Obecnie Internet stał się bez wątpienia wiodącym medium pod wieloma względami. Świadczy o tym m.in. zjawisko konwergencji (przenikania) mediów, które głównie ma tendencję przenikania mediów tradycyjnych do internetu. Także stale rosnąca liczba jego użytkowników powoduje, że bardzo duża część firm decyduje się na reklamę swoich produktów/usług właśnie w internecie. Jest to nie tylko skuteczna forma promocji, ale także wyróżnia się ona dość wysoką kontrolą wydatków przeznaczanych na reklamę. To powoduje, że nawet w bardzo konkurencyjnej branży, warto rozważyć kampanię reklamową właśnie w internecie.
Spis treści:
Fotowoltaika – jak reklamować firmę w konkurencyjnej branży?
Ustalając odpowiednie miejsce realizacji kampanii reklamowej lub marketingowej, trzeba mieć przede wszystkim na uwadzę grupę odbiorców, do której jest skierowana tego rodzaju reklama. Natomiast obecne narzędzia i technologie, umożliwiają stosunkowo dokładne targetowanie reklam, dzięki czemu materiały reklamowe będą wyświetlane tylko osobom potencjalnie zainteresowanym fotowoltaiką.
To kolejny argument za tym, aby zdecydować się na reklamę w internecie. Jednak warto zwrócić uwagę na fakt, że można wyróżnić wiele rodzajów tego typu promocji. Co więcej, reklama w internecie, może oznaczać wręcz podjęcie na ogromną skalę działań marketingowych. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby na początku reklamowania firmy fotowoltaicznej zdecydować się na jeden rodzaj działań. Co można wyróżnić?
- Reklama płatna w wyszukiwarce – Google Ads;
- Reklama płatna w mediach społecznościowych – np. Facebook Ads;
To jedne z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych sposobów na reklamowanie firmy w internecie, nie tylko przedsiębiorstw związanych z fotowoltaiką. Jednak są to dość szeroko rozumiane metody, które obejmują wiele różnych działań, mających na celu promocję. To powoduje, że warto się im przyjrzeć nieco dokładniej.
Pozycjonowanie strony firmy fotowoltaicznej
Pozycjonowanie strony internetowej to prawdopodobnie najlepszy sposób na długotrwałą promocję firmy. Wszystko jest spowodowane przyzwyczajeniami konsumentów, które posiada już zdecydowana większość społeczeństwa. Zazwyczaj gdy ktoś chce znaleźć informacje na określony temat, jest zainteresowany danym produktem lub usługą, decyduje się na szybkie wyszukanie tego w Google.
W ten sposób wpisując np. “fotowoltaika” użytkownik otrzymuje podstawowe informacje na ten temat m.in. z Wikipedii, a także wyświetlają się strony firm, które są pozycjonowane na tę frazę. Inne przyzwyczajenie użytkowników mówi o tym, że decydują się oni najczęściej, na przejście do stron, które znajdują się na trzech pierwszych miejscach wyników wyszukiwania w Google.
Zatem miejsca w wyszukiwarce jest dość mało (w porównaniu z liczbą firm fotowoltaicznych), jednak jeśli strona firmy z fotowoltaiką się tam znajdzie w wyniku pozycjonowania strony – może liczyć na ogromne korzyści. Obecnie sama fraza “fotowoltaika” jest wyszukiwana średnio 109 tys. razy w miesiącu. Znaczna część z tych wyszukiwań to potencjalni klienci firmy fotowoltaicznej, którzy wybiorą usługi firmy, która się pozycjonuje. To właśnie jest główny powód tego, dlaczego pozycjonowanie stron jest tak skutecznym sposobem na reklamę, nie tylko w branży fotowoltaicznej.
Fotowoltaika – reklama firmy w Google Ads
Google Ads to system reklamowy wyszukiwarki Google, który umożliwia reklamowanie swojej firmy w wyszukiwarce oraz serwisów należących do sieci reklamowej. Dzięki niemu użytkownik przebywając w wyszukiwarce oraz w serwisach może widzieć reklamę firmy fotowoltaicznej i zdecydować się przejść na jej stronę. To również popularny i ceniony sposób promocji firmy w internecie.
Warto jednak nadmienić, że korzyści wynikające z reklamy w Google Ads trwają tak długo, jak długo jest ustawiona kampania reklamowa. Natomiast jej długość często jest uzależniona od posiadanego budżetu reklamowego.
To powoduje, że koszty takich kampanii mogą być często wyższe, niż w przypadku np. pozycjonowania stron internetowych. Co więcej, efekty kampanii reklamowej Google Ads są krótkotrwałe, natomiast wypracowane pozycje w wyniku pozycjonowania strony internetowej, pozwala na długotrwałe efekty, co często jest dużo bardziej korzystne dla firm, pozwalając np. na wysoką sprzedaż także poza sezonem itp.
Reklama fotowoltaiki w mediach społecznościowych – Facebook Ads
Media społecznościowe stanowią obecnie ważną część internetu, a ich popularność i rozwój spowodowało, że właściciele platform tworzą własne systemy reklamowe, które umożliwiają firmom promocje. W Polsce najpopularniejszym medium społecznościowym jest Facebook, a to powoduje, że system Facebook Ads cieszy się największą popularnością i może dać teoretycznie największe efekty.
Działa on w podobny sposób do Google Ads, gdzie również jest możliwe szczegółowe targetowanie reklam, co może przynieść realne efekty nie tylko w branży fotowoltaicznej. Odpowiednio dopracowana kampania Facebook Ads może cieszyć się wysokim wskaźnikiem konwersji, jednak tak jak w przypadku Google Ads, efekty będą zanikać wraz z zakończeniem kampanii reklamowej.
Reklama firmy fotowoltaicznej – podsumowanie
Reklama firmy z branży fotowoltaicznej to absolutna konieczność w obliczu wysokiej konkurencji na rynku. Co więcej, warto się zdecydować na reklamę m.in. z uwagi na dość znaczny popyt na instalacje fotowoltaiczne w gospodarstwach domowych. To powoduje, że warto rozpocząć działania reklamowe, jednak muszą być one odpowiednio dopracowane, aby były one skuteczne.
To wszystko powoduje, że warto zdecydować się na reklamę internetową, która przede wszystkim może być odpowiednio targetowana do osób, które faktycznie chcą taką instalację założyć. Natomiast wśród reklamy internetowej, warto zdecydować się na pozycjonowanie strony www, które jest długofalową strategią rozwoju całej firmy i pozwoli generować większe zyski nawet poza sezonem na instalacje fotowoltaiczne.
Szukasz agencji marketingu internetowego, która rozpocznie pozycjonowanie strony firmy z branży fotowoltaicznej? Skontaktuj się z nami. Wspólnie opracujemy najlepszą strategię na podstawie indywidualnych potrzeb, która pozwoli osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i generować zyski z tego rodzaju reklamy internetowej.
Dodaj komentarz