Prowadząc małą firmę lub jednoosobową działalność często boimy się wszelkich wydatków związanych z reklamą. Bieżące opłaty są niezależne od comiesięcznego przychodu, dlatego małe przedsiębiorstwa obawiają się dorzucać jeszcze dodatkowe koszty na promocję usług i marki. To niedobrze, bo często małym kosztem możemy osiągnąć bardzo dobre efekty i zwiększyć zyski. Wystarczy tylko trochę zaangażowania i sukces gwarantowany.
Pierwszą i najważniejszą rzeczą na naszej stronie internetowej to przygotowanie ciekawych i rozbudowanych treści. Warto poświęcić czas na stworzenie unikalnych opisów produktów, zdjęć czy filmów. Po pierwsze zachęcą użytkownika do skorzystania z naszej oferty, po drugie dobrze wpłyną na tzw. content marketing. Możemy stworzyć na stronie FAQ, czyli zestawienie najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących najważniejszych kwestii.
Spis treści:
Wsparcie pozycjonowania strony
Po drugie opłaca się przygotować bloga i systematycznie dodawać na nim nowe artykuły. Ta forma promocji wymaga zaangażowania i czasu, ale na pewno przyniesie wymierne korzyści. Możemy sami pisać teksty lub za niewielkie pieniądze wynająć copywritera. Warto skupić się na tematyce związanej z naszą działalnością, zaprezentować produkty dostępne w naszym sklepie internetowym, udzielać porad lub odpowiadać na często zadawane pytania. Należy pamiętać, że nie wolno kopiować treści z innych stron, wszystkie artykuły muszą być unikalne. Im wyższa jakość wpisów, tym większą popularnością będzie się cieszył nasz blog. Warto umieszczać w treści artykułów branżowe słowa kluczowe, to wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony.
Dodanie strony do Google Moja Firma
Chcąc wypromować nasze usługi na rynku lokalnym, warto wykorzystać do tego wizytówkę Google Moja Firma. To bezpłatny profil firmy, który umożliwia szybki kontakt z klientami w Google Maps i wyszukiwarce Google. Wyświetli się on potencjalnym klientom, którzy szukają konkretnych usług w naszej okolicy. W wizytówce możemy podać podstawowe informacje o firmie np. numer telefonu, adres siedziby czy adres strony www. Możemy zdobyć opinie klientów, co pozytywnie wpłynie na wizerunek marki. W sekcji Pytania i odpowiedzi klienci mogą zadać nam pytanie i uzyskać szybką informację zwrotną. Za pomocą profilu można poinformować o zniżkach, czasowych promocjach czy ciekawych wydarzeniach.
Reklama na Facebooku
Do promowania naszych usług warto wykorzystać Social Media. Jedną z opcji jest stworzenie profilu firmy na Facebooku, żeby mieć możliwość informowania o rabatach, wydarzeniach, ciekawych produktach i żeby utrzymywać relację z klientami. Na Instagramie można umieszczać zdjęcia i krótkie filmy wideo. Dzięki opcji instastory, wykorzystując krótkie filmy, nawiążemy lepsze relacje z użytkownikami. Znakomitą formą przekazu jest Youtube. Jeżeli chodzi o wyświetlanie filmików wideo jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem, dlatego warto z niego korzystać. Możemy przygotować filmiki odnośnie wydarzeń, promocji, instrukcje, odpowiedzi na często zadawane pytania itd.
Dodaj komentarz