Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Czy livechat jest sposobem na zwiększenie sprzedaży?


Czy livechat jest sposobem na zwiększenie sprzedaży?



18 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Większość użytkowników wykorzystujących livechat uważa, że jest on niezwykle przydatnym narzędziem. To świetny sposób komunikacji w sklepach internetowych. To przydatna funkcja zarówno dla klientów, którzy mogą szybko otrzymać odpowiedź na nurtujące ich pytanie i wygodnie porozmawiać z pracownikami sklepu oraz dla działu obsługi, który może szybko reagować na potrzeby użytkowników. Livechat gromadzi i przetwarza ważne dane o użytkownikach. Wykorzystywanie livechata ma ogromy wpływ na jakość obsługi, co w konsekwencji prowadzi do wyższej konwersji i większych zysków firmy.

O to jest livechat?

Livechat to internetowy program do obsługi użytkowników, analizowania wejść w witrynie oraz do marketingu internetowego. Od 2002 r. jest proponowane w modelu SaaS przez firmę Livechat Software, ale mamy do wyboru również rozwiązania innych firm. Livechaty możemy znaleźć zarówno w sklepach internetowych, marketplaces, blogach, a także na forach internetowych. Livechat ma postać okienka znajdującego się aplikacji mobilnej lub w witrynie internetowej, w krytym możemy wpisać wiadomość.

Przeczytaj również  Większa sprzedaż przez strategię content marketingową

Jak to wygląda w praktyce?

Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, bo klient nie musi szukać na stronie numeru telefonu ani adresu mailowego, żeby skontaktować się z danym podmiotem, wystarczy, że kliknie w okienko, wpisze swoje pytanie i kliknie przycisk wyślij. Taka forma kontaktu jest wygodna i często wykorzystywana przez użytkowników. Z reguły, to klient kontaktuje się z obsługą sklepu lub bloga, ale czasami po spełnieniu ustalonych wcześniej warunków to Chatbot pierwszy odzywa się do użytkownika. Chatbot to system internetowy, który ma przeprowadzić rozmowę z klientem (niejako komputer rozmawia z człowiekiem). Z reguły tego typu programy stosują schematy blokowe, analizują powtarzalne się zachowania i automatycznie wybierają poprawną odpowiedź. Live chat umożliwia zsynchronizowane się z innymi programami stosowanymi w marketingu internetowym np. programy do help desk, crm, narzędzia do analityki, aplikacje dotyczące wymiany informacji online, wtyczki serwisów społecznościowych. itd.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Plusy i minusy livechat

Wadą tego rozwiązania mogą być ewentualne kłopoty techniczne, co może wpłynąć negatywnie na odbiór firmy przez użytkowników. Czasami może być problem z dostosowaniem livechata na smartfonach, dlatego warto sprawdzić, czy na pewno wszystko działa poprawnie. Musimy mieć na uwadze, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych. Ważna kwestią jest również ustalenie naszej grupy docelowej. Jeśli okaże się, że nasze produkty kierujemy w szczególności do osób w podeszłym wieku, to może się okazać, że taka forma kontaktu im nie odpowiada.

Przeczytaj również  Promowanie produktów ze sklepu online na Facebook

Zaletą livecharta jest przede wszystkim łatwy i szybki dostęp dla użytkowników. Klienci z reguły nie chcą czekać długo na odpowiedź, kupują tu i teraz i odpowiedź za 2 godziny ich nie satysfakcjonuje. To ważne, bo jeśli klient nie uzyska odpowiedzi u nas, odwiedzi stronę konkurencji. Po drugie zastosowanie takiego rozwiązania na naszej stronie to oszczędność czasu i pieniędzy. Nie potrzebujemy kilku osób do obsługi, bo wykorzystując chatbota i jednego pracownika, jesteśmy w stanie zachować obsługę klientów na najwyższym poziomie, co wpłynie pozytywnie na opinie o firmie i satysfakcję klientów.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Livechat – jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *