Sprzedaż w sklepach internetowych cały czas wzrasta. Ma na to również wpływ epidemia koronawirusa i czasowe lockdowny. Ilość sklepów internetowych z miesiąca na miesiąc się zwiększa, bo każdy chce przez obostrzenia przenieść sprzedać do internetu. W związku z tym, że konkurencja w sieci jest bardzo duża, to trzeba zadbać o dobrą reklamę, dotarcie do nowych użytkowników i zadowolenie obecnych klientów.
Spis treści:
Zalety e-commerce
Zaletą sprzedaży online jest wygoda i możliwość dotarcia do klientów z całej Polski, Europy, a nawet ze świata. Nie trzeba wynajmować biura lub lokalu, ani mieć miejsca do przechowywania towarów, bo możemy skorzystać z tzw. dropshippingu. Możemy ograniczyć ilość pracowników i zmniejszyć wydatki. Stworzenie sklepu, to też nie są duże koszty, bo można skorzystać z gotowych rozwiązań.
Jak zwiększyć ilość odwiedzin na stronie?
Zastanówmy się w jaki sposób możemy zwiększyć ruch na stronie. Im więcej osób wejdzie na naszą witrynę, tym większa szansa na sprzedaż. Ilość odwiedzin możemy zwiększyć dzięki pozycjonowaniu strony w wynikach organicznych, prowadząc wartościowego bloga, korzystając z kampanii Google Ads, poprzez social media, YouTube itd.
Pozycjonowanie i kampania Google Ads
Warto skorzystać z dwóch form reklamy płatnej i bezpłatnej, czyli pozycjonowania i kampanii Google Ads. Jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie, w naturalnych wynikach wyszukiwania, to na efekty trzeba będzie trochę poczekać, warto dlatego skorzystać jednocześnie z płatnej reklamy w wyszukiwarce. Google Ads umożliwia dotarcie do konkretnych odbiorców w natychmiastowym czasie.
Dobre opinie o firmie.
Warto zadbać o dobre opinie o naszych produktach i marce. Możesz zaproponować swoim klientom dodatkowy rabat, bezpłatną dostawę na kolejne zamówienie albo drugi produkt gratis za wystawienie opinii. Warto poświęcić na to czas, bo większość użytkowników przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie i wybiera te sklepy i produkty, które zostały już ocenione przez inne osoby. Opinie możesz zbierać na swoim sklepie, na profilu firmowym w social mediach oraz w Google Moja Firma.
Przedstaw siebie, jako eksperta
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż to postaw się w roli specjalisty. Jeśli klient ma wątpliwości albo pytania pomóż mu znaleźć na nie odpowiedzi w twoim sklepie, zanim go opuści i znajdzie pomoc u konkurencji. Przygotuj na stronie odpowiednie artykuły i poradniki, opisz dokładnie każdy produkt i umieść informację na stronie, żeby klient mógł się skontaktować, jeśli ma jakiś problem. To na pewno wpłynie na wzrost sprzedaży.
Zadbaj o UX
Klient wchodząc na naszą stronę musi wiedzieć, jak się po niej poruszać, wszystko musi być czytelne, żeby użytkownik znalazł to, czego szukał. UX to nic innego, jak dbanie o uczucia osoby odwiedzającej stronę. Poprawmy intuicyjność na stronie, czcionkę, kolory, wstawmy elementy nawigacyjne. Takie zabiegi poprawią współczynnik konwersji.
Dodaj komentarz