Niezależnie czy kierujemy działalność do klientów z całej Polski, czy prowadzimy biznes lokalny, konieczna jest właściwa reklama naszych produktów i usług. Jeśli potencjalni klienci się o nas nie dowiedzą, to po prostu skorzystają z usług konkurencji. Dzisiaj skupimy się na firmach lokalnych i możliwościach, jakie daje reklama internetowa. Ulotki i reklama w radiu już nie wystarczą, żeby przebić się w gąszczu konkurencyjnych firm.
Spis treści:
Lokalny biznes zalety i wady
Warto uświadomić sobie, że niezwykle często małe lokalne firmy dysponują mniejszym budżetem na reklamę. Dobrze o tym pamiętać i mierzyć siły na zamiary. Nie ma sensu korzystać z każdej formy reklamy, bo przy niskim budżecie efekty będą marne. Lepiej skupić się na jednej lub dwóch formach i ewentualnie sprawdzić, co możemy zrobić bezpłatnie. Zaletą tego typu działalności jest to, że nasi klienci nas znają, to często inne okoliczne firm lub mieszkańcy. Jeśli będą zadowoleni z naszych usług z pewnością skorzystają ponownie. Ważna jest zatem jakość obsługi na najwyższym poziomie i dobrej jakości produkty. Warto podkreślić, że jesteśmy lokalną działalnością i jesteśmy już długo na rynku.
Strona internetowa
W obecnych czasach każda firma powinna mieć stronę internetową. Nawet firmy oferującą działalność jednoosobową powinny o to zadbać. Strona powinna być czytelna, opisywać rodzaj naszej działalności, produktów lub usług, jakie mamy w ofercie. Możemy wstawić cennik, referencje od zadowolonych klientów, dane firmowe i mapkę dojazdu. Strona powinna być responsywna, żeby klienci korzystający np. ze smartfona mogli wygodnie ją przeglądać.
Google moja firma
Warto założyć profil w Google moja firma, bo po pierwsze jest to usługa całkowicie darmowa, a po drugie nasza witryna zacznie pojawiać się wysoko na lokalne frazy branżowe w mapach Google. Zakładając profil w Google Moja Firma możemy podać nazwę naszego przedsiębiorstwa, wybrać odpowiednią kategorię, podać adres siedziby, numer telefonu, zdjęcia produktów lub budynku, opis naszej działalności i karuzeli z towarami. Bardzo ciekawą funkcją jest dodawanie opinii przez naszych klientów, to niezwykle istotne, bo coraz więcej osób przed wyborem firmy zapoznaje się z ocenami zamieszczonymi przez innych użytkowników.
Pozycjonowanie
Pozycjonując lokalną firmę warto postawić na słowa kluczowe z długiego ogona tzw. long tail lub frazy zawierające województwo, miejscowość lub dzielnicę. Tego typu słowa branżowe szybko znajdą się w czołowych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania, a na stronę wejdą osoby faktycznie zainteresowane naszymi usługami. Musimy pamiętać o odpowiedniej optymalizacji serwisu, tworzeniu treści i właściwym linkowaniu zewnętrznych. Najlepiej zdecydować się na Agencję SEO, która skutecznie wypozycjonuje naszą stronę, z uwzględnieniem naszego budżetu.
Media społecznościowe
To dobry sposób na darmową reklamę, musimy tylko pamiętać o wpisaniu wszystkich informacji o naszej firmie, np. adres, strona www, numer telefonu, opis działalności itp. Facebook lub Instagram to idealne miejsce na prezentacje nowych produktów lub usług. Możemy być w stałym kontakcie z klientami, informować ich o ciekawych wydarzeniach, nowych usługach, promocjach lub organizować konkursy. Jeżeli mamy odpowiedni budżet możemy promować nasze posty lub skorzystać z kampanii Facebook Ads.
Dodaj komentarz