Obecnie rynek reklamy oraz jej internetowego odpowiednika jest bardzo mocno dynamiczny. Głównie za sprawą tego, że posiadamy coraz więcej informacji dotyczących naszych grup docelowych. Jeśli nasza reklama będzie nachalna oraz niespersonalizowana, bardzo mocno sami wpływamy na jej niską efektywność.
Spis treści:
- Dlaczego reklama musi być dopieszczona?
- Co to takiego programmatic buying?
- Jak w rzeczywistości wygląda programmatic buying?
- Zatem czym jest RTB?
- Co wyróżnia platformy RTB?
- Podsumowanie
- Czy warto inwestować w kampanie Programmatic Buying oraz RTB?
- Jakie są korzyści wynikające z wykorzystania programmatic buying?
- Jakie są możliwości personalizacji w ramach kampanii programmatic buying?
- Jakie czynniki warto uwzględnić przy planowaniu kampanii RTB?
- Jakie narzędzia mogą pomóc w optymalizacji kampanii RTB?
Dlaczego reklama musi być dopieszczona?
Jest to ważne z uwagi na przeróżne badania przeprowadzane pod kątem odbioru reklamy przez odbiorców. Ankietowani w kontekście przedstawienia cech dobrej/złej reklamy wielokrotnie wskazują na to, że ważne jest jej odpowiednie dopracowanie, brak nachalności, a także aby była ona dopasowana do potrzeb. Jeśli ktoś interesuje się sportem, reklama instrumentów muzycznych niekoniecznie musi być dla niego. (źródło pod tekstem).
Co to takiego programmatic buying?
Mówiąc wprost – jest to zaprogramowany rodzaj obiegu reklam internetowych. Chodzi o to, że podmioty pomiędzy sobą w sposób automatyczny dokonują ich zakupu i sprzedaży. Algorytm automatycznie wybiera grupę docelową dla konkretnej reklamy, na podstawie prawdopodobieństwa dokonania zakupu. Dzięki temu, możemy się skupić głównie na rodzaju reklamy, jej estetyce, przekazie itp.
Jak w rzeczywistości wygląda programmatic buying?
Poza oczywistymi korzyściami wynikającymi z działań automatycznych, taka reklama dopasowana jest do użytkownika, a co za tym idzie jest bardziej efektywna. Zastanawiające jednak może być to – jak to wszystko się dzieje?
- Eksploracja – proces ma swój początek w chwili załadowania przez użytkownika konkretnej strony internetowej. System giełdy reklam otrzymuje sygnał, gdzie dokonuje się proces sprzedaży dla zainteresowanych podmiotów, wyświetleniem ich reklamy na danej stronie. Wszystko to dzieje się natychmiastowo, na tyle szybko, że użytkownik po chwili zobaczy konkretną reklamę.
- Personalizacja – jest to kolejny etap. Skoro dokonuje się aukcji, to na jakiej podstawie system wie, która reklama jest najbardziej odpowiednia dla kogo? Przez pliki cookie. Na ich podstawie system posiada informacje dotyczące historii przeglądania użytkownika. Wchodzisz na stronę internetową sklepu z elektroniką, aby sprawdzić cenę konkretnego produktu. Po chwili przeglądając np. Facebooka, za sprawą programmatic buying zobaczysz reklamy produktów, które przed sekundą przeglądałeś.
Zatem czym jest RTB?
Real-Time-Bidding jest modelem automatycznego procesu kupowania powierzchni reklamowej w internecie w czasie rzeczywistym. Brzmi znajomo? Wyjaśniamy – programmatic buying jest rodzajem zbiorowości mniejszych modeli takich jak RTB. Czyli jest to nazwa technologii, na której model RTB jest oparty.
Co wyróżnia platformy RTB?
Narzędzia, które umożliwiają tę formę reklamy, posiadają ważne dla reklamodawców wskaźniki. Umożliwiają one nie tylko personalizację pod użytkowników, ale także mogą być przydatne przy doborze grupy docelowej, jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność. Można wyróżnić m.in.:
- Czas emisji – jest istotny z punktu widzenia chociażby godzin szczytowych w Internecie. Łatwo można się domyślić, że są to godziny w których użytkownicy są już po zajęciach na uczelni, godzinach pracy itp. Wybór dni oraz godzin jest bardzo istotny. Możesz np. wiedzieć, że w Twoim przypadku reklama z uwagi na charakter branży będzie bardziej skuteczna w godzinach porannych – nie ma żadnego problemu.
- Dane demograficzne – wiek, płeć, lokalizacja, status matrymonialny, zawodowy itp. Są to bardzo ważne czynniki, których precyzyjność pozwala na odpowiednie zastosowanie naszej reklamy. Jeśli przeprowadzamy kampanię dotyczącą nowej linii bielizny dla mężczyzny – wyświetlanie reklam na monitorach kobiet, może nie być tak samo skuteczne.
- Zainteresowania użytkownika – na podstawie plików cookie, mamy wgląd w to, czym dani użytkownicy mogą się interesować. Może być to przydatne jeśli chcemy np. powiększyć portfolio naszych produktów itp.
Podsumowanie
Programmatic buying zyskuje coraz większe uznanie wśród reklamodawców – co do tego nie ma wątpliwości i jest to zrozumiałe. Czas to pieniądz, a skoro można go zaoszczędzić, warto z tego skorzystać. Chcąc przeprowadzić kampanię reklamową w Internecie, należy przynajmniej rozważyć wykorzystanie tej technologii. Posiada ona bardzo wiele korzystnych rozwiązań, a samo dotarcie ze swoimi materiałami promocyjnymi do określonej przez nas grupy odbiorców jest kluczowe w kontekście efektywności kampanii reklamowej.
Źródło: Opinie konsumentów odnośnie reklam https://wuwr.pl/dzm/article/download/1927/1878/
Czy warto inwestować w kampanie Programmatic Buying oraz RTB?
Decydując się na kampanie reklamowe w internecie, warto rozważyć wykorzystanie technologii programmatic buying oraz RTB. Dlaczego? Ponieważ dzięki nim możemy dotrzeć do bardziej precyzyjnie określonej grupy odbiorców, co z kolei przekłada się na większą skuteczność naszych działań marketingowych. Ponadto, automatyczne procesy zakupu i sprzedaży reklam pozwalają zaoszczędzić czas oraz środki finansowe, które mogą zostać wykorzystane na inne cele marketingowe.
Jakie są korzyści wynikające z wykorzystania programmatic buying?
Jedną z głównych zalet programmatic buying jest możliwość personalizacji reklam. Dzięki analizie danych i algorytmom, możemy dopasować nasze przekazy do konkretnych zainteresowań i zachowań naszych potencjalnych klientów. To z kolei zwiększa szansę na skuteczne dotarcie do właściwej grupy odbiorców oraz zwiększa wskaźniki konwersji naszych kampanii.
Jakie są możliwości personalizacji w ramach kampanii programmatic buying?
Personalizacja reklam w ramach programmatic buying może obejmować nie tylko dopasowanie przekazu do zainteresowań użytkowników, ale także uwzględnienie ich danych demograficznych, lokalizacji czy zachowań online. Dzięki temu możemy tworzyć bardziej efektywne kampanie, które trafiają do konkretnych segmentów naszej grupy docelowej.
Jakie czynniki warto uwzględnić przy planowaniu kampanii RTB?
Podczas planowania kampanii w ramach RTB warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Należy ustalić optymalny czas emisji reklam, aby dotrzeć do użytkowników w kluczowych momentach. Ponadto, warto uwzględnić dane demograficzne oraz zainteresowania naszej grupy docelowej, aby lepiej dopasować nasze przekazy do ich potrzeb i oczekiwań.
Jakie narzędzia mogą pomóc w optymalizacji kampanii RTB?
Platformy RTB posiadają szereg narzędzi, które mogą pomóc w optymalizacji naszych kampanii reklamowych. Dzięki nim możemy nie tylko personalizować nasze przekazy, ale także analizować wyniki naszych działań i dost
Dodaj komentarz