Meta tagi pomimo swojej niepozornej formy, są bardzo ważnym elementem każdej strony internetowej. Meta description jest jednym z nich i pomimo faktu, że podważa się jego rolę w pozycjonowaniu stron internetowych, to nie powinien być marginalizowany, przede wszystkim ze względu na użytkowników. To on jest miejscem, które możemy wykorzystać by zachęcić użytkownika do wejścia na stronę. A sam meta title może być niewystarczający.
Spis treści:
Czym jest meta description?
Meta descriptin to najprościej mówiąc opis strony internetowej. Jest jednym ze znaczników HTML, który powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe, odpowiadające tematyce treści na dane strony. Wyświetla się razem z meta title z poziomu wyszukiwarki, a rozpoznać go można po jego długości (150/160 znaków ze spacjami), a także formie (mniejsza czcionka, szary tekst). Znajduje się zawsze pod tytułem, który zawiera link kierujący do wskazanej strony.
Ważne jest to, aby odpowiednio nim operować. Jeśli nie dodamy meta description to zostanie on automatycznie przydzielony przez Google na podstawie treści, co nie jest najlepszym sposobem by zachęcić użytkowników. Natomiast jeśli nasz meta description będzie zbyt długi, Google po prostu go utnie i również może nie przynieść pożądanych efektów. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio go przygotować.
Czy meta description ma związek z pozycjonowaniem stron?
Jeszcze jakiś czas temu meta description był jednym z ważniejszych czynników przy tworzeniu rankingu wyników wyszukiwania. Jednak już od 2009 roku nie ma on bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron internetowych. A co z wpływem pośrednim?
Wygląda to tak, że meta description jest bardzo istotne z punktu widzenia użytkownika. Podobnie jak meta title, ma za zadanie zachęcić użytkownika do wejścia na stronę. Mamy do dyspozycji mało miejsca, jednak odpowiednio dopracowane meta tagi mogą realnie wpłynąć na współczynnik CTR, czyli tzw. współczynnik klikalności.
Chociaż nie ma udowodnionej zależności pomiędzy wskaźnikiem CTR, a pozycjonowaniem, to można powiedzieć, że im większy CTR tym teoretycznie nasza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania powinna być wyższa. Jeśli zainteresujemy użytkownika w takim stopniu, aby wszedł on na naszą stronę, a następnie spędził tam więcej niż ułamek sekundy. To realnie wpłynie to na naszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.
Tak przedstawione zagadnienie meta description można przedstawić jako zjawisko niewpływające bezpośrednio na pozycjonowanie stron. Jednak na pewno przynoszące ogromne korzyści, jeśli odpowiednio dopracujemy opis strony.
O czym należy pamiętać przy tworzeniu meta description?
Wiemy już, że po prostu warto przygotować odpowiedni meta description dla naszej strony internetowej. Warto w takim razie się dowiedzieć, o czym należy pamiętać, przy tworzeniu naszego opisu?
- Miejsce w wyszukiwarce – i nie chodzi tutaj o liczbę znaków. Należy pamiętać, że wyszukiwarka daje nam do dyspozycji miejsce w postaci pikseli. A to nie zawsze będzie równe każdej literze alfabetu itp. Dlatego warto mieć to na uwadzę i nie wykorzystywać 160 zzs. Lepiej zostawić sobie pewną granicę bezpieczeństwa, dzięki której będziemy mieli pewność, że nasz meta description nie zostanie ucięty.
- Treść – poza zwięzłością, która jest już oczywista, powinniśmy postawić na wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Co więcej, meta description powinien korespondować ze znacznikiem meta title naszej strony. Nie oznacza to, że musi być jego dokończeniem, ale tematycznie oba meta tagi powinny być spójne.
- Zachęta do działania – meta tagi mają wpłynąć na współczynnik klikalności. Aby to zrobić musimy wykorzystać wszelkie możliwe sposoby. Dobrym pomysłem będzie zastosowanie Call To Action, wykorzystanie języka korzyści, słów mocy itp.
Podsumowanie
Meta description to opis strony internetowej. Jest jednym ze znaczników HTML opisujących zasoby internetowe i możemy go zauważyć z poziomu wyszukiwarki w jej wynikach. Będzie wyświetlany poniżej meta title, który zawiera link do opisywanej strony internetowej. Chociaż meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron, to nie należy go lekceważyć, ponieważ pośrednio powinien odgrywać znaczącą rolę w naszej strategii SEO.
Dodaj komentarz