Już od dawna Google zwraca uwagę na responsywność stron internetowych. Mobile First Index to kolejny krok w tym temacie. Teraz komfort internautów, którzy korzystają z telefonów i tabletów do przeglądania stron internetowych, ma być najważniejszy. Dowiedz się, jakie zmiany wprowadza Google?
Spis treści:
Co to jest Mobile First Index?
Wprowadzenie Mobile First Index oznacza, że dla robotów wyszukiwarek, które są odpowiedzialne za zaindeksowanie treści i tworzenie rankingów w wyszukiwarce najważniejsza będzie mobilna wersja witryny. W związku z tym pozycja danej strony w wyszukiwarce Google będzie określana za pomocą oceny Googlebota dla smartfonów.
Mobile First Index zwraca uwagę na to, żeby w mobilnej wersji strony pokazywały się wszystkie istotne informacje, co na stronie desktopowej. Strona musi działać płynnie i szybko.
Czemu Google wprowadza Mobile First Index?
Ilość osób korzystających z urządzeń mobilnych cały czas się zwiększa, większość z nas ma stały dostęp do internetu. Wedle najnowszych danych Hootsuite już więcej osób korzysta z internetu na telefonie (53,3%) niż na desktopie (44%). To wzrost o 6,8 % w porównaniu do roku wcześniejszego. Już od dawna przeczuwano, że Google wprowadzi tego typu zmiany, bo zadaniem robotów Google jest zapewnienie wyników wyszukiwania na najwyższym poziomie, więc te muszą brać pod uwagę urządzenia mobilne.
Kiedy Google wprowadzi Mobile First Index?
Tak naprawdę już w 2016 roku Google poinformowało, że powoli zacznie wprowadzać Mobile First Index i będzie prowadzić analizę danych. W 2018 roku Google wdrożyło ważną aktualizację która miała związek z czasem ładowania się stron internetowych. Od tego momentu algorytmy zwracają uwagę na Page Speed i jest to istotny czynnik rankingowy. Pod koniec marca 2021 roku Mobile First Index zacznie obowiązywać. Od tego momentu wszystkie witryny będą indeksowane w wersji mobilnej. Teraz ta funkcja jest uruchomiona dla dużej ilości stron.
Jak przygotować witrynę do Mobile First Index?
Najłatwiej już podczas tworzenia strony wykonać ją w systemie Responsive web design (RWD). Chodzi tutaj o to, że już na etapie projektowania witryny tworzymy taki układ, żeby sam dopasowywał się do wielkości okna przeglądarki, np. na tablecie, smartfonie czy na laptopie. Zaletą takiej strony jest to, że na każdym urządzeniu wszystko jest czytelne i wyświetla się poprawnie na małych i dużych ekranach.
Jeśli masz już stronę internetową zobacz, czy wszystko wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych. Wykorzystaj funkcję zbadaj klikając prawym przyciskiem myszki na stronie wyświetlanej na komputerze i sprawdź, jak zmienia się jej wygląd. Możesz tez wyświetlać stronę na różnych urządzeniach i weryfikować, czy wszystko jest w porządku. Przyjrzyj się szybkości ładowania strony i popraw lub usuń elementy, które ją spowalniają. Posprawdzaj rozmiary zdjęć i filmików, rozdzielczość nie może być za mała, bo fotografie będą rozmazane, ani za duża, bo wpłynie na szybkość ładowania witryny.
Dodaj komentarz