Zakupy w sklepach stacjonarnych cały czas są najpopularniejszą formą sprzedaży, jednak w ostatnich latach zainteresowanie e-commerce stale rośnie. W związku z pandemią koronawirusa rynek ten, to najszybciej rozwijający się kanał dystrybucji. Sprzedaż przez internet dotyczy zakupów na aukcjach internetowych, sklepach internetowych, platformach sprzedażowych, w programach partnerskich i zakupach grupowych, a także coraz lepiej rozwijająca się sprzedaż na urządzeniach mobilnych poprzez aplikacje i w social mediach.
Zwolenników takiej formy sprzedaży przybywa, bo każdy ma dostęp do internetu. W związku z tym, że e-handel tak szybko się rozwija coraz lepiej chronieni są konsumenci. Powstało dużo regulacji prawnych, które sprawiły, że konsumenci mają większe zaufanie do internetowych zakupów np. możliwość 14-dniowego zwrotu towaru bez podania przyczyny. Najchętniej dokonujemy sprzedaży za pomocą komputera stacjonarnego, laptopa i na trzecim miejscu smartfona.
Spis treści:
Co wpływa na popularność zakupów mobilnych?
Powszechny dostęp do internetu sprawił, że nasze przyzwyczajenia się zmieniają, ma to wpływ także częstotliwość sprzedaży na urządzeniach mobilnych m.in. na smartfonach i tabletach. Przede wszystkim taki rodzaj zakupów jest bardzo wygodny, po całym dniu pracy nie mamy ochoty na tzw. shopping. Wolimy wrócić do domu, usiąść wygodnie w fotelu i bez chodzenia po sklepach, stania w kolejkach znaleźć dokładnie to, co nam potrzebne. Szansa, że w internecie nie znajdziemy odpowiedniego rozmiaru czy koloru jest znikoma. Jeżeli w sklepie stacjonarnym nie ma np. konkretnego modelu aparatu fotograficznego musimy pojechać w inne miejsce, żeby kupić ten produkt. Wiąże się to ze staniem w korkach i stratą czasu, a nie mamy pewności, że w drugim sklepie towar będzie dostępny. Nie wszystkie sklepy stacjonarne mają też możliwość sprawdzenia przez internet, jakie produkty są na stanie. W sklepach internetowych takie problemy nas nie dotyczą.
Płatności online
Większość sklepów internetowych zwraca uwagę na wygodę i zadowolenie klientów, dlatego skraca czas potrzebny na dokonanie zakupu, ułatwia ścieżkę zakupową i płatności dokonywane przez internet. Z reguły mamy do wyboru kilka opcji płatności m.in. płatność ratalną, kartą kredytową, przelewem internetowym, BLIKIEM, przy odbiorze zamówienia i PayPalem.
Smartfon
Dzięki zakupom poprzez smartfona lub tablet możemy od razu kupić pożądany produkt. Nie musimy się przejmować, że zostanie wyprzedany lub skończy się na niego promocja. Nie trzeba czekać, aż dojedziemy do domu lub biura, żeby skorzystać z komputera. Telefon zawsze mamy przy sobie i to jest jego największa zaleta.
Obawy zakupów przez urządzenia mobilne
Mimo, że ilość osób dokonujących zakupów przez urządzenia mobilne stale rośnie, to jest grupa użytkowników, która nie darzy tego kanału dystrybucji zaufaniem. Po pierwsze są osoby, które nie chcą udostępniać numeru karty kredytowej lub przelewać pieniędzy nieznanej firmie. Posiadając sklep internetowy warto podkreślić, że płatności online są bezpieczne, że strona nie wymaga podania tzw. wrażliwych danych, tylko te które są faktycznie konieczne. Dobrze jest zaproponować różne formy płatności wraz z męczliwością płatności przy odbiorze zamówienia, żeby klient mógł nam zaufać. W związku z tym, że firm oferujących swoje produkty w sieci jest dużo możemy zachęcić klientów do naszych usług pozytywnymi opiniami i referencjami.
Dodaj komentarz