Social media są świetnym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych. Wiele osób uważa, że na Facebooku nie można skutecznie sprzedawać towarów i usług, a to nieprawda. Po pierwsze warto założyć profil firmowy i utrzymywać relacje z obecnymi fanami. Informujemy o ciekawych wydarzeniach, nowych produktach, organizujmy konkursy z nagrodami, wstawiajmy filmiki instruktażowe itd. Warto wykorzystać możliwości Facebooka i zdecydować się również na płatną formę reklamy. Dzięki temu zwiększymy zasięg i trafimy, do nowych potencjalnych klientów Facebook cały czas ewoluuje, pracuje nad nim sztab specjalistów, żeby poprawić i ułatwić jego funkcjonalność.
Spis treści:
Jak zainstalować Pixel Facebook na WordPressie?
Przejdź do „Menadżera Zdarzeń” w Facebooku i następnie do „Połącz źródła danych” wybierz źródło „Internet” i kliknij „rozpocznij” następnie zaznacz „Piksel Facebooka” i „połącz”. W kolejnym kroku musisz podać nazwę swojego pixela oraz adres strony.
Kod należy wkleić w sekcje head, można to również zrobić przez narzędzie Google Tag Manager.
Jeżeli chodzi o WordPressa to polecamy wtyczkę od samego Facebooka: https://pl.wordpress.org/plugins/official-facebook-pixel/
Aktualizacja Pixel Facebook
Już jakiś czas temu miała miejsce aktualizacja Pixel Facebooka, dzięki której dużo łatwiejsze stało się prowadzenie działań marketingowych. Teraz każdy powinien poradzić sobie z przeprowadzaniem kampanii. Ważne, żeby już na etapie projektowania naszej witryny zainstalować Pixel Facebooka, tak jak to robimy z Google Analytics. Nawet jeśli nie planujemy teraz korzystać z reklamy na w social mediach, to dane, które zbierzemy mogą się przydać później. Sprawdźmy, dlaczego to takie ważne?
Grupa docelowa
Wszystkie zebrane dane są kopiowane i przetrzymywane. Wiemy, jakie działania podjął odbiorca i co go interesuje. Dzięki temu możemy przygotować kampanię reklamową skierowaną do konkretnej grupy docelowej tzw. Lookalike Audience. Lookalike Audience (LAA) to inaczej mówiąc grupa podobnych odbiorców. Ta funkcja pozwala trafić do użytkowników, którzy mają podobne cechy i zachowania, jak nasi obecni klienci. Dzięki temu mamy większą szansę na uzyskanie konwersji.
Konwersja
Dzięki wykorzystaniu Pixel Facebooka możemy monitorować standardową konwersję na każdej podstronie. Chodzi tutaj m.in. o sytuację, gdy użytkownik doda produkt do koszyka, zapisze się do newslettera, wyświetli treść podstrony, zapłaci za usługę itd. Jeżeli jakieś działanie w witrynie jest dla ciebie ważne z jakiegoś powodu, Pixel Facebook umożliwia dołożenie go samodzielnie. Takie dane pozwalają stworzyć bardziej dopasowane kampanie marketingowe, które mają określony cel. Algorytmy Facebooka pokażą reklamę tym użytkownikom, którzy z dużą dozą prawdopodobieństwa będą zainteresowani naszymi usługami.
Remarketing
Remarketing to funkcja, które przede wszystkim kojarzy się z kampanią Google Ads. Mało kto wie, że podobne narzędzie znajdziemy na Facebooku. Koniecznie musimy zainstalować Pixel Facebooka, żeby przeprowadzać efektywne kampanie reklamowe. Remarketing na Facebooku jest tańszy aniżeli w Google, więc warto zastanowić się na tego rodzaju kampanią.
Monitoring wydatków
Każda, nawet najlepiej skonfigurowana kampania reklamowa przygotowana pod konkretną grupę odbiorców, biorąca pod uwagę zainteresowania potrzebuje czasu, żeby dotrzeć do odpowiednich użytkowników. Na początku reklama pokaże się osobom, które nie będą zainteresowane naszymi produktami. Warto zainstalować Pixel Facebooka, żeby w krótszym czasie znaleźć odpowiednią grupę docelową i optymalnie wykorzystywać nasze środki przeznaczone na marketing.
Dodaj komentarz