WooCommerce to darmowy moduł sprzedażowy, który ma za zadanie poszerzyć dostępność funkcji na WordPressie i stworzyć rozbudowany system e-commerce. Decydując się na wtyczkę WooCommerce otrzymujemy bardzo często wybierany i łatwy w obsłudze CMS, czyli system do zarządzania treścią. Przygotowanie sklepu internetowego opartego na WooCommerce do pozycjonowania polega przede wszystkim na stosowaniu znanych modułów SEO stworzonych na WordPressa. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób możemy skutecznie zoptymalizować witrynę, żeby znalazła się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania i przynosiła coraz większe dochody?
Spis treści:
Jak przebiega optymalizacja stron z wytyczą WooCommerce?
Tak jak już wspominałam w pozycjonowaniu sklepu WooCommerce pomagają nam dedykowane dodatki SEO. Bardzo popularna wśród osób korzystających z WordPressa jest wtyczka SEO Yoast. Jest tak chętnie stosowana ponieważ jest niezwykle funkcjonalna i bardzo łatwa w obsłudze. Koszt to ok. 50 euro i jest to uzupełnienie do bezpłatnej wersji wtyczki SEO Yoast. Zaletą jest łatwiejsze zamieszczanie artykułów w serwisie Pinterest, umożliwia połączenie z wtyczką SEO Yoast i wreszcie pozwala na zainstalowanie swojej wersji breadcrumbs (nie trzeba korzystać z wariantu domyślnego proponowanego przez WooCommerce).
SEO Yoast
Wtyczka SEO Yoast umożliwia stworzenie sklepu internetowego. Oprócz bardzo ograniczonej darmowej wersji mamy do dyspozycji opcję premium za ok. 80 euro z wszystkimi dostępnymi funkcjami. Jednym z udogodnień w pozycjonowaniu wtyczki dla WooCommerce jest szybka i prosta modyfikacja meta title i meta description wszystkich podstron. W każdym momencie możemy zweryfikować tworzenie breadcrumbs. System umożliwia unikanie zduplikowanych opisów i artykułów poprzez zastosowanie linków kanonicznych. W wygodny sposób można zoptymalizować pozycjonowane frazy i weryfikować przesyłanie treści słowami kluczowymi. Wtyczka dla WooCommerce pozwala na poprawianie sklepu pod kątem technicznym np. ustawianie przyjaznych adresów URL, pliku .htaccess, robots.txt i mapę witryny. Otrzymamy również informację, jak wygląda profil linkowy (odnośniki wewnątrz i zewnątrz serwisu).
Dodatkowe prace przy pozycjonowaniu WordPress WooCommerce
Chcąc osiągnąć wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania nie możemy skupiać się wyłącznie na dostępnych wtyczkach SEO. Sama optymalizacja sklepu nie wystarczy, żeby wyprzedzić konkurencyjne firmy. Koniecznie musimy zadbać o właściwy content. Już od pewnego czasu roboty Google szczególną uwagę zwracają na unikalne i przydatne dla użytkowników treści. Musimy zadbać o przygotowanie ciekawych artykułów, instrukcji, możemy stworzyć bloga firmowego, trzeba zadbać o właściwy opis artykułów w sklepie, a także opisów kategorii. Kolejną ważną kwestią jest zadbanie o użyteczność sklepu dla osób, które go odwiedzają. To ważna kwestia, bo jeśli klient nie znajdzie tego czego szukał, to wyjdzie ze sklepu Po drugie na UX zwracają również uwagę algorytmy Google i ma to wpływ na osiąganą pozycje w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy oparty na WooCommerce?
Pozycjonowanie sklepu internetowego opartego na WooCommerce ma wiele korzyści. Dzięki właściwej optymalizacji możemy zwiększyć widoczność naszego sklepu w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch na stronie i potencjalnie większe zyski. Skorzystanie z dedykowanych dodatków SEO, takich jak wtyczka SEO Yoast, pozwala nam szybko i skutecznie zoptymalizować naszą witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych.
Jak wygląda proces optymalizacji strony opartej na WooCommerce?
Optymalizacja strony WooCommerce wymaga przede wszystkim dobrego zrozumienia mechanizmów działania wyszukiwarek internetowych. Ważne jest, aby dbać o unikalną i wartościową treść, zoptymalizowane meta tagi, czytelne adresy URL oraz odpowiednie linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Oprócz tego, warto regularnie monitorować wyniki naszych działań i dostosowywać strategię SEO do zmieniających się trendów.
Jak zadbać o UX i UX w sklepie WooCommerce?
Do osiągnięcia sukcesu w e-commerce nie wystarczy tylko optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Ważne jest również zapewnienie użytkownikom pozytywnej i intuicyjnej interakcji z naszym sklepem. Dlatego warto zadbać o responsywny design, szybkość ładowania strony, czytelność treści oraz łatwą nawigację. Poprawa doświadczenia użytkownika może przyczynić się do zwiększenia konwersji i lojalności klientów.
Dodaj komentarz