Wiele osób jest przekonanych, że wystarczy raz przygotować stronę pod pozycjonowanie i temat jest zakończony. Niestety, gdy konkurencja ich prześciga orientują się, że coś poszło nie tak. Pozycjonowanie stron w organicznych wynikach wyszukiwania to długofalowy proces. Konieczna jest powtarzalność niektórych czynności, jeśli chcemy utrzymać wysokie pozycje. Sprawdźmy, o czym należy pamiętać?
Spis treści:
Jak przebiega pozycjonowanie?
1. Słowa kluczowe
Pierwszym działaniem, jakie musimy wykonać chcąc pozycjonować stronę internetową jest właściwy dobór fraz, które chcemy promować. To fundamentalna kwestia, bo jeśli słowa kluczowe nie będą ściśle związane z naszą stroną i oferowanymi produktami, to pozycjonowanie ich nie ma sensu. Tak samo się dzieje, jeśli zdecydujemy się na frazy, które nie są wpisywane przez użytkowników, co nam po tym, że strona jest wysoko, jeśli ilość odwiedzin będzie zerowa lub w sytuacji, gdy zdecydujemy się pozycjonować tylko ogóle słowa, które nie oddają charakteru naszego sklepu? Przykładowo prowadzimy sprzedaż podręczników akademickich i specjalistycznych słowników, a pozycjonujemy się na frazę „księgarnia” i „książki”. Dobór takich fraz na wstępnie skazuje nasze działania na porażkę, szkoda naszej pracy i pieniędzy. Z reguły decydując się na frazy bierzemy pod uwagę, jaka jest jej średnia ilość wyszukań. Warto przeanalizować dokładnie naszą stronę, asortyment, konkurencję i dopiero wtedy określić listę fraz do pozycjonowania.
2. Optymalizacja
Ważną kwestią jest również kompleksowa optymalizacja serwisu wykona przez specjalistę w swojej dziecinie. Przede wszystkim należy znaleźć wszystkie błędy, poprawić czas ładowania się strony i zadbać o jej funkcjonalność. Te działania, jeśli są wykonane precyzyjnie, znacznie przyspieszają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Wdrożenie takich prac trwa z reguły od kilku do nawet kilkunastu dni, wszystko zależy od tego, czy witryna jest mocno rozbudowana. Należy pamiętać, że wszystkie zmiany muszą zostać zaindeksowane, a to też wymaga trochę czasu. Google co jakiś czas wprowadza zmiany algorytmu, czasem to tylko drobnostki, ale niekiedy to bardzo istotne duże modyfikacje. Jeśli chcemy utrzymać wysokie pozycje konieczne jest ciągłe monitorowanie pozycji fraz, a także śledzenie nowinek w branży SEO. Google z reguły nie informuje o wprowadzanych poprawkach, więc warto czytać blogi specjalistów SEO, którzy często informują co nowego się dzieje.
3. Linkowanie
Kluczową kwestią pozycjonowania jest pozyskiwanie linków prowadzących do naszej strony, To konieczne działanie w celu wzmocnienia domeny. Tutaj ważną kwestią jest, że nie można zdobyć kilku wartościowych linków i ju nic nie robić. Takie prace trzeba wykonywać systematycznie. Jeśli chcemy, żeby nasze działania przyniosły długofalowy skutek, musimy zdobywać tylko wartościowe linki. W sytuacji, gdy do naszej strony będzie kierować dużo, ale słabej jakości linków, możemy osiągnąć efekt odwrotny i strona spadnie w rankingu i obniżą się pozycje pozycjonowanych fraz. Osoba, która zajmuje się linkowaniem powinna znać się na rzeczy.
4. Content
Google zwraca szczególną uwagę na content. Tutaj panuje taka sama zasada, jak przy linkowaniu, trzeba zadbać o cykliczność działań. Nie można raz napisać artykułów i uważać temat za zakończony. Konieczne jest tworzenie nowych, ciekawych i wartościowych treści. Warto stworzyć bloga na stronie, co ułatwi nam pracę. Ciekawy content pozytywnie wpłynie na odbiór strony przez roboty wyszukiwarek, ale również przez użytkowników.
Dodaj komentarz