Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Czym są linki wychodzące ze strony i jak je wykorzystać w SEO?


Czym są linki wychodzące ze strony i jak je wykorzystać w SEO?



13 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Jeśli chcemy dobrze wypozycjonować nasza stronę internetową warto mieć na uwadze linkowanie zewnętrzne. Dbając o wartościowe linki kierujące do naszej witryny możemy wypozycjonować stronę w naturalnych wynikach wyszukiwania. Warto pozyskiwać linki ze znanych blogów, portali branżowych i katalogów firmowych. Dobrze jest zastanowić się jak wygląda sytuacja z drugiej strony, czyli jak wpływają linki wychodzące z naszej strony na SEO? Jak zadbać, żeby takie działania nie przyniosły więcej szkody niż pożytku.

Linki wychodzące

Chcąc wzmocnić stronę każdy właściciel witryny próbuje zdobyć, jak najwięcej wartościowych linków. Zdobycie odnośnika nie zawsze ma wpływ na SEO. Należy pamiętać, że im większa ilość linków z jednej podstrony, tym zmniejsza się ich moc. Można odnaleźć strony do publikacji artykułów, które mają ograniczenie odnośnie ilości linków na jednej podstronie, ale bywają też takie, na których można opublikować nieograniczoną ilość odnośników. Jeśli reklamodawca chce zamieścić 15 linków w tekście, to raczej nie wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie. Po pierwsze takie działania są nienaturalne dla robotów wyszukiwarek. Algorytmy wyłapują takie sytuacje jako sztuczne, dlatego nie przynoszą żadnych korzyści. W sytuacji, gdy jakaś firma chce na naszej stronie opublikować tego rodzaju artykuł, musimy jej wytłumaczyć, że tego rodzaju działania nie mają większego sensu. Przyjmuje się zasadę, że najlepiej umieścić w artykule jeden link, a jeśli jest taka potrzeba powinny to być maksymalnie trzy odnośniki. Z naszego punktu widzenia, jako właściciela portalu publikującego artykuł powinno nam zależeć na umieszczaniu, jak najmniejszej ilość linków, bo oddziałuje to na pozycję naszej witryny w wyszukiwarce Google.

Przeczytaj również  Jak korzystać z Google Trends? Szukaj inspiracji

Zasada pierwszego linka

W zasadzie pierwszego linka, czyli tzw. first link counts chodzi o to, że roboty wyszukiwarki skupią się wyłącznie na pierwszym linku umieszczonym w artykule. Nie mam więc sensu umieszczać kilku linków, które kierują na tą samą witrynę. Przykładowo w tekście zawrzemy kilka linków na tę samą podstronę klienta, to zliczony będzie wyłącznie anchor pierwszego z nich. Jeśli chcemy ominąć first link counts możemy zastosować kotwice, czyli linki zawierające #. W praktyce zastosowanie linków z kotwicą usprawni odbiorcom zapoznanie się z interesującą ją częścią tekstu.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Odnośniki do witryn o dobrej jakości a zero linków wychodzących

Na ten temat jest wiele różnych teorii, jedni uważają to za bzdurę, drudzy widzą w tym sens. Wiele wskazuje, że tego typu działania mają jednak pozytywny wpływ na pozycjonowanie. W przeprowadzonych na ten temat testach wniknęło, że warto zamieścić linki do rzetelnych źródeł aniżeli ich nie zamieszczać. To czynnik rankingowy.

Przeczytaj również  Na czym polega depozycjonowanie strony?

Znaczna liczba linków wychodzących

Jeśli zamieszczamy na naszej stronie wiele linków, to Google może uznać naszą stronę za taką która pobiera pieniądze w zamian za dodanie na niej linka. To znacznie obniży ranking naszej witryny i wpłynie na pogorszenie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Umieszczanie rozsądnej ilości linków wychodzących jest zjawiskiem normalnym, dlatego musimy tego pilnować, żeby nie przesadzić z liczbą linków.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Linki wychodzące a pozycjonowanie stron. Czynniki rankingowe Google"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *