Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Marketing / Magento – Pozycjonowanie sklepu [Wskazówki]


Magento – Pozycjonowanie sklepu [Wskazówki]



29 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Magento 2 to propozycja od od Adobe, która jest oferowana w 3 wariantach: bezpłatna Magento Open Source i dwie odpłatne Magento Commerce Cloud (wersja z hostingiem) i Magento Commerce. Jeżeli proponujemy swoim klientom bardzo dużo produktów, to warto skorzystać z gotowego oprogramowania sklepowego Magento. To świetna opcja szczególnie dla dużych podmiotów e-commerce, stworzenie sklepu wymaga czasu i pracy programistów, ale dzięki temu będziemy mogli w wygodny sposób zarządzać sklepem i spełnić oczekiwania użytkowników. Jeśli chcemy, żeby nasza strona była widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania konieczne jest pozycjonowanie witryny. Sprawdźmy, jak skutecznie promować sklepy oparte na Magento?

Pozycjonowanie sklepu opartego na Magento

Sklepy oparte na programowaniu Magento bardzo dobrze się pozycjonuje. Ten skrypt umożliwia skutecznie zoptymalizowanie sklepu, dlatego często jest polecany przez agencje SEO. Tworząc stronę na Magento możemy zrobić kilka rzeczy, które wpłyną pozytywnie na promocję strony. Przyjazne ustawienie adresy URL jest kluczowe dla skutecznego wypozycjonowania strony. Możemy to zrobić w panelu administracyjnym. Musimy wejść w zakładkę Optymalizacja dla wyszukiwarek i tam trzeba skasować Sufiksy z rozszerzeniem .html. – jeśli dopiero tworzymy sklep. W sytuacji, gdy witryna już stoi, to konieczne będzie zastosowanie przekierowania 301 na inny adres. Możemy też ustawić przyjazne adresy URL, trzeba tylko w polu Klucz URL dobrze je ustalić dla konkretnych artykułów. Warto również zwrócić uwagę na poprawne ustawienie meta danych, linków kanonicznych i mapy strony. Nie wolno też zapominać o contencie. Unikalne i użyteczne treści są niezbędne do skutecznego pozycjonowania sklepu.

Przeczytaj również  Co jest heatmapa w strategii SEO? [Mapa Cieplna]

Zabiegi dodatkowe

Chcąc, żeby nasz sklep internetowy znalazł się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania warto zastosować pomocnicze działania. Im więcej czasu poświęcimy na właściwą optymalizację strony i im więcej zaawansowanych działań, tym lepsze wyniki osiągniemy. Po pierwsze warto zmienić przekierowanie głównej strony, bo Magento z reguły wyświetla ją jako domena.pl/index.php.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Przekierowania 301

Ustawienie przekierowania 301 jest ważne, bo unikniemy duplikatu. Tak, jak na każdej stronie warto pamiętać o certyfikacie SSL. Dzięki temu przesyłane dane będą bezpieczne, co wpłynie na odbiór strony przez klientów. Skrypt Magento umożliwia dodawanie nowych informacji z wykorzystaniem plug-inów tzw. rich snippets. Dzięki właściwemu ustawieniu pliku robots.txt możemy nadać właściwe dostępy do zasobów strony botom Google.

Przeczytaj również  Cross marketing - na czym polega?

Magento umożliwia łatwe dodawanie i edytowanie ALTów zdjęć i obrazków. To zajęcie czasochłonne, ale jakże istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Wdrożenie wszystkich zmian nie jest takie trudne, ale jeśli cierpisz na brak czasu lub nie w ogólne nie znasz się na temacie, to skorzystaj z usług profesjonalnej agencji SEO. Z pewnością będziesz zadowolony, a twój biznes stale będzie się rozwijał.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Magento - Pozycjonowanie sklepu [Wskazówki]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *