Transport to specyficzna branża, w której bez promocji własnych działań w Internecie, ciężko trafić do satysfakcjonującej liczby odbiorców. Dlatego też warto przyjrzeć się temu, jak można reklamować usługi firm z zakresu usług transportowych, przewozowych i przeprowadzkowych. Oczywiście działając w Internecie, absolutną podstawą będzie posiadanie własnej strony internetowej.
Spis treści:
Własna strona internetowa firmy przewozowej
Chociaż często mówi się, że strony internetowe przy funkcjonalności social mediów są już w zasadzie niepotrzebne, to nie jest to prawdą. Własna strona internetowa to przede wszystkim niezależność i większe możliwości dostosowania się pod wymagania konkretnej grupy odbiorców.
Personalizacja wyglądu strony, możliwość prowadzenia własnego bloga, szczegółowe objaśnienie swoich usług/produktów i wiele, wiele więcej. To wszystko przemawia za tym, że w przypadku chęci reklamowania usług z zakresu transportu (i nie tylko), strona internetowa jest po prostu wymagana i zdecydowanie poszerzy możliwości promocji.
Jak możemy zacząć reklamę firmy transportowej w Internecie?
Jeśli mamy już odpowiednio zaprojektowaną stronę internetową, taką która spełnia standardy UX, a także odpowiednio posłuży jako wizytówka firmy, możemy zająć się za faktyczne działania reklamowe. Przede wszystkim, warto wyróżnić kilka podstawowych metod, które będą najbardziej skuteczne w przypadku branży transportowej. Co możemy zrobić?
- Pozycjonowanie strony – ogólne rozpoczęcie działań pozycjonerskich, w których m.in. zoptymalizujemy naszą stronę pod kątem SEO. Robimy to po to, aby przede wszystkim być widocznym w sieci i w prawdziwym gąszczu konkurencji, użytkownicy mogli nas zauważyć.
- Pozycjonowanie lokalne – w zależności od sytuacji naszej firmy, powinniśmy przyjąć określoną strategię, a w przypadku branży transportowej, jedną z kluczowych metod będzie właśnie pozycjonowanie lokalne, dzięki czemu będziemy widoczni dla użytkowników z naszego miasta, okolicy itp.
- kampania Google Ads – płatne reklamy wyświetlane określonym użytkownikom to zawsze dobry pomysł, aby wspomóc nasze działania pozycjonerskie w dowolnym momencie.
- Social Media Marketing – obecność w social mediach zawsze będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli posiadamy własną stronę internetową. Same media społecznościowe mogą być zbyt słabą formą promocji, jednak w połączeniu z silną witryną, która będzie zoptymalizowana z zasadami SMO, mogą pozytywnie wpłynąć na ruch na naszej stronie internetowej.
Pozycjonowanie strony firmy transportowej
Pozycjonowanie strony firmy przewozowej, przeprowadzkowej, transportowej, będzie wiązało się z pewnymi specyficznymi działaniami dla tej branży. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że jest to najlepsza forma promocji, dlaczego? Ponieważ same kampanie Google Ads lub silne profile w mediach społecznościowych, nie zapewnią nam takich samych korzyści, co silna pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Kampanie Google Ads po ich zakończeniu, niewiele dadzą naszej witrynie pod względem istotnych aspektów dla robotów wyszukiwarek. Natomiast sama obecność w social mediach, bez wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może nie być wystarczająca pod kątem konwersji i faktycznego zainteresowania naszymi usługami. Dlatego tak ważne jest, aby posiadać własną, silną stronę internetową, która będzie rdzeniem naszych działań promocyjnych.
Jak możemy pozycjonować stronę firmy przewozowej?
Poza oczywistymi i podstawowymi działaniami, które będą oznaczały m.in. optymalizację strony pod kątem SEO, a także np. content marketing w postaci własnego bloga na stronie internetowej, można wyróżnić dwie specyficzne metody pozycjonowania stron w tej branży. Będzie to:
- Pozycjonowanie lokalne – chodzi przede wszystkim o to, aby strona internetowa, pojawiała się użytkownikom w lokalnych wynikach wyszukiwania. Można to zrobić pozycjonując stronę na słowa kluczowe z ważnymi dla danego regionu sformułowaniami, nazwami miejsc, miasta itp. oraz odpowiednią optymalizacją konta na Google Moja Firma, które jest formą internetowej wizytówki m.in. w Google Maps.
- Pozycjonowanie na trasy – inną metodą może być pozycjonowanie strony firmy przewozowej na określone trasy, które np. cieszą się największym zainteresowaniem na rynku. Jeśli dana firma świadczy usługi przewozowe np. na trasie Polska – Holandia lub Wrocław – Praga, warto stworzyć dla każdej z usług osobny landing page, który będzie dotyczył konkretnej trasy. W ten sposób posiadamy większe szanse na uzyskanie konwersji, niż skupianie się na słowach kluczowych takich jak “transport osób za granicę” itp.
Podsumowanie
Działania reklamowe w branży transportowej powinny być skupione przede wszystkim na pozycjonowaniu własnej strony internetowej, a inne metody promocji powinny być formą swego rodzaju wspomagaczy, które spotęgują efekt działań pozycjonerskich. Tylko w ten sposób będziemy w stanie osiągnąć zadowalające wyniki i dotrzeć do największej grupy odbiorców.
Dodaj komentarz