Pozycjonowanie stron to powszechnie wykorzystywana forma marketingu, dzięki której można skutecznie pozyskać użytkowników i zwiększyć ruch na stronie internetowej. Efekty nie przychodzą jednak natychmiast – trzeba na nie poczekać. Jak długo? Ile trwa pozycjonowanie? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w tekście.
Spis treści:
Cierpliwość się przydaje w pozycjonowaniu strony
Pozycjonowanie stron to złożony, mniej lub bardziej czasochłonny proces. Rezultaty nigdy nie są widoczne od razu – aby zauważyć zwiększenie ruchu wynikające z wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, należy uzbroić się w cierpliwość. Wyszukiwarki internetowe potrzebują bowiem czasu, ba zaznajomienie się z Twoją witryną i obdarzenie jej zaufaniem. Budowanie wiarygodności w oczach Google można porównać do poznawania człowieka – im dłużej i lepiej kogoś znamy, tym więcej o nim wiemy i możemy precyzyjnej go ocenić. Tak samo działa Google – jeśli Twoja strona da się poznać robotomjako godna zaufania, którą warto pokazywać na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, po jakimś czasie je osiągnie. Ale o jakim czasie mowa?
To, jak długo trwa pozycjonowanie stron, zależy od kilku czynników. Najważniejsza jest bez wątpienia konkurencyjność w Twojej branży – im więcej stron pozycjonuje się na dane słowo kluczowe, tym trudniej się przebić na najwyższe pozycje. W przypadku mocno konkurencyjnych fraz, jak np. kredyty czy ubezpieczenia, proces skutecznego pozycjonowania strony może trwać nawet kilkanaście miesięcy, pochłaniając przy okazji sporo środków finansowych. Przy mniejszej konkurencji czas może się skrócić do kilku miesięcy albo nawet tygodni przy naprawdę mało obleganych słowach kluczowych.
Od czego to zależy
Pozostając przy kwestiach finansowych – budżet ma z całą pewnością niebagatelny wpływ na pozycjonowanie stron. Jak wiadomo, jeśli dysponujesz dużymi zasobami gotówki, które możesz przeznaczyć na inwestowanie w treści, budowanie relacji i promocję, zdecydowanie łatwiej będzie wypracować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania niż w przypadku skromnego finansowania.
Kolejna sprawa to historia Twojej domeny w Google. Jeśli jest ona nowa i dopiero co zarejestrowana, sprawa jest jasna i historię można traktować jako neutralną, jednak kupno lub przechwycenie adresu WWW nieco komplikuje sytuację. Otóż decydując się na kupno lub przechwycenie domeny, która wcześniej istniała w Internecie, należy dokładnie sprawdzić jej historię. Jeśli się okaże, że przez długie lata publikowano na niej wartościowe, tematyczne treści, pozycjonowanie strony będziesz szybsze i generalnie łatwiejsze. Jeżeli natomiast strona w przeszłości była wykorzystywana do praktyk niezgodnych z wytycznymi Google i została ukarana filtrem lub banem, jej pozycjonowanie może być całkowicie niemożliwe, nawet przy dużym budżecie i odpowiedniej strategii.
Czas pozycjonowania stron zależy od:
- konkurencji branży i słowa kluczowego,
- budżetu przeznaczonego na działania SEO i SEM,
- historii domeny.
Dodaj komentarz