Na polskim rynku dostępnych jest wiele ciekawych konferencji z różnych branż. Możemy znaleźć cyklicznie organizowane konferencje związane z nauką, biznesem, branżą ślubną, motoryzacyjną, budowlanką, nowymi technologiami, IT, marketingową itd. Możemy tak wymieniać bez końca. Zapraszam do zapoznania się z artykułem, z którego dowiemy się, dlaczego warto uczestniczyć w konferencjach marketingowych.
Spis treści:
Co nam daje uczestnictwo w konferencji?
Decydując się na udział w konferencji marketingowej mamy dostęp do wszystkich ciekawych nowinek z branży. To szansa na doszlifowanie posiadanych już umiejętności i zdobycie nowych. Z reguły prelegenci, to specjaliści w swojej dziedzinie, więc mogą nam przekazać dużo cennej wiedzy, dzięki czemu możemy się samorealizować. Mamy możliwość zapoznać się z innowacyjnym podejściem, nowatorskimi metodami, nowymi narzędziami, na które warto zwrócić uwagę. To również świetny sposób na poznanie ciekawych ludzi z branży, poszerzenie kontaktów biznesowych, znalezienie nowych pracowników, a także poznanie naszej konkrecji. Dobrze wiedzieć, jakie inne firmy w Polsce oferują podobne do nas usługi, dlatego warto się im przyjrzeć. Konferencja to świetny sposób na zdobycie motywacji do działania. Widząc inne firmy, które odniosły sukces i są na pozycji lidera, a jeszcze niedawno były takiej wielkości jak nasze przedsiębiorstwo, dostajemy niezłego kopa do pracy.
Wiedza wyniesiona z konferencji
Wszystkie konferencje marketingowe to możliwość szlifowania technicznych umiejętności. Dowiemy się, na jakich aspektach powinniśmy się skupić, a co jest już przestarzałe. Prelegenci często ujawniają swoje wypracowane przez lata metody i know-how oczywiście nie wszystko, ale z pewnością dowiemy się wielu interesujących rzeczy, np. jak powinna wyglądać obsługa klienta, co zrobić żeby klient do nas wracał, w jaki sposób wypromować daną usługę itd.
Jak przygotować się do konferencji?
Jeśli zależy nam na udziale w konferencji, warto kupić wejściówkę odpowiednio wcześniej, bo może się okazać, że przed samą imprezą nie ma już wolnych miejsc. Przede wszystkim warto zapoznać się z harmonogramem wydarzenia i prelegentami. Czasami, gdy konferencja trwa 2-3 dni nie jesteśmy w stanie być na wszystkich wykładach. Dobrze wybrać te, które są dla nas najważniejsze merytorycznie, najciekawsze lub takie, które są prowadzone przez interesujących prowadzących. W związku z tym, że na tego rodzaju imprezach możemy poznać ciekawych ludzi, trzeba przygotować sobie większą ilość wizytówek, którymi będziemy mogli się wymienić. Często nie ma czasu na podawanie numeru telefonu, poza tym nie wygląda to profesjonalnie.
Jak zaistnieć na konferencji?
Nawet jeśli nie jesteśmy prelegentami, to jest szansa, że wystąpimy w panelu dyskusyjnym, zadamy pytanie osobie prowadzącej, a także porozmawiamy w przerwie z innymi uczestnikami. To szansa na przedstawienie swojej firmy i zdobycie nowych klientów lub inwestorów. Wiedząc, jakie tematy będą poruszane na konferencji, warto przygotować sobie wcześniej kilka konstruktywnych pytań. Bardzo często osoby zadające pytania zostają zapamiętane przez resztę publiczności.
Dodaj komentarz