Wiele firm posiada fanpage firmowy w social mediach. To świetne miejsce na zwiększenie rozpoznawalności marki, na zdobywanie klientów i utrzymywanie relacji z obecnymi. Możemy prezentować ciekawe artykuły, informować o nowościach, wydarzeniach, udostępniać filmiki informacyjne z poradami itd. Co jeszcze możemy zrobić, żeby zachęcić fanów do odwiedzania naszego profilu? Jedną z możliwości jest zorganizowanie konkursu w social mediach. To świetny sposób na podtrzymywanie relacji z użytkownikami i zachęcanie ich, żeby odwiedzali nasz fanpage.
Spis treści:
Etapy konkursu:
1. Cel
Jak powinien wyglądać dobrze przeprowadzony konkurs? Musimy ustalić, jaki chcemy osiągnąć cel marketingowy. Musimy wiedzieć, co chcemy uzyskać, np. zwiększyć ilość fanów, poprawić rozpoznawalność marki, powiększyć sprzedaż, zdobyć dane osobowe użytkowników itd. Prościej będzie ustalić zasady konkursu i jego przebieg, gdy będziemy znać cel.
2. Postać konkursu
Wiedząc już, co chcemy osiągnąć możemy zastanowić się, jak ma wyglądać konkurs. Chodzi o to, żeby jego forma pomogła w zrealizowaniu celu. Możemy mieć różne postacie konkursu np. użytkownicy mają stworzyć historię, w której twój produkt gra główną rolę; celem uczestników ma być stworzenie nazwy nowego produktu; użytkownicy mają za zadanie przygotować plakat lub zrobić ciekawe zdjęcie twoich produktów; twoi fani muszą wymyślić nowe hasło reklamowe itd. Możliwości jest bardzo dużo, ale warto pamiętać, że nagrody powinny być adekwatne do wykonanej pracy i czasu uczestników.
3. Regulaminy i wytyczne
Przede wszystkim warto zapoznać się z regulaminem Facebooka zanim przygotujemy konkurs. Musimy wiedzieć, jakie są wytyczne odnośnie organizacji tego typu wydarzeń, żeby Facebook nie zablokował nam profilu.
Każdy konkurs musi mieć przygotowany stosowny regulamin, który obejmuje poniższe elementy:
- dane organizatorów
- czas trwania konkursu
- warunki uczestnictwa
- zadania konkursowe
- przewidziane nagrody
- informację na temat praw autorskich
- informację o rodo
- instrukcję złożenia reklamacji
Taki regulamin ma z reguły kilka stron i nikt nie ma czasu ani ochoty tego czytać, dlatego warto przygotować skrót dla osób chcących wziąć udział w konkursie. Najlepiej przygotować stronę konkursową z ładną grafiką, informacją o nagrodach i skrótem tego, co trzeba zrobić, żeby zachęcić potencjalnych uczestników.
4. Promocja konkursu
Przygotowując konkurs trzeba wziąć pod uwagę, w jaki sposób nasi fani mają się nim dowiedzieć. Samo umieszczenie informacji na naszym profilu to zdecydowanie za mało, chyba że jesteśmy ogromną firmą ze znanym brandem i mamy wielu fanów. Poza tym dobrze, żeby zgłosiły się do konkursu również osoby, które jeszcze nie obserwują naszej firmy. W przeciwnym wypadku nie osiągniemy celu, jaki założyliśmy sobie na początku, a ilość uczestników będzie znikoma. Idealnie byłoby promować konkurs za pomocą Google Ads lub Facebook Ads, jeśli nie mamy na to przeznaczonego budżetu możemy wyszukać odpowiednią grupę na Facebooku lub strony, które śledzą konkursy w social mediach. Możemy dać znać Influencerom i Youtuberom, żeby informowały o naszym konkursie.
5. Wybranie zwycięzców
Im szybciej ogłosisz kto wygrał tym lepiej, bo nikt nie lubi za długo czekać. Daj znać o zwycięzcach w social mediach i na swojej stronie, do osób zainteresowanych wyślij prywatną wiadomość lub maila. Sprawdź, czy założone cele zostały osiągnięte i wyciągnij wnioski na następny konkurs.
Dodaj komentarz