zakup np. ze względu chęci wymiany pojazdu na nowszy itp. Co więcej, wiele osób nie może lub nie chce wybierać się na daleką podróż w poszukiwaniu wymarzonego auta. Przez to otwierane są coraz nowsze salony oraz komisy samochodowe, a rynek jest mocno konkurencyjny. Warto zatem zastanowić się nad tym, w jaki sposób reklamować swój biznes, będąc dealerem samochodów.
Spis treści:
Co należy ustalić przed reklamą salonu samochodowego?
Przede wszystkim grupę docelową. Nawet jeśli stwierdzenie “każdy potrzebuje samochodu” jest prawdziwe, to nie oznacza, że każdy potrzebuje samochodu z oferty konkretnego salonu lub komisu samochodowego. Natomiast źle dopracowana grupa odbiorców będzie skutkowała niską efektywnością działań reklamowych i zjawiskiem tzw. “przepalania” budżetu reklamowego. To powoduje, że przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych należy określić:
- Grupę docelową – być może oferta danego salonu lub komisu samochodowego najlepiej będzie odpowiadała rodzinom z dziećmi, ludziom w podeszłym wieku, mieszkającym w mieście itp. Warto skupić się na tym, jaki rodzaj samochodów jest najważniejszy w ofercie, a to pozwoli też sprecyzować grupę docelową, co przełoży się na większą efektywność reklamy.
- Kanał marketingowy – nie zawsze myśl “im więcej, tym lepiej” jest odpowiednia. Takie podejście może okazać się także niezwykle kosztowne, a przy tym może być trudno o maksymalizację korzyści wynikających z kampanii reklamowej. Lepiej zareklamować się w lokalnych mediach, czy też w internecie? Określona grupa docelowa, również okaże się pomocna w dobraniu odpowiednich kanałów marketingowych.
- Cel marketingowy i biznesowy – należy odpowiedzieć sobie na pytanie – dlaczego chce przeprowadzić kampanię reklamową salonu samochodowego. To będzie też rzutowało na to, jak ma wyglądać sama reklama, w jakich miejscach ma być ona dostępna itp. Otwarcie nowego salonu samochodowego będzie wymagało kampanii informacyjnej, natomiast chęć zwiększenia zysków dzięki reklamie, będzie wymagało działań o innej specyfice.
To tylko kilka podstawowych elementów, które należy ustalić przed rozpoczęciem reklamowania komisu samochodowego lub salonu. Warto także pamiętać, że największe marki samochodowe również mają swoje określone grupy odbiorców. Oznacza to, że jeśli w danym salonie lub komisie przeważają auta jednej marki, może to oznaczać, że działania marketingowe należy skierować do określonej grupy odbiorców np. marki premium lub bardziej “budżetowych” aut.
Sposoby na reklamę dla komisów samochodowych
W związku z rosnącym znaczeniem internetu w dzisiejszym świecie, rozwijanymi technologiami, zasięgiem oddziaływania, będzie to także jedno z najlepszych miejsc do reklamowania salonu samochodowego lub komisu. Z tego względu warto przyjrzeć się temu, jakie możliwości reklamy internetowej, może posiadać dealer samochodów.
Pozycjonowanie strony salonu samochodowego
Posiadanie firmowej strony internetowej w dzisiejszych czasach wydaje się być koniecznością. To proste narzędzie daje bardzo duże możliwości m.in. pod kątem reklamowania firmy w internecie. Jedną z najskuteczniejszych metod reklamowych jest właśnie pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki niemu ludzie szukając informacji o samochodzie mogą trafić na stronę salonu, a dzięki temu dowiedzieć się o jego ofercie, aby w następnej kolejności skorzystać z jego oferty.
To powoduje, że popularną strategią SEO w przypadku salonów samochodowych będzie lokalne pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki niemu, strona komisu będzie wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania związanych z określonym miastem lub regionem, co poskutkuje zwiększeniem lokalnego rozgłosu salou lub komisu samochodowego.
Płatna reklama komisu samochodowego – Google Ads
Płatne reklamy to również skuteczne narzędzie promocji. Dzięki reklamie salonu samochodowego w wyszukiwarce, użytkownicy mogą trafić np. na promocję oferty komisu w różnych miejscach w internecie, np. czytając informacje na wikipedii lub szukających ich na forach i blogach związanych z motoryzacją.
Jest to oczywiście jeden z możliwych scenariuszy, ponieważ obecnie kampanie reklamowe w Google Ads można optymalizować na różne sposoby, które będą mniej lub bardziej skuteczne w określonych przypadkach.
Płatna reklama salonu samochodowego w mediach społecznościowych
Dużym powodzeniem i popularnością cieszą się także systemy reklamowe mediów społecznościowych, takie jak np. Facebook Ads. Wynika to z faktu, że sam Facebook jest najpopularniejszym medium społecznościowym w Polsce, co daje dość duże możliwości z punktu widzenia reklamodawcy.
Jednak ten rodzaj reklamy internetowej (Facebook Ads oraz Google Ads) wymaga odpowiedniej optymalizacji, ponieważ w przeciwnym razie łatwo może dojść do “przepalania” budżetu reklamowego. Co więcej, korzyści z reklamy są raczej krótkotrwałe i trwają tak długo, jak długo będzie trwać kampania reklamowa. Natomiast wypracowane efekty przez pozycjonowanie stron, jest zdecydowanie bardziej długofalowe.
Reklama komisu samochodowego w lokalnych mediach
Nie można nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że lokalizacja w przypadku salonu samochodowego ma ogromne znaczenie. Z tego względu warto też rozważyć reklamę w lokalnych mediach tradycyjnych. Szczególnie w sytuacji, gdy dany salon samochodowy lub komis dopiero się otwiera lub nastąpiło to stosunkowo niedawno. W ten sposób lokalna społeczność dowie się o nowym miejscu, w którym można zakupić wymarzony samochód.
Reklama dla dealerów samochodowych – podsumowanie
Branża motoryzacyjna jest dość mocno konkurencyjna, a to powoduje, że wielu przedsiębiorców musi znaleźć sposób na wyróżnienie się. Odpowiednia reklama w internecie może na to pozwolić. Co więcej, działania w internecie nie muszą być ogólnokrajowe.
Jeśli w ofercie salonu nie ma dostępnych np. modeli aut, dla których osoby są w stanie przejechać nawet całą Polskę, warto skupić się na działaniach lokalnych. To powoduje, że szukając odpowiedniego sposobu na reklamę dla własnego salonu samochodowego lub komisu – warto wziąć pod uwagę internetowe działania marketingowe.
Dodaj komentarz