Jednym z często wybieranych przez właścicieli sklepów systemów CMS jest SOTE, to inaczej mówiąc popularna platforma e-commerce. Autorzy programu udostępniają go w dwóch formach: pierwsza to SaaS, a druga to oprogramowanie umożliwiające ingerowanie w kod źródłowy (w tym przypadku jest umieszczanie od razu na serwerze odbiorcy). Twórcy SOTE dbają o ciągłą aktualizację i kolejne moduły, które usprawniają administrowanie sprzedażą. SOTESHOP posiada również wiele przydatnych funkcji, które pomogą w wspieraniu działań posprzedażowych, współpracy z social media, obsługą danych klientów i innymi platformami. SOTE oferuje nam szablon e-sklepu, który jest bardzo łatwy w obsłudze, a funkcje są intuicyjne.
Spis treści:
Jak wykonać poprawną optymalizację?
Jeśli chcemy, żeby nasz sklep internetowy znalazł się na najważniejsze frazy na czołowych miejscach w wyszukiwarce, konieczna jest odpowiednia optymalizacja serwisu. Musimy dostosować strukturę do zaleceń Google. SOTESHOP w obu formach licencji i SaaS bardzo łatwo się optymalizuje. Przede wszystkim musimy dokonać wyboru głównej domeny. Możemy to zrobić w karcie Konfiguracja i tam kliknąć Konfiguracja modułów, a następnie Pozycjonowanie. Znajdziemy w tym miejscu również wiele funkcji, które pomogą lepiej zoptymalizować witrynę. Sprawdźmy, jakie są najważniejsze zalecenia: poprawne ustawienie przekierowań, mapa strony, tworzenie przyjaznych linków, meta dane zarówno dla głównej strony, jak i innych podstron, sprawdzanie wyszukiwarek.
Content dla e-sklepu na SOTE
Wszyscy wiemy, że Google zwraca bardzo dużą uwagę na treści. Content musi być unikalny i wartościowy, bez tego nasza witryna nie ma szans na skuteczne wypozycjonowanie. Musimy więc na bieżąco umieszczać nowe teksty, które będziemy poprawnie optymalizować. Użyteczne treści, to gwarancja, że osoby odwiedzające naszą stronę uznają nas za ekspertów w naszej dziedzinie. To wpływa na możliwość nawiązania relacji z internautami i ostatecznie wpływa na wzrost konwersji.
System SOTE ułatwia umieszczanie w witrynie treści. Możemy ją zamieścić m.in. na stronie głównej, w kategoriach, na stronie o producentach czy na karcie produktu. Twórcy SOTESHOP wiedzą, że treść ma ogromne znaczenie, dlatego kolejną ciekawą funkcją jest możliwość założenia bloga. Blog firmowy daje wiele możliwości i każdy właściciel firmy powinien zastanowić się nad jego prowadzeniem. Założenie bloga jest banalnie proste, wystarczy wejść w kategorię Marketing i kliknąć Blog. W tym miejscu znajduje się edytor HTML i wizualny. Możemy stworzyć krótszy wariant tekstu do listingu artykułów.
Pozycjonowanie internetowego sklepu SOTE
Pozycjonowanie serwisów działających na systemie SOTESHOP wygląda tak samo, jak innych sklepów. Przede wszystkim należy przygotować odpowiednią listę słów kluczowych. Tak, jak wspominaliśmy wcześniej istotną rolę odgrywa odpowiednia optymalizacja e-sklepu i zadbanie o unikalne treści w witrynie. Jeśli chcemy uzyskać czołowe miejsce w wyszukiwarce Google i poprawić konwersję, trzeba zadbać o wartościowe linki. Należy pamiętać, że te prace nie są jednorazowe, optymalizację należy co jakiś czas powtarzać i dostosowywać do aktualnych wymogów Google, również trzeba zadbać o systematyczne zdobywanie linków i tworzenie nowego contentu.
Dodaj komentarz