Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / Narzędzia do estymacji / analizy ruchu na stronie internetowej


Narzędzia do estymacji / analizy ruchu na stronie internetowej



5 listopada 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

Analiza ruchu na stronie internetowej jest jednym z bardzo istotnych elementów pozycjonowania. Gdybyśmy tylko wykonywali czynności optymalizacyjne, bez wykonywania analizy naszych działań, nie wiedzielibyśmy czy są one skuteczne lub czy coś należy zmienić. Dlatego wybór odpowiedniego narzędzia, a najlepiej operowanie na kilku z dostępnych na rynku, jest bardzo istotne.

Co to jest estymacja?

W naukowym ujęciu, jest to dział wnioskowania statystycznego, który zbiera metody pozwalające na uogólnienie wyników badań. Mówiąc prościej, estymacja to inaczej oszacowanie. Na podstawie dostępnych nam danych, możemy uogólnić (przybliżyć) wynik nieznanej zmiennej. W kontekście ruchu na stronach internetowych, można jednak uznać, że narzędzia służące do estymacji, są dość precyzyjne.

Po co analizować ruch na naszej stronie?

Ruch na stronie internetowej, mówiąc najprościej, to liczba użytkowników, która w określonym czasie przebywała na naszej stronie. Dlatego istotnym jest, aby prowadzić regularne przeglądy naszej witryny w dostępnych narzędziach. Dzięki temu będziemy mogli się dowiedzieć m.in.:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Jakie słowa kluczowe są najbardziej pożyteczne
  • Jakie preferencje oraz zainteresowania posiadają Twoi odbiorcy
  • W jakim stopniu Twoje działania marketingowe są skuteczne
Przeczytaj również  Jaki hosting pod WordPress? Ranking 2024

Narzędzi służących do szacowania i analizy ruchu na stronach internetowych jest bardzo wiele, a każde z nich posiada nieco inne cechy charakterystyczne. Zatem warto zwrócić uwagę na poszczególne narzędzia, aby wybrać dla siebie najbardziej odpowiednie.

Google Analytics

W pewnym sensie Google Analytics, jest już synonimem analizowania ruchu na stronach internetowych. Narzędzie jest bezpłatne, a jednak posiada odpowiednio dużo funkcjonalności. Możesz wykorzystać Google Analytics do oszacowania ruchu na stronach konkurencji, a także za sprawą umieszczenia kodu śledzenia na Twojej stronie, narzędzie będzie zbierało i zapisywało szczegółowe dane, dotyczące ruchu użytkowników. Google Analytics posiada raporty dotyczące m.in.:

  • Odbiorców – zawierają dane o użytkownikach i generowanym w trakcie wizyty na stronie ruchu.
  • Zachowań – ile czasu użytkownicy przebywają na stronie oraz gdzie spędzają czas itp.
  • Pozyskiwania – mówiąc najprościej, w jaki sposób użytkownicy trafili na naszą stronę.
  • Konwersji – dotyczy wartości i jakości wygenerowanego ruchu, np. ile procent użytkowników zakończyło wizytę na naszej stronie kontaktem z nami lub dokonaniem zakupu.

SimilarWeb

W przypadku tego narzędzia, mamy do czynienia z częściowo bezpłatną wersją oraz możliwością wykupienia pakietu. SimilarWeb umożliwia pobranie raportu PDF, który będzie zawierał wszystkie pożądane przez nas dane. Charakteryzuje się również przez bogaty zakres informacji dotyczących stron internetowych. W prezentowanych danych możemy znaleźć m.in.:

  • Rankingi – wskazaną przez nas witrynę możemy porównać do stron z całego świata lub innego wskazanego przez nas obszaru lub zasięgu tematycznego.
  • Widoczność – informacje dotyczące tego, jak nasza strona ukazuje się w darmowych oraz płatnych wynikach wyszukiwania.
  • Media społecznościowe – dane dotyczące ruchu z różnych portali, a także ilość ruchu pochodząca z kampanii typu display.
Przeczytaj również  Ścieżka zakupowa - jak ułatwić ją klientowi?

Senuto

Senuto oferuję analizę ruchu na stronie za pomocą analizy widoczności. Co ciekawe, możliwa jest także praca na danych z analizy konkurencji. Znajdziemy tam informacje dotyczące słów kluczowych z top10 w organicznych wynikach wyszukiwania oraz pozycję Twojej witryny, jeśli jest poza pierwszą 10. Znajdziemy również inne dane, np.:

  • Ruch – szacowany miesięczny ruch dla naszej domeny
  • Sezonowość – dane dotyczącego tego jak ruch na naszej stronie zmienia się w stosunku do pory roku.
  • Frazy – zostaną przedstawione te najbardziej wartościowe dla konkretnej domeny z istotnymi informacjami.

Podsumowanie

Estymacja oraz analiza ruchu na stronie internetowej jest bardzo ważna. Istotne jest, aby nie ograniczać się do jednego narzędzia, bo może się okazać, że dużo prościej będziemy mogli stworzyć np. jakiś raport. Oszczędzamy w ten sposób przede wszystkim czas. Warto pamiętać, że możemy także zbierać szacunkowe dane dotyczące naszej konkurencji. Nie należy odrzucać tej możliwości. Jedną z bardzo ważnych umiejętności jest uczenie się na błędach, a najlepiej jakby to były cudze błędy.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Narzędzia do estymacji / analizy ruchu na stronie internetowej"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *