Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak przygotować stoisko firmowe na targi?


Jak przygotować stoisko firmowe na targi?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

Różnego rodzaju targi, wystawy, eventy itp. to świetny sposób na promocję własnej firmy. Jedną z metod uczestnictwa w takich wydarzeniach, jest stoisko firmowe. W zależności od branży, a także rodzaju wydarzenia, nasze stoisko będzie musiało być w nieco inny sposób przygotowane, jednak można określić pewne podstawy, które będą przydatne i wymagane, bez względu na naszą sytuację. Jednym z takich czynników, będzie przede wszystkim czas. Im więcej czasu będziemy mieli na przygotowania, tym dokładniej będziemy mogli to zrobić.

Dlaczego warto uczestniczyć w targach?

Aby przejść do tego, jak przygotować stoisko firmowe na różnego rodzaju eventy, najpierw warto się dowiedzieć, po co zadajemy sobie ten trud. Nasza praca będzie po prostu bardziej efektywna. Istnieje kilka uniwersalnych korzyści, jakie firmy na całym świecie otrzymują z tytułu skutecznego uczestnictwa w targach branżowych itp. Wymienia się wśród nich m.in.:

  • Wizerunek marki – poza oczywistą premią rozpoznawalności, z uwagi na kolejny touchpoint firmy z odbiorcami, możemy także wziąć pod uwagę cel samego wydarzenia. Różnego rodzaju eventy robi się zazwyczaj w ściśle określonym celu, niekoniecznie muszą to być targi branżowe. W ten sposób możemy jawić się jako firma dbająca o środowisko, działająca w interesie społecznym itp. Uczestnictwo w targach to przede wszystkim bardzo dobry PR, który umacnia sam wizerunek firmy, a także zwiększa świadomość marki.
  • Promocja nowych produktów – targi często są wykorzystywane przez firmy w celach promocyjnych, nie tylko na potrzeby stałych produktów. Jest to także bardzo dobre narzędzie z punktu widzenia wejścia na nowe rynki oraz poszerzania swojej oferty produktowej. 
  • Wzrost sprzedaży – uczestnictwo w targach może realnie wpłynąć na osiągane przez nas zyski. Jeśli odpowiednio przygotujemy się do targów i wyciągniemy z nich wszystko co się da, to nie tylko pozyskamy nowych klientów lub współpracowników, ale także przełoży się to na wzrost sprzedaży. Do tego prowadzą także działania wizerunkowe i promocyjne opisane wcześniej. W ten sposób, wszystko się zazębia i sprawia, że obecność na różnego rodzaju eventach, może być naprawdę korzystna.
Przeczytaj również  Czy cenzura w Google jest prawdą?

Jakie wydarzenie wybrać?

Skoro zainteresowały Cię potencjalne korzyści z udziału w m.in. targach branżowych, to teraz pora na podjęcie kluczowej decyzji – wybór wydarzenia. To będzie miało w dużej mierzę wpływ na to, w jaki sposób powinniśmy się przygotować do imprezy. Liczba różnego rodzaju dostępnych eventów jest naprawdę spora i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Jednak to może także utrudniać decyzję.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Dlatego warto odpowiednio zbadać swoją sytuację. Przede wszystkim to, czego oczekujemy najbardziej od naszego uczestnictwa w targach, to na jakich targach będą znajdowali się nasi potencjalni klienci itp. Gdy wiemy czego oczekujemy, wybór będzie już prostszy. Następnie warto zwrócić uwagę na to, jak głośne jest dane wydarzenie, czy jest organizowane po raz pierwszy, czy ma już określoną renomę itp.

To wszystko wpłynie na sens uczestnictwa w takich targach i na to, czy będzie możliwe osiągnięcie potencjalnych korzyści. W ten sposób, jeśli interesuje nas ogólny rozmach, to dobrym wyborem będą Międzynarodowe Targi Poznańskie, gdzie odbywa się bardzo duża liczba targów różnego rodzaju. Natomiast jeśli interesuje nas głównie branża IT, to najlepszym wyborem będzie IT FUTURE EXPO organizowane przez Warszawę oraz Wrocław

Oczywiście dostępność na tego rodzaju wydarzeniach może być z różnych względów ograniczona dla wielu firm, np. z uwagi na finanse. Należy jednak zauważyć, że nie brakuje różnego rodzaju mniejszych imprez, które cieszą się również ogromną popularnością i uczestnictwo w nich po prostu będzie dla nas opłacalne.

Przeczytaj również  S.M.A.R.T. - czyli jak formułować cele

Przygotowanie stoiska firmowego na targi

Gdy wiemy już czego oczekujemy od uczestnictwa w targach oraz to, na jaki event się zdecydujemy, możemy rozpocząć przygotowania samego stoiska firmowego. Oczywiście najpierw musimy mieć miejsce na stoisko. W tym celu musimy dokonać rezerwacji, a także wyznaczyć budżet, pracowników i ich obowiązki i zająć się transportem i zakwaterowaniem. Jeśli dokonamy wszystkich czynności organizacyjnych, zostanie samo stoisko firmowe, a w tym:

  • Widoczność – musimy zadbać po prostu o to, aby nasze stoisko było widoczne. W tym celu warto zadbać o to, aby nie zlewało się one z tłem, ścianami, stoiskami konkurencji itp. Ważne w tym aspekcie będzie także miejsce na samych targach, aby nie znajdowało się za daleko od głównej sceny, wejść itp.
  • Identyfikacja wizualna – powinniśmy zadbać o dobrze wyeksponowane logo na naszym stanowisku. Ponadto, wszelkiego rodzaju ulotki, broszury, banery, zdjęcia, reklamy, logo itp. powinny być ze sobą spójne, warto to podkreślić. Odpowiednia kolorystyka, typografia, kontrast będzie bardzo istotna. Warto zadbać również o ubiór pracowników.
  • Rozplanowanie stanowiska – w zależności od imprezy, powinniśmy zadbać o odpowiedni wygląd naszego stanowiska. Nie jedziemy na targi przecież po to, aby dwójka pracowników siedziała przed wielkim stołem i czekała, aż ktoś podejdzie. Warto zadbać o różnorodność dla naszych odbiorców i podzielić stanowisko na części np. statyczną i dynamiczną. W jednej będzie można np. zapoznać się z ofertą, produktem w formie opisu itp. a w drugiej w rozmowie lub prezentacji przez naszego pracownika.

Podsumowanie

Przygotowanie stanowiska firmowego na targi, eventy, imprezy, wydarzenia itp. jest korzystne m.in. z punktu widzenia wizerunkowego. Jeśli chcemy podjąć się uczestnictwa w jednej z dostępnych na rynku imprez, musimy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie, jakich korzyści oczekujemy. To wpłynie na wybór konkretnej imprezy, w której chcemy uczestniczyć, a to z kolei może mieć decydujące znaczenie w kontekście tego, jak nasze stanowisko firmowe na targach, będzie wyglądało.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak przygotować stoisko firmowe na targi? [2023]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *