W związku z ogromną konkurencją konieczne jest budowanie relacji z użytkownikami, dowiedzenie się jakie mają potrzeby i spełnienie ich. Celem nowoczesnego marketingu jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Spis treści:
Co to jest marketing konwersacyjny?
Marketing konwersacyjny (ang. conversational commerce lub conversational marketing) to wszelkiego rodzaju działania, które skupiają się na stworzeniu kontaktu z użytkownikami, czego rezultatem będzie sprzedaż produktów lub usług. Naszym zadaniem jest przeprowadzenie skutecznej rozmowy internetowej np. za pomocą chatu w celu osiągnięcia konwersji. Mamy do pomocy różne kanały dotarcia do klientów. Ważne, że możemy się kontaktować z kilkoma użytkownikami w tym samym momencie, dlatego niezbędne będzie wprowadzenie do obsługi pewnej automatyzacji.
Narzędzia stosowane w marketingu konwersacyjnym
Tak, jak wspominaliśmy wcześniej w marketingu konwersacyjnym konieczna jest automatyzacja systemów komunikacji. Możemy skorzystać z różnych narzędzi m.in. chatbotów, chatboxów, komunikatorów typu WhatsApp lub Messenger, sms-ów, e-maili, live chatów, rozmowy wideo lub transmisji na żywo. W związku z tym, że użytkownicy wymagają natychmiastowej odpowiedzi na zadane pytania trzeba się zastanowić, które narzędzia do komunikacji wybierzemy. Nie można zdecydować się na wszystko, bo później będziemy mieć problem z bieżącą obsługą wielu kanałów. Decydując się na konkretne systemy nie można zapomnieć, że powinny one być kompatybilne ze sobą i zachowywać ciągłość korespondencji. Dobrze, gdy klient może wrócić do rozmowy, żeby ją kontynuować lub jeszcze raz zapoznać się z jej treścią.
Marketing konwersacyjny w praktyce
Jeśli chcemy żeby komunikacja z naszą firmą była na wysokim poziomie samo umieszczenie na stronie wtyczki Messengera nie wystarczy. Konieczne jest odpowiednie zaplecze. Kontakt z naszymi pracownikami powinien być możliwy cały czas bez względu na porę dnia i dzień tygodnia. Odpowiedź musi być natychmiastowa, nikt nie będzie czekać pół godziny tylko wyjdzie z naszej strony i poszuka odpowiedzi u konkurencji i tam dokona zakupu. To często wiąże się z przeprowadzaniem naraz kilku rozmów, a do tego najlepiej nadają się różnego rodzaju boty. Automaty prowadzą naraz kilka rozmów i co najważniejsze udzielają odpowiedzi nawet w nocy. Oczywiście nie są wstanie odpowiedzieć na wszystkie pytania, jednakże poradzą sobie z najczęściej zadawanymi. Ważne, żeby zdania były naturalne, krótkie i wyczerpujące. Warto wykorzystać odpowiedni system CRM do zbierania najważniejszych danych. To skróci czas oczekiwania na odpowiedź, bo możemy wcześniej przygotować się na różne warianty pytań. Ważna jest też ciągłość rozmowy, o której pisaliśmy już wcześniej. Klient nie musi drugi raz wyjaśniać problemu, a to znacznie skraca i upraszcza proces komunikacji.
Korzyści marketingu konwersacyjnego
Marketing konwersacyjny pozytywnie wpływa na tworzenie relacji z klientami i na wizerunek brandu. Dzięki niemu zapewnimy lepszą jakość obsługi, wprowadzimy wygodną i szybką formę komunikacji z użytkownikami, a także poznamy ich potrzeby. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że zadowolony klient z pewnością do nas wróci, a może również poleci nasze usługi znajomym.
Dodaj komentarz