Prowadząc biuro podróży zapewne wiesz, że efektywna reklama jest niezbędna, jeśli chcemy dotrzeć do potencjalnych klientów i osiągnąć zamierzone zyski. Konkurencja w branży turystycznej jest spora, dlatego musimy się wybić na tle konkurencyjnych firm i zaprezentować naszą ciekawą ofertę. Warto podkreślić, że sezon turystyczny trwa tak naprawdę cały rok. Na wakacje wyjeżdżamy zarówno latem, jak i zimą, nie możemy zapominać też o świętach Bożego Narodzenia, Wielkanocy, feriach zimowych, czy wyjazdach firmowych.
Spis treści:
Strona internetowa
Fundamentem naszej firmy powinna być profesjonalna strona internetowa, która szybko się ładuje i będzie intuicyjna dla użytkowników. To niezwykle ważne, żeby potencjalni klienci wiedzieli, jak szybko znaleźć na stronie interesujące ich treści. Strona powinna być też responsywna, czyli dostosowywać się do urządzeń mobilnych. Po pierwsze wiele osób wyszukuje treści na smartfonach lub tabletach, po drugie Google daje teraz bonus za strony mobilne. Prowadząc biuro podróży warto zastanowić się nad jej funkcjonalnością, jednym z elementów, który powinien znaleźć się w serwisie jest wyszukiwarka. Jest ona niezwykle ważna, bo klienci będą mogli wybrać m.in. sposób transportu (np. samolot, autokar, statek), miejsce podróży (np. kraj, państwo, miasto), konkretny hotel (np. standard, opcje wyżywienia, udogodniania itp.).
Marketing internetowych
Marketing internetowy to najważniejsza forma reklamy obok telewizji, która zapewni nam zwiększenie zasięgów i wpłynie na rozpoznawalność marki. Korzystają z niego małe, lokalne biura podróży, jak i międzynarodowi giganci. Możliwości promocji w sieci jest wiele od pozycjonowania, prowadzenia konta firmowego w social mediach, płatnych kampanii w Google Ads i Facebooku, content marketingu, umieszczaniu krótkich filmików w serwisie YouTube, na prowadzeniu bloga firmowego kończąc. Tak naprawdę ogranicza nas tylko budżet przeznaczony na reklamę.
Pozycjonowanie
Podstawą działań marketingowych w internecie jest pozycjonowanie strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Tak naprawdę to najważniejsza kwestia, bo zwiększając ilość słów kluczowych na czołowym miejscach gwarantuje nam dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów. Przed rozpoczęciem pozycjonowania konieczny jest odpowiedni dobór fraz. Warto przeanalizować konkurencję, sprawdzić, co wpisują użytkownicy w wyszukiwarce, a także skorzystać z profesjonalnych narzędzi do analizy słów kluczowych. Decydując się na odpowiednie frazy warto skupić się na tzw. long tail, czyli frazach z długiego ogona. Po pierwsze te frazy szybciej uzyskają wysokie pozycje, bo są mniej konkurencyjne, a po drugie osoba która wpisze tego typu frazę z pewnością będzie zainteresowana naszymi usługami. Kolejnym krokiem jest właściwa optymalizacja witryny pod wybrane branżowe słowa kluczowe. Konieczne jest też tworzenie użytecznych i unikalnych treści zawierających pozycjonowane frazy. Na końcu należy sprawdzić profil linkowy i zadbać o mocne linki zewnętrzne.
Dodaj komentarz