Z roku na rok porównywarki cen cieszą się większą popularnością wśród osób poszukujący produktów w internecie. W związku z tym, co chwilę powstają coraz to nowe porównywarki, oferujące usługi tylko dla wybranych branż lub posiadające w swojej ofercie niemal każdą kategorię. Sprawdźmy zatem, na jakich zasadach działają porównywarki cenowe, z jakimi kosztami się to wiąże i czy warto z nich skorzystać prowadząc własny sklep internetowy?
Spis treści:
Co to jest porównywarka cenowa?
Jak sama nazwa wskazuje porównywarka ma za zadanie porównać identyczne towary ze względu na cenę. Pobiera dane z różnych sklepów internetowych i uporządkowuje artykuły od najtańszych do najdroższych. Możemy również wziąć pod uwagę koszt dostawy. Takie narzędzie umożliwia internautom szybkie porównanie oferty cenowej w kilku sklepach. Użytkownicy coraz częściej korzystają z wyszukiwarek, bo po pierwsze mogą kupić produkt najtaniej, po drugie to ogromna oszczędność czasu, a po trzecie mogą poznać sklepy, których do tej pory nie znali. Wielu użytkowników zapoznaje się również z opiniami innych klientów, którzy już kupili daną rzecz, dzięki temu łatwiej jest im podjąć decyzję zakupową. Możemy też przefiltrować wyniki według opinii klientów, bądź z uwzględnieniem lokalizacji.
Porównywarka cen od strony właściciela sklepu
Chcąc oferować swoje produkty poprzez porównywarkę cenową należy mieć świadomość, że są to usługi odpłatne. Z reguły sklepy ponoszą koszty dopiero, gdy użytkownik kliknie w ich reklamę i przejdzie do sklepu internetowego. Nawet jeśli nie dokona zakupu, to opłata zostanie naliczona. Można powiedzieć, że taki rodzaj rozliczenia jest bardzo korzystny, bo nie ma wysokich miesięcznych abonamentów. Płacimy tylko wtedy, gdy potencjały klient jest zainteresowany naszymi produktami. Oczywiście możemy znaleźć kilka przykładów porównywarek, które nadal stosują stały abonament, ale nie jest ich dużo. W związku z tym, że użytkownicy szukają konkretnych produktów po stronie właściciela sklepu jest zapewnienie, żeby link w reklamie prowadził na odpowiednią podstronę. Jeśli klient szuka konkretnej książki, to nie możemy kierować go na stronę główną albo z innymi pozycjami książkowymi tego autora. Internauta wyjdzie z naszej strony jeśli od razu nie znajdzie tego czego szukał i dokona zakupu u konkurencji. Dobrze mieć świadomość, że porównywarki cen czasami filtrują wyniki inaczej aniżeli po cenie danego produktu. Z reguły wyniki są ustawione w taki sposób, że najwyżej znajdują się sklepy, które płacą największą kwotę za kliknięcie. Takie rozwiązanie sprawia, że nawet sklepy, które oferują droższe produkty mają szansę na sprzedaż. Internauci bowiem nie zawsze zmieniają sposób wyświetlenia wyników, bo nie zwracają na to uwagi.
Przykłady porównywarek cen: Skąpiec, Ceneo, Nokaut, Okazje info, ShopAlike, Twenga, Kupujemy, Radar, Tortura cen, Rankomat, Mubi i wiele wiele innych
Zalety korzystania z porównywarek cen
Korzystanie z porównywarek cen ma wiele zalet. Po pierwsze, pozwala zaoszczędzić czas, który musielibyśmy poświęcić na przeglądanie wielu sklepów internetowych w poszukiwaniu najlepszej oferty. Dzięki porównywarce możemy szybko i wygodnie porównać ceny i warunki dostawy wielu sklepów na raz. Po drugie, możemy znaleźć produkty, których nie bylibyśmy w stanie znaleźć samodzielnie, ponieważ porównywarki często współpracują z wieloma sklepami internetowymi, nawet tych mniej znanych. Po trzecie, korzystając z porównywarek cen, możemy mieć pewność, że znajdziemy najlepszą ofertę dostępną na rynku, co przekłada się na oszczędność pieniędzy.
Wskazówki dla właścicieli sklepów internetowych
Dla właścicieli sklepów internetowych korzystanie z porównywarek cen może być skutecznym narzędziem pozyskiwania nowych klientów. Jednak warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Po pierwsze, należy zadbać o atrakcyjne i czytelne prezentowanie produktów na stronie sklepu, aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. Po drugie, warto regularnie monitorować swoją obecność na porównywarkach cenowych i dostosowywać strategię marketingową do zmieniających się warunków na rynku. Po trzecie, warto zainwestować w promocję swojego sklepu na porównywarkach cenowych, aby zwiększyć widoczność i przyciągnąć większą liczbę klientów.
Czy warto korzystać z porównywarek cen?
Odpowiedź na to pytanie zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb każdego właściciela sklepu internetowego. Dla niektórych porównywarki cen mogą być skutecznym narzędziem pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży. Dla innych, koszty związane z korzystaniem z porównywarek mogą być zbyt wysokie w stosunku do potencjalnych korzyści. Warto zastanowić się nad zaletami i wadami korzystania z porównywarek cen oraz przeprowadzić analizę kosztów i korzyści, aby podjąć świadomą decyzję.
Dodaj komentarz