Branża e-commerce cały czas prężnie się rozwija. Pandemia koronawirusa spowodowała, że w Polsce i na całym świecie wiele firm przeniosło usługi do internetu. Zastanówmy się, jak nasza firma może zaistnieć na tym polu i jakie są odpowiednie praktyki dla e-commerce? Sprawdźmy, jakie wymagania mają klienci dokonujący zakupów online i jak ich zadowolić?
Spis treści:
1. Wygoda użytkowników
Tworząc sklep internetowy nie możemy zapominać, że ma on być przede wszystkim dla klientów, Warto wziąć pod uwagę UX design, czyli projektowanie doświadczeń klientów. Chodzi o to, żeby zwrócić większą uwagę, na zadowolenie użytkowników, wynikające z łatwości w obsłudze i odpowiednich funkcji na stronie. Użytkownicy nie chcą już wypisywać długich formularzy ani podawać wielu danych osobowych, często chcą dokonać zakupu bez konieczności założenia konta i nie chcą też poświęcać czasu na szukanie interesujących ich treści na stronie. Przez takie właśnie sytuacje tracimy klientów. Strona musi być prosta w obsłudze, wymagać podania wyłącznie naprawdę niezbędnych danych. Cały proces musi trwać krótko.
2. Zdjęcia produktów
Jeżeli chcemy zainteresować naszych klientów warto zadbać o dobrej jakości i interesujące zdjęcia produktów. Postarajmy się wyróżnić, nie wstawiajmy fotografii przesłanych przez producentów, czy obrazów stockowych, bo takie mają wszystkie sklepy. Pokażmy, jak wygląda produkt na modelce lub w życiu codziennym. Zróbmy zdjęcie ze znanym influencerem lub przygotujmy ciekawą kompozycję. Takie zaprezentowanie produktu zwiększy szansę na konwersję.
3. Opisy artykułów
Wykorzystajmy język korzyści, czyli przedstawmy plusy danego produktu. Napiszmy dlaczego jest wyjątkowy i warto go kupić oraz do czego się nam przyda. Postawmy na krótkie zdania lub równoważniki wypowiedzi, nie zapominając o wypunktowaniu najważniejszych cech. Klient musi bez trudu sprawdzić nazwę producenta, kolor, inne warianty, rozmiar itd. Przygotujmy ciekawą kartę produktu, żeby zachęcić użytkowników do zakupów. Uprzedź pytania użytkowników i wyjaśnij wątpliwości w opisie artykułu.
4. Rozmieszczenie produktów
Warto poświęcić czas na odpowiednie posortowanie towaru. Klienci muszą w łatwy sposób odnaleźć wszystko, czego szukali. Najprościej zastosować drzewko kategorii, to znacznie skraca czas zakupów. Poprawne rozmieszczenie produktów pomaga w proponowaniu klientom innych artykułów, które są powiązane z tym, co użytkownik ma już w koszyku.
5. Obsługa na wysokim poziomie
Chyba każdy zdaje sobie sprawę, że obsługa sklepu internetowego musi zadbać o klienta. Trzeba szybko odpowiadać na maile i pytania od klientów, odbierać telefony, a jeśli akurat nie ma nas w biurze koniecznie musimy oddzwonić. Jeżeli klient jest z jakiegoś powodu niezadowolony warto załagodzić sytuację. Takie zachowania wpłyną bezpośrednio na opinie o firmie. E-sklep, który ma dużo złych opinii będzie omijany szerokim łukiem.
6. Formy płatności, wysyłka i zwroty
Oferujmy różne formy płatności np. przelewem, kartą kredytową, BLIKiem, za pobraniem. Dzięki temu klient wybierze najwygodniejsze dla siebie rozwiązanie. Podobnie ma się rzecz z ze sposobem wysyłki np. paczkomat, kurier, odbiór w punkcie, odbiór osobisty itd. Zaproponujmy darmową dostawę od jakiejś wydanej kwoty. Proponujmy wygodne zwroty, żeby klienci byli zadowoleni.
Dodaj komentarz