Prowadzenie bloga przynosi wiele korzyści z różnych punktów widzenia, np. pozwala się komunikować z odbiorcami, kreować profesjonalny wizerunek czy wprost pozyskiwać klientów. Jak się okazuje, istnieje związek również pomiędzy prowadzeniem bloga a pozycjonowaniem strony. Dowiedz się więcej na ten temat.
Spis treści:
Blog źródłem wartościowej treści
Pozycjonowanie stron jest obecnie o wile bardziej skomplikowane, wymagające i po prostu trudniejsze niż kilka, kilkanaście lat temu. Obecnie dużą rolę odgrywają nie tylko linki przychodzące, ale również znajdująca się na stronie treść. Nie ma jednak mowy o upychaniu na siłę słów kluczowych i tworzeniu bezwartościowych tekstów, których nikt nie chce czytać. W sytuacji, gdy roboty wyszukiwarek z roku na rok stają się coraz „mądrzejsze” i przy ustalaniu rankingu uwzględniają coraz więcej czynników, zadbanie o dobrą treść powinno być jednym z głównych elementów pozycjonowania i optymalizacji. A w tym niezwykle pomocny jest blog.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy jesteś właścicielem prywatnej witryny, na której oferujesz swoje usługi, prowadzenie bloga korzystnie wpłynie na pozycjonowanie stron tego typu. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz umieszczać na nim wartościowe, interesujące i angażujące treści, które przyciągną użytkowników. Wyszukiwarki internetowe, w tym najważniejsza i najpopularniejsza, czyli Google, przychylnym okiem patrzą bowiem na regularnie aktualizowane witryny z dużą ilością contentu, który jest chętnie czytany przez użytkowników. Dzięki niemu Twoja strona staje się bardziej wiarygodna dla wyszukiwarek, co przekłada się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na interesujące Cię frazy.
Blog a SEO
Prowadzenie bloga możesz znakomicie wykorzystać do pozycjonowania stron na niszowe frazy z długiego ogona. Tworząc wiele tematycznej treści skoncentrowanej wokół słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować, łatwiej i szybciej osiągniesz dobre wyniki. Ponadto blog daje możliwość wewnętrznego linkowania, np. do poszczególnych kategorii albo produktów w sklepie internetowym, co wzmacnia jego moc pozycjonowania stron.
O czym pisać na blogu, żeby uzyskać jak najlepsze rezultaty? Skup się przede wszystkim na tematyce odpowiadające stronie, z myślą o której blog powstał. Jeżeli więc prowadzisz księgarnię internetową, znakomitym pomysłem będzie prowadzenie bloga koncentrującego się na literaturze, np. zawierającego recenzje najnowszych książek dostępnych w sprzedaży. Jeśli natomiast jesteś specjalistą od tworzenia stron internetowych, na blogu dziel się swoim doświadczeniem i wiedzą na ten temat. W ten sposób dzięki blogowi korzystnie wpłyniesz nie tylko na pozycjonowanie stron dowolnego typu, ale też pozytywnie wykreujesz wizerunek Twój, Twojej firmy czy marki, którą zarządzasz.
Jak często blogować? To zależy od tematyki i branży, w której działasz, ale zasadniczo nie rzadziej niż raz 2-4 razy na miesiąc, choć prawdę mówiąc, częstsze publikowanie treści, np. 2-3 razy w tygodniu, lepiej wpływa na pozycjonowanie stron. Najważniejsza jest jednak regularność i o niej pamiętaj przede wszystkim.
Pamiętaj:
- prowadzenie bloga daje korzyści z punktu widzenia zarówno SEO, jak i wizerunku,
- decydując się na założenie bloga, regularnie publikuj wartościowe, tematyczne treści,
- prowadzenie bloga zwiększa wiarygodność strony,
- treści publikowane na blogu można wykorzystać w celu linkowania.
Dodaj komentarz