Podstawą skutecznego pozycjonowania strony internetowej jest stworzenie dobrego profilu linkowego. To proces długofalowy, który będzie wymagał naszego zaangażowania, ale przyniesie wymierne korzyści. Chodzi tutaj o to, żeby umieszczać odpowiednie odnośniki do naszego serwisu na różnych stronach internetowych w taki sposób, żeby wykazać, że witryna do której kierujemy ma dużą wartość i jest powiązana z odpowiednimi frazami. Takie działania wpływają na poprawę widoczności strony w wyszukiwarce Google.
Spis treści:
Jak wygląda link? Tworzenie profilu linkowego
Link do witryny (tzw. odnośnik do strony) zbudowany jest z paru elementów. Każdy z nich istotnie wpływa na pozycjonowanie. Przeważnie wykorzystuje się poniższe elementy:
- Anchor text to tzw. „tekst zakotwiczony”znajduje się pomiędzy znacznikiem <A> i </A>. To on znajduje się na stronie i w niego klikamy.
- Adres URL jest adresem, który zobaczymy po wejściu w linka (może być wewnętrzny lub zewnętrzny).
- Parametr target jest opcjonalny i z reguły reguluje, w którym miejscu ma się otwierać link.
- Parametr rel również nie jest obowiązkowy, przeważnie wykorzystuje się go w sytuacji, kiedy linki wychodzące nie mają przekazywać wartości link juice.
- Parametr title to element dodatkowy, po naprowadzeniu na link pokazuje się tzw. dymek lub chmurka z pomocniczą informacją.
Jak stworzyć profil linkowy?
Tak, jak wspominaliśmy wcześniej budowanie profilu linkowego jest niezbędne jeśli chcemy, żeby nasza strona była wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To proces ciągły i nie wolno go zaniedbywać. Sprawdźmy, skąd można zdobyć odnośniki do naszej strony.
Blogi
Na blogach znajdują się treści związane z konkretnymi tematami, a osoby odwiedzające takie strony są nimi zainteresowane. Warto poszukać blogi związane z działalnością naszej firmy. Poprawnie umieszczony link do naszego portalu będzie pożyteczny dla osób przeglądających bloga oraz dla robotów wyszukiwarek. Opłaca się poszukać mniej znane blogi, które z czasem mogą zwiększyć liczbę osób odwiedzających, bo umieszczenie linków na już popularnych i znanych blogach może się wiązać z dużymi nakładami finansowymi.
Fora internetowe
Warto wykorzystywać różnego rodzaju fora internetowe najlepiej te, które są związane z naszą branżą do pozyskiwania linków. Po pierwsze to sposób dotarcia do zainteresowanej tematem grupy odbiorców, po drugie dajemy informację robotom Google, że nasza strona jest użyteczna. Z reguły umieszczanie informacji na forach jest bezpłatne, wiążę się tylko z utworzeniem na nich konta użytkownika. Niestety niektóre serwisy nie umożliwiają dodawanie treści zawierającej linki, a inne stosują parametr rel=”nofollow”.
Bardzo dobrym źródłem pozyskiwania odnośników są m.in. Instagram, Facebook czy Twitter. Wystarczy założyć konto w serwisie i umieszczać na naszym profilu informacje zawierające linki do naszej strony. Takie działania zapewnią większą rozpoznawalność marki, a ich zaletą jest to, że są bezpłatne.
Komentarze
Możemy również zdobywać nowe linki poprzez umieszczanie komentarzy na blogach lub stronach partnerskich pod artykułami związanymi z naszą branżą. W związku z tym, że pod tekstem może być dużo komentujących osób nasz wpis szybko znajdzie się gdzieś daleko i nie będzie widoczny dla innych użytkowników, ale nadal będzie widziany przez roboty wyszukiwarek, a to jest nasz główny cel.
Dodaj komentarz