Spis treści:
Co to jest Merchandising?
W sklepach stacjonarnych merchandising to działania promocyjne, których celem jest oddziaływanie na zachowania klientów przez sposób ustawienia produktów na półkach sklepowych, a także sam wygląd sklepu, co bezpośrednio przyczynia się do sprzedaży większej ilości towarów, a tym samym zwiększenie zysków firmy. Klient, który chciał kupić jedną rzecz musi obejść cały sklep, żeby znalazł to po co przyszedł. Istnieje duża szansa, że zanim odnajdzie poszukiwany produkt wrzuci coś jeszcze do koszyka. Zastanówmy się czy da się wykorzystać działania merchandisingowe w sklepie internetowych?
Jak powinien wyglądać sklep internetowy?
Bardzo dużo użytkowników wchodząc do sklepu internetowego bierze pod uwagę, jak wygląda strona? Jeśli to przestarzała witryna z nieaktualnymi informacjami, to szansa że klient ją opuści jest duża. Ludzie nie mają zaufania do tego typu sklepów. Chcąc zwiększyć ilość klientów musimy zadbać o to, żeby strona była przyjazna użytkownikom, musi się szybko ładować, klienci nie mogą mieć problemów z nawigacją na stronie, warto zadbać o nowoczesne i ciekawe grafiki i atrakcyjne zaprezentowanie towarów. Jeśli klient uzna, że strona jest przestarzała, albo będzie miał problem z odnalezieniem produktu, przejdzie do konkurencji.
W jaki sposób zastosować merchandising w e-sklepie?
Przede wszystkim nasza strona musi wzbudzać zaufanie i miłe skojarzenia. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i kilka pierwszych sekund może zaważyć, czy internauta zostanie na stronie. Witryna musi być profesjonalna, nie można przesadzić z wyskakującymi okienkami, kolorem i rodzajem czcionki, strona musi być czytelna i estetyczna, obrazki muszą ze sobą współgrać, menu kategorii powinno być właściwe pofiltrowane, żeby klient bez problemu znalazł to, czego szuka. Warto, żeby nasz sklep wyróżniał się na tle konkurencji. Jeśli korzystamy z tej samej platformy, mamy podobną szatę graficzną i zbliżone logo, to klient nas nie zapamięta. Jeśli chcemy, żeby nasza firma była dobrze odbierana przez użytkowników, warto umieszczać na niej porady dotyczące produktów, a także ciekawe informacje związane z naszą branżą. To wpłynie na lepszy odbiór naszej marki przez klientów. Pozwól konsumentom na przesyłanie opinii, ocenianie artykułów, pisanie komentarzy. Proponuj im często kupowane artykuły lub produkty związane z tym, co mają już w koszyku. Zorganizuj konkurs lub przygotuj ciekawe promocje. To wszystko wpływa na zwiększenie przychodów.
Jakie elementy negatywnie wpływają na odbiór sklepu internetowego?
– nudny projekt witryny, brak elementów wyróżniających
– główna strona nie wzbudza zaufania
– niepoprawne ułożenie treści
– niejasne informacje na temat ceny artykułów i warunków dostawy
– nieestetyczne prezentowanie artykułów
– za długie opisy produktów, kopiowanie treści z innych stron
– nieodpowiednie rozmieszczenie treści, niejasny układ asortymentu
– brak pozycjonowania strony
– wyłączenie możliwości komentowania i wystawiania opinii
– niezrozumiałe regulaminy i polityka prywatności
– sklep nie jest połączony z social media
– brak danych kontaktowych na stronie, podany wyłącznie adres mailowy
Dodaj komentarz