Każdy, kto prowadzi działalność w internecie, pragnie żeby jego strona pojawiała się na najwyższych miejscach w wyszukiwarce Google. Wszystkie działania marketingowe mają taki sam cel: poprawić pozycje, zwiększyć ruch na stronie i uzyskać, jak największą konwersję. Zastanówmy się, co możemy jeszcze robić lub poprawić, żeby to nasza strona pojawiała się wysoko i prześcignęła konkurencję?
Spis treści:
Unikalny content
Po pierwsze i najważniejsze to unikalny content na stronie. Każdy już pewnie słyszał, że zróżnicowane i użyteczne treści są jednym z najistotniejszych czynników, na które zwracają uwagę roboty wyszukiwarki. To odpowiednie treści mogą zaważyć, czy nasz portal będzie wysoko w wynikach organicznych. Algorytmy wyłapują wszelkie duplikaty, te kopiowane z innych stron, ale także te wewnętrzne, czyli z innych podstron strony. Tworząc teksty musimy pamiętać, że przygotowywane są one przede wszystkim dla użytkowników, więc muszą być użyteczne. Nie wolno zapominać, że aby ktoś zdecydował się na zakup musimy przygotować ciekawe i aktualne opisy, zrozumiałe instrukcje, opinie o produkcie.
Kolejną bardzo ważną kwestią jest optymalizacja strony.
Podczas wprowadzania zmian koniecznie umieść na stronie najważniejsze słowa kluczowe. Zastanów się dobrze, czy warto wpisywać frazy ogólne, na które jest bardzo duża konkurencja i potrzeba znacznie więcej czasu na osiągnięcie efektu. Może lepiej skupić się na słowach kluczowych z długiego ogona, tzw. long tail. Będą generować mniejszy ruch na stronie, ale zwiększą współczynnik konwersji. Frazy dobrze dopasowane zmniejszają współczynnik odrzuceń z wejść na stronę, bo osoby które weszły przez long tail znajdą dokładnie to, czego szukały.
Pamiętaj o odpowiedniej strukturze treści. Dodając na stronie artykuły, trzeba pamiętać, żeby poprawnie je sformatować. Ważny jest title, nagłówki H1-H6 i umieszczenie na stronie słów kluczowych. Algorytmy Google zwracają uwagę na rozmiar akapitów, wyróżnienie treści kursywą lub pogrubieniem i wszelkie wypunktowania.
Przyjazne URL
Koniecznie zastosuj przyjazne adresy URL, muszą być proste i mają za zadanie zaprezentować to, co znajduje się na danej podstronie. Długie ciągi nic nie znaczących znaków lub zakotwiczenia będą działały negatywnie.
Tytuł strony i opis
Zastosuj tagi sekcji head strony, czyli title i description. W związku z tym, że wyświetlają się w naturalnych wynikach wyszukiwania, trzeba wpisać w nich najważniejsze informacje zachęcające do kliknięcia w link naszej strony. Do tego może być przydatny tzw. call to action np. Zadzwoń teraz.
Dane strukturalne Google
Kolejną istotną kwestią są dane strukturalne, czyli znaczniki, które dodaje się w kodzie. Ich funkcją jest przesyłanie dodatkowych danych o stronie na liście wyników organicznych. Możemy umieścić tutaj informacje o cenie, opinie, oceny strony, fotografie artykułów itd.
Responsywna strona
W związku z tym, że wiele osób korzysta obecnie z urządzeń mobilnych warto zadbać o responsywny szablon strony. W sytuacji gdy, portal nie dostosowuje się do wielkości ekranu, korzystanie z niego jest bardzo niewygodne, a czasem nawet niemożliwe. Ponadto już od kilku lat Google traktuje responsywność, jako czynnik rankingowy, co ma znaczący wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Dodaj komentarz