Rynek medyczny w Polsce stale się rozwija, powstaje wiele prywatnych gabinetów lekarskich oraz klinik. Konkurencja jest zatem ogromna, więc promowanie swoich usług jest więc koniecznością i świadczy też o prestiżu danej placówki. Jeśli nikt o nas nie słyszał, to czy możemy być wiarygodnym podmiotem? Na pierwszy rzut oka strony związane z branżą medyczną reklamujemy tak, jak wszystkie inne, ale czy na pewno? Sprawdźmy zatem, jaka jest ich specyfika, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i jakie regulacje prawne należy wziąć pod uwagę?
Spis treści:
- Charakterystyka branży medycznej
- Czy promowanie usług medycznych jest dozwolone?
- Pozycjonowanie strony z usługami medycznymi
- Pozycjonowanie lokalne
- Skuteczność pozycjonowania stron w branży medycznej
- Ważność zawartości strony internetowej
- Zadbaj o opinie i referencje
- Monitoruj wyniki i dostosowuj strategię
Charakterystyka branży medycznej
Mówiąc branża medyczna mamy na myśli wszelkiego rodzaju zabiegi medyczne, zabiegi medycyny estetycznej, operacje, wizyty, konsultacje itd. Mogą to być duże ośrodki medyczne, kliniki, przychodnie prywatne lub mające podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz jednoosobowe gabinety lekarskie. Warto zwrócić uwagę, że celem promocji nie jest konkretny artykuł, ale wzrost świadomości brandu, promowanie nazwiska konkretnego lekarza, promocja usług medycznych i zwiększenie ilości osób chorych korzystających z danych usług.
Czy promowanie usług medycznych jest dozwolone?
Według przepisów obowiązujących w Polsce firmy medyczne mają zakaz reklamowania swoich usług. W myśl ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej podmiot wykonujący działalność medyczną, który przedstawia do wiadomości publicznej informację o charakterze i typach oferowanych usług medycznych musi pamiętać, że treść i sposób ich prezentacji nie może mieć znamion reklamy. Wynika z tego, że w tej branży możemy jedynie informować pacjentów o usługach, które wykonujemy, zabronione jest natomiast wykorzystywanie środków perswazji typu: najtaniej, promocja, zniżka, rewelacyjna terapia itd. Według zaleceń uchwały 29-11-VI NRL możemy jedynie podać imię i nazwisko, tytuł naukowy, rodzaj specjalizacji, godziny otwarcia, miejsce i dni przyjmowania pacjentów, typy usług, dane kontaktowe, cennik, formy płatności, zakres uprawnień lekarskich oraz umiejętności dotyczące węższej gałęzi medycznej.
Pozycjonowanie strony z usługami medycznymi
Z powyższych informacji jasno wynika, że możemy pozycjonować stronę internetową, ale z zachowaniem szczegółowych wytycznych. Poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google ma właśnie na celu poinformowanie klientów o naszych usługach. Musimy pamiętać, że pozycjonowanie nie nakłania do skorzystania z danych usług, jego zadaniem jest wyłącznie poprawa zajmowanej pozycji.
Pozycjonowanie lokalne
Idealnym rozwiązaniem dla branży medycznej jest promowanie lokalnych słów kluczowych. Po pierwsze pacjenci szukają konkretnej usługi medycznej lub lekarza o danej specjalizacji w swojej miejscowości. Zatem interesują ich tylko lokalne wyniki wyszukiwania. Po drugie tego typu działania promocyjne szybciej przyniosą efekt i są znacznie tańsze od pozycjonowania fraz ogólnych. Warto również dodać stronę do Google Maps, dzięki czemu naszym pacjentom wyświetli się wizytówka zawierającą nazwę placówki, telefon kontaktowy, adres wraz z mapką dojazdu, zdjęcie i przede wszystkim referencje. Bardzo istotne jest świadczenie usług na najwyższym poziomie i zbieranie pozytywnych opinii.
Skuteczność pozycjonowania stron w branży medycznej
Pozycjonowanie stron internetowych w branży medycznej może przynieść znaczące korzyści, zwłaszcza jeśli jest prowadzone w sposób profesjonalny i zgodny z obowiązującymi przepisami. Dzięki temu można zwiększyć widoczność swojej placówki medycznej w sieci, dotrzeć do większej liczby potencjalnych pacjentów oraz budować zaufanie do marki.
Ważność zawartości strony internetowej
Podczas pozycjonowania strony internetowej warto zwrócić uwagę nie tylko na optymalizację pod kątem wyszukiwarek, ale także na jakość i wartość zawartości. Informacje na stronie powinny być klarowne, rzetelne i przydatne dla użytkowników. Dobrze wykonana strona internetowa może przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku firmy medycznej.
Zadbaj o opinie i referencje
Opinie i referencje od zadowolonych pacjentów mogą być niezwykle ważne dla budowania zaufania do placówki medycznej. Dlatego warto zachęcać pacjentów do zostawiania opinii na stronie internetowej lub na innych platformach, takich jak Google Maps czy portalach medycznych. Pozytywne opinie mogą przekonać potencjalnych pacjentów do skorzystania z usług medycznych.
Monitoruj wyniki i dostosowuj strategię
Pozycjonowanie strony internetowej to proces ciągły, który wymaga monitorowania efektów i dostosowywania strategii do zmieniających się warunków rynkowych oraz zachowań użytkowników. Regularna analiza danych pozwoli na ocenę skuteczności działań i wprowadzenie ewentualnych korekt, które mogą zwiększyć efektywność promocji usług medycznych.
Dodaj komentarz